Clearwater

Mot Tampa.
onsdag 20 december 2017 - Clearwater, Florida, USA

18/12 I natt har det REGNAT OCH BLIXTRAT. Skönt att ha tak över huvet, det riktigt vräkte ner.Ändå jättevarmt. Kom i väg vid 11 tiden. Tanka bilen och sen dra längst med kusten längst med väg 98. Först genom Panama City. Sedan broarna över till Mexico Beach, Port St. John, Apalachicola,

Per Duveborn
Duve i New Orleans - Florida
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Händelserik dag fast vi låg vid poolen
måndag 18 september 2017 - Clearwater, Florida, USA

Lagt till lite foton från i helgen på Universal studios och några från Clearwater. :-)Det skulle vara en av de vackraste stränderna i USA här och det kanske det var innan orkanen Irma drog förbi. Nu var det en ok strand med miljoner snäckskal och döda alger över större delen av stranden.

Janet Sahlander
JanetSahlander i Florida för fyra
Senast aktiv - från Sundsvall
Hyrbilar och shopping hysteri!
lördag 12 november 2016 - 655 S Gulfview Blvd, Clearwater, Florida, USA

Då va det dags för smekmånad! Började med tarvlig väder hemma, stressa (för de är ju tradition när man ska resa långt och länge) för att få det sista i väskorna och under kontroll att det var med. Avsluta stressen med att åka och klippa mig, gör jag nog alldeles för sällan, gud

Therese Thörner
t_thorner i Smekmånad -utan smek
Klart vatten
fredag 29 april 2016 - Clearwater, Florida, USA

Tredje gången detta skrivs, nätverket hänger sig hela tiden!!!! Vi gjorde en tripp till Tampa idag och besökte Clearwater Beach och dess kritvita stränder. Härligt bad i Mexikanska golfen. På väg dit blev suget efter shopping stort (För Kicki) Vi såg att IKEA fanns i närheten och där

Kristina Gullersbo
Guller i Florida 2016
Clearwater
söndag 20 december 2015 - Clearwater, Florida, USA

Clearwater är en blandning mellan 0-5 stjärniga hotell och barer och tillhåll för surfare som verkar ha haft sin storhetstid på 60-talet. Det byggdes upp flertal stora hotell längs strandlinjen och det kändes verkligen som samhället var i snabb förändring till att bara bestå av stora

Persöborna Rovainen
Persoborna i 3v i Florida
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Clearwater Beach
måndag 21 december 2015 - Clearwater, Florida, USA

Tja tja bloggen! idag har vi typ bara chillat. Vi vaknade och sen typ ba chilla. Sen så gick vi till donken (mcDonalds) och åt. Efter det så gick vi typ till beachen och sola,bada fett. Sen typ efter ett tag så lixom gick vi igen till donken och käka mjukglass. När vi typ var klara så gick

Persöborna Rovainen
Persoborna i 3v i Florida
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Halva resan redan.........
onsdag 11 november 2015 - Clearwater, Florida, USA

Efter tre dagar i Clearwater med omnejd är det tveksamt om vi verkligen skall åka vidare............. Clearwater Beach är fantastiskt fint och solnedgången på Pier 60 är nästan jämförbar med Waikikki Beach........Vi har ju som bekant varit där oxå för några år sedan !!! Nu drar Vi i

Peter Berglund
Bjermsnes i 4:e resan till USA
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
Naturreservat, delfiner, cykeltur
onsdag 1 april 2015 - Clearwater, Florida, USA

31/3 Idag har "kallfronten" blåst förbi och vindarna är ljummare. Fantastiska sanden (som vitt mjöl) gör att det är alltid är fullt med folk på clearwater Beach, så vi bestämde också denna dag att inte stanna på "hemmastranden" som ligger tvärs över gatan från vårt hotell. Det blev

Snäckletning, solnedgång och hajstek.f
måndag 30 mars 2015 - Clearwater, Florida, USA

29/3 Mycket bättre väder, soligt, soligt och soligt. Efter tidig checkut så styrde vi mot Sanibel igen för snäckskådning. Vi parkerade på Bowman's Beach i norra delen av ön eftersom vi kollat på nätet att man vid nordliga vindar skulle ha störst chans till snäckfynd där. Underbar

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Florida för fyra

Florida för fyra

6 september 2017 - 23 september 2017

Orkan eller sol? God mat, lite (?) shopping och sightseeing i gott sällskap blir det i alla fall! Sen hoppas vi SAS löst sina konflikter så vi får åka hem efteråt också (eventuell pilotstrejk på gång)!

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Florida 2016

4:e resan till USA

4:e resan till USA

28 oktober 2015 - 26 november 2015

Rundresa i sydöstra USA

Bengt och Ingrid startar pensionärslivet!

Bengt och Ingrid startar pensionärslivet!

15 mars 2015 - 16 april 2015

Vi ska tura runt södra halvan av Florida med bil i drygt tre veckor och dessutom göra en fem dagars avstickare till Jamaica. Efter en hektisk period med flytt från Stockholm till Jämtland ska vi nu NJUTA!

Road trip

Roadtrip i Florida!

USA-tripp 2014

USA-tripp 2014

31 juli 2014 - 17 augusti 2014

Först åker vi till New York, sen flyger vi vidare till Florida.

Janet Sahlander
JanetSahlander