Bradenton

Shopping
fredag 16 februari 2018 - Bradenton, Florida, USA

Frulle ingick på hotellet, sen slängde vi in väskorna i bilen & for iväg till ett mall som var ganska tradigt faktiskt. Rätt över vägen fanns Ross & TJ Max så vi pep inom där oxå. Efter allt man stoppar i sig här så  kan jag säga att det är därför jag bara köper skor, tror

camillaopiggen i Florida 2018
Siesta Key
torsdag 15 februari 2018 - Bradenton, Florida, USA

Kom iväg tidigt imorse & käkade frukost  i Venice. Mysigt ställe men ingen rolig strand så vi körde vidare mot Siesta Key. USAs nr 1 som det står på skyltar i stan. Kan inget annat än att hålla med. Stranden är kritvit & känns som vetemjöl mellan tårna, eller nästan som

camillaopiggen i Florida 2018
Norrut igen!
tisdag 28 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Vi steg upp vid halv sju, gjorde oss i ordning och åt frukosten på hotellet. Eller frukost; den bestod av kaffe, juice och muffins! Inte så näringsriktigt. Efter att ha tankat bilen (52 liter för 335 kr!) fortsatte vi norrut mot Everglades. Vid lunch stannade vi till vid en alligatorfarm och

Birgitta Näslund
BinoPana i Florida 2012
Senast aktiv - från Sundsvall
Några bilder
torsdag 9 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Så, en natt kvar bara. Klockan är 21.00 amerikansk tid och vi är alla rätt trötta. Det har varit en lång dag. Vi var på plats på fotbollsanläggningen redan halv 10 i morse och förberedde oss för MFF-matchen (ah, i strålande solsken om än med en lite bitter vind) och var inte hemma

Super Bowl
tisdag 7 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Årets överlägset största evenemang i USA var igår, söndag. Finalen i amerikansk fotboll, och den heter Super Bowl. Att säga att USA står still några timmar är inte att ta i. Efter VM-finalen i vår fotboll är detta den sportsändning i världen som drar mest folk till teve-apparaterna.

Sjöko
söndag 5 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Laget hade i går en ledig dag, så då hade vi det också. In i Toyotan och ut till en stor outlet direkt efter frukosten. Inköp av skor och några tröjor blev det, samt en fika på Starbucks. När jag skriver outlet menar jag inte en sån som Freeport utanför Kungsbacka, utan typ 10 sådana

Dygnsrytm
fredag 3 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Min kropp är fortfarande inställd på svensk tid, förutom på kvällarna. Detta leder till att jag inte har några problem att sitta uppe med de andra länge, fast klockan 5 - halv 6 på morgonen vaknar jag. Å andra sidan, skulle jag få 12 timmars sömnn i ett sträck skulle jag antagligen

Framme i värme
torsdag 2 februari 2012 - Bradenton, Florida, USA

Suck, det var inte länge ni fick vila från den här resedagboken. Men den går alltid att ignorera förstås. Klockan är nu 22.20 lokal tid (4.30 svensk) och sen en halvtimme är jag nu i Bradenton. Resan började strax efter 6 i morse svensk tid i o m att Ewa körde ner mig till stationen. 10

Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz
Florida - värme och hoppande delfiner
söndag 10 juli 2011 - Bradenton, Florida, USA

Har varit hemmifrån snart en vecka, och har halva resan kvar. Imorse lämnade vi NY och flög till Tampa, befinner mig nu ca 1timme söder om tampa hos pappaskompis beachhouse. SJUKT vilken värme det är här!!! tacka gud för AC. ca 33 grader och fuktigt i luften. Idag har vi badat, vattnet

Anna Nordgaard
annnor i Usa - New york, Florida
Senast aktiv - från Sundsvall
Honeymoon Island
måndag 27 juni 2011 - Bradenton, Florida, USA

Vaknade halv 6 i morse av att grannarna var i full fight,det gapades,startades bilar o slängdes med dörrar,man nästan låg o väntade på pickadollan skulle komma fram,så högljutt var det. Ja,ja sen var där ju en som glömt att vi har 6 tim tidsomst,kom ett sms oxå halv 6 men vi var ju redan

camillaopiggen i Florida 2011
Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Florida 2012

Florida 2012

22 februari 2012 - 6 mars 2012

Med bil Florida runt!!

Florida med Malmö FF

Florida med Malmö FF

1 februari 2012 - 10 februari 2012

MFF åker till en stad i Florida som heter Bradenton, några mil söder om Tampa. Åker dit på träningsläger vill säga. Mig slipper de inte.

Usa - New york, Florida

Usa - New york, Florida

4 juli 2011 - 18 juli 2011

Florida 2011

Florida 2011

16 juni 2011 - 8 juli 2011

Familjen,bestående av mig,min man,våra två barn kommer att bila runt i Florida i 3 veckor. Mestadels längs kusterna men säkerligen med ett stopp i Orlando oxå.