Cocoa

Beach and space
fredag 5 februari 2016 - Cocoa, Florida, USA

Med lite sorg i hjärtat lämnar vi Miami Beach utan att ha sett en enda haj eller livräddning. Ett underbart men galet ställe. Nu styrde vi vår lilla Mustang 35 mil norrut till Cocoa, strax söder om Cape Canaveral och Kennedy Space Center. Här stannar vi i tre nätter. Första dagen här så

Cocoa beach
lördag 11 juli 2015 - Cocoa, Florida, USA

Tack Emma för tipset om ett besök till cocoa beach! 1 1/2 timme bort med bil fanns en underbar strand med vit sand och ett ljummet Atlanten! 37 grader i luften och säkert över 30 grader i vattnet och så en svalkande bris - underbart helt enkelt! Havet bjöd på Lagom stora vågor vilket

Susanne Hall
susseh i USA
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
NASA ovh cocoa beach
fredag 21 mars 2014 - Cocoa, Florida, USA

Igår var vi på Kennedy space center, väldigt häftigt att få se rymdfärjorna, hur dom byggdes, idéerna bakom och hur stora dom är. Verkligen ett stopp som var värt att göra. Idag har vi hängt på stranden Helgadagen och ligger just vid poolen och laddar batterierna inför middagen. Det

Linn Siira
Linnslusen i Flourida
Cocoa Beach
måndag 23 september 2013 - Cocoa, Florida, USA

Hej hopp! Denna dagen började med en toppen frukost buffé, sen gick vi ner till stranden och badade o solade i några timmar innan vi gick till poolen och ja ?? fortsatte sola och bada nån timme till. Mot senare eftermiddag mulnade det på o börja regna och vi tog tillfället i akt och åkte

Nasa Kennedy Space Center
söndag 22 september 2013 - Cocoa, Florida, USA

Hej på er ?? idag lämnade vi äntligen det äckliga hotellet som vi som tur va bara bodde en natt, vi åkte ut till kennedy space center så vi var där när dom öppnade och kollade runt lite på massa rymd grejer, efter lunch hade vi bokat en guidad tur som tog oss runt på några ställen på

Vi lever!
söndag 22 september 2013 - Cocoa, Florida, USA

Godmorgon ville bara meddela att vi lever ??

Miami Beach, Everglades och Crystal River
fredag 1 mars 2013 - Cocoa, Florida, USA

”All life is an experiment. The more experiments you make the better.” Ralph Waldo Emerson Vi landade i Miami och hämtade ut vår hyrbil. En splitterny och superfräsh Nissan. Större modell än den vi bokat hemmifrån. Nöjda och glada över vår fina bil satte vi kurs mot Miami beach och

Caroline Borg
Carolinuss i Mojito, hajdyk och KSC
Senast aktiv - från Key Largo, Florida, USA
Snorkling och krokodiler
fredag 8 juli 2011 - Cocoa, Florida, USA

Ännu en liten update. Även om det är mycket obefogat gnäll på vissa så är jag snäll och skriver lite. Med betoning på lite. Nåväl. Vart i Key West nu. Kom dit den femte och drog imorse, den sjunde. Key West var sjukt nice. Laid back som fan och mycket barer. Billigare öl än Miami

Fredrik Karlsson
FreeDerry i Östkusten USA
Senast aktiv - från Habo, Jönköpings län, Sverige
Åter mot Deerfield!
torsdag 24 juni 2010 - Cocoa, Florida, USA

Vi går ner till stranden efter frukost för att bada och surfa lite innan vi checkar ut från hotellet. Marie tar en barfota löptur på stranden, starkt av henne. Tyvärr resulterar det i att vaderna smärtar och att några blodblåsor smyger fram på tårna. Sand sliter lite mer än gympaskor

Joakim Kinell
joakin i US and A
Senast aktiv - från Deerfield Beach, Florida, USA
NASA
onsdag 23 juni 2010 - Cocoa, Florida, USA

09.01 står det på inträdesbiljetten till Kennedy space center, då hade vi käkat frukost och åkt en bra bit med bilen. Avstånden är massiva här och det man tror är en kort resa tar sin lilla tid. Åter till raketerna och vad NASA hade att bjuda på, hela komplexet är som en nöjespark

Joakim Kinell

8 september 2013 - 11 november 2013

Mojito, hajdyk och KSC

Mojito, hajdyk och KSC

14 februari 2013 - 17 mars 2013

Efter fem månaders vila i Köpenhamn är vi nu redo igen. Trötta på mörkret och kylan, beger vi oss iväg på den kanske häftigaste resan jag någonsin gjort. Cuba, Bahamas och Florida, here we come!

Östkusten USA

Östkusten USA

2 juli 2011 - 30 juli 2011

Bilresa på USA:s östkust. Yihaa!

US and A

US and A