Cape Coral

3 veckor i Cape Coral
söndag 29 januari 2017 - Cape Coral, Florida, USA

Vi hyrde ett hus under 3 veckor via en svensk familj i Cape Coral. Stort och fint med egen pool och insektsskydd över det hela. Sista veckan upptäckte vi en massa kackerlackor. Tur att vi inte såg dem med en gång...Under de tre veckorna gjorde vi flera utflykter och spelade en hel del golf. Bl

Huset i Cape Coral
lördag 23 december 2017 - Cape Coral, Florida, USA

21/12 Utcheckning från hotelet på Clearwater och avfärd mot hotelet vi bokat nära Amalie Arena i Tampa. Hoppades kunna checka in tidigare eftersom det ej var något jättebra väder för havsbad på morgonen. Hotellet vi bokat (Embassy Suites) var ett riktigt lyxhotel om man jämför med

Duve i New Orleans - Florida
Huset
torsdag 17 december 2015 - Cape Coral, Florida, USA

Huset vi bor i är riktigt riktigt trevligt. Stort och fräscht, fyra sovrum, två vardagsrum, två badrum och såklart ett kök. Poolen är ganska liten men den duger fint åt oss när vi är i huset och inte på utflykter.

Swachler i Florida
Nu är vi här
torsdag 17 december 2015 - Cape Coral, Florida, USA

Ja nu är vi äntligen här efter en ganska dryg resa. Resan började med att planet var en timme sent från Arlanda vilket gjorde att vi hade en kvart på oss att byta flyg i Amsterdam. Vi hann men det var med andan i halsen. Vi trodde nu att bagaget inte skulle hinna med till Atlanta och att vi

Swachler i Florida
Hus och utflykter
fredag 20 februari 2015 - Cape Coral, Florida, USA

Vi har nått sista dagen i Cape Coral på västkusten och det är dags att dra vidare uppåt mot Tampa och Clearwater beach. Vi hoppas att vädret blir bättre än våra senaste dagar då mycket handlar om beachande framöver. Vädret har som sagt pendlat upp och ner här sedan vi kom och detta

Susanne O Patrik Envall
Susy_Q i Go West till en solig delstat!
Senast aktiv - från Clearwater, Florida, USA
Jul i Florida
torsdag 25 december 2014 - Cape Coral, Florida, USA

Lite slappardagar här i Cape. Endast körning till Ft Myers beach och shopping. Julafton handlade vi lite mat på Walmart. Fick bli en annorlunda julmiddag med lite plockmat vid poolen. Blir lite lugnare på juldagen. Inte mycket öppet då kanske. Har haft tur med vädret fram tills

Duve i Florida 3gg
Huset Cape Coral
tisdag 23 december 2014 - Cape Coral, Florida, USA

Nu äntligen plats vid huset i Cape Coral. Allt kändes som sist och vi hittade till rätt adress utan gps. Magic Kingdom var jättejobbigt denna gång. Även om det var mysigt att uppleva lite amerikansk julstämmning så var köerna för långa. Jag har nog aldrig upplevt sån trängsel och så

Duve i Florida 3gg
Tackar
tisdag 9 december 2014 - Cape Coral, Florida, USA

Tackar mina syskon för presenten dom kom för några dagar sen. jag har det bra här och alla andra i dag ska vi ut i träsket och åka träskbåt. Mors Lasse

Videobloggen fortsätter!! :-)

Family Vacation Day 5: 8/12 Följ länk här nedan http://youtu.be/BGaROjXOCWA

Nytt Videoblogg inlägg

Här kommer 7/12 videoblogg Följ länk nedan. http://youtu.be/q8Y-onCT2wA

Florida och kryssning i Karibien

Florida och kryssning i Karibien

29 januari 2017 - 18 februari 2017

Under tre veckor hyrde vi ett hus i Cape Coral I västra Florida. På hemvägen passade vi på att testa en kryssning under 3 dgr i Karibien. Det gav mersmak! Bilder finns under "2017/Florida + Bahamas jan-feb 2017".

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Florida

Florida

15 december 2015 - 11 december 2016

Nu ska familjen Wachler ut och resa igen.. Det är inte helt utan andledning som jag ber Peter kolla över vår reseförsäkring innan vi ger oss av. Det brukar alltid, och då menar jag alltid, hända något när vi är ute och reser. Bagage försvinner, inbrott i hyrbilar, ändrade reesplaner 10 min innan planet går. Nån som kör vilse..någon som glömmer ett barn i barnvagn mitt i New York. Ja det finns gott om historier i vår familj. Jag räknar inte med att denna resa skall gå smärtfritt. Livrem och hängslen det är min melodi.

Go West till en solig delstat!

Go West till en solig delstat!

8 februari 2015 - 20 mars 2015

Några härliga veckor av sol och bad med vänner, shopping och sevärdheter som mål.

Resan med barn o barnbarn

Resan med barn o barnbarn

20 november 2014 - 18 december 2014

Så är det dags igen för sol och värme. Florida väntar på oss alla

Florida 3gg

Florida 3gg

14 december 2014 - 8 januari 2015

Dax igen. Idag bokat nästan 4 veckor. Och positivt att huset vi hyrde förra gången i Cape Corral är ledigt vid jul. Får se hur vi lägger upp boendet denna gång.

Florida/New York roadtrip

Florida/New York roadtrip

9 maj 2014 - 31 maj 2014

Resan börjar i Fort Lauderdale och sedan mot Orlando, Cape Corall, Everglades, Key West och Miami. Där efter lämnar vi hyrbilen och flyger till New York, Stay tuned.

Florida 2013/2014

Florida 2013/2014

12 december 2013 - 10 januari 2014

Ny härlig resa med barnen och Amanda. Först 9 dagar i Cancun därefter flyger vi till Orlando där vi kommer att vara 8 dagar innan vi åker och till Davenport 6 dagar innan vi avslutar semestern i Cape Coral och åker hem

Florida 2013

Florida 2013

1 mars 2013 - 23 mars 2013

USA - Florida resa nummer 2

USA - Florida resa nummer 2

13 mars 2013 - 28 mars 2013

Vår andra resa till USA och Florida. Denna gång har vi hyrt hus i Cape Coral och åker "som vanligt" ner till Key west. Denna gång är vi 10 personer, 9 vuxna och vår son på 6 månader.

Duve
Swachler