Cocoa Beach

Kennedy Space Center
fredag 30 september 2016 - Cocoa Beach, Florida, USA

Om man nu befinner sig på Cape Canaveral så kan man bara inte missa Kennedy Space Center. Vi tog en kort bilresa från Cocoa Beach norrut till basen där alla rymdresor utgår ifrån, dvs inte dom från Ryssland så klart. Väl framme fanns det en buss att äntra, som tog oss på en rundtur ut

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Roundtrip USA
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Kennedy Space Center, Cocoa Beach och Vattenpark
onsdag 13 augusti 2014 - Cocoa Beach, Florida, USA

I tisdags packade vi en övernattningsväska och satte oss i bilen för en tur till andra sidan Florida. Det tog oss ca 4 tim att köra till östkusten. Där besökte vi Kennedy Space center. En riktigt häftig plats, här har ju allt skett och sker på riktigt aå platsen är verkligen värt ett

Marika Gustafsson
Marika_66 i USA-tripp 2014
Senast aktiv - från Clearwater, Florida, USA
Bad, bil
söndag 27 oktober 2013 - Cocoa Beach, Florida, USA

Idag tog vi sovmorgon, stekte egna våfflor till frukost på hotellet. På stranden blåste det stora vågor, tyvärr var det också fullt med maneter. De var 35 cm i diameter, så vi solade bara. Åkte till Orlando och checkade in, badade i poolen, åkte och shoppade på en outlet. Jonna

Kennedy Space Center
lördag 26 oktober 2013 - Cocoa Beach, Florida, USA

Upp tidigt, frukost på hotellet. Kennedy Space Center öppnade 9.00 och stängde 17.00. Vi utnyttjade hela dagen! Vi tittade först på flera raketer och provsatt och låg som astronauterna fick göra när de åkte dessa raketer. Sen gick vi och såg en 3D film om Hubble, häftigt. Gick

Cocoa Beach
fredag 25 oktober 2013 - Cocoa Beach, Florida, USA

Klev upp tidigt och startade resan mot Cocoa Beach. Resan gick bra och fort! Checkade in på hotellet och gick ner till stranden. Jonna och Isak fick låna surfingbrädor och de användes flitigt. Härliga vågor att magsurfa på!! Middag åt vi på Pizza House, de hade glutenfria pizzor! Men än

Miami Nästa!
lördag 14 juli 2012 - Cocoa Beach, Florida, USA

God morgon eller God kväll på er! Nu har vi precis varit nere på hotellets gym och kört ett stenhårt pass. Det är väldigt kul att prova nya hotell och gym nästan varje dag=)Idag vaknade vi kl 03:00, konstigt. Som tur var somnade vi om. Niclas passade på att slå en signal till Alex

Eftermiddag på stranden
lördag 14 juli 2012 - Cocoa Beach, Florida, USA

Tjena! Nu har vi precis kommit upp på vårt rum igen efter att ha spenderat en fantastisk eftermiddag på stranden och vid poolen med drinkar, pilsner och stekande sol! Vi körde från Gainesville genom Ocala och vidare ner mot Orlando. Efter Orlando tog körde vi österut mot Cocoa och Cocoa

Clearwater beach
lördag 23 juni 2012 - Cocoa Beach, Florida, USA

Hoppas att eran midsommar var bra det var våran trots regn hos Rickard o Lena i Orlando. Nu har det slutat regna. Hoppas på sol imorgon för nu är klockan nästan halv åtta. Ha det

Mikael Eriksson
Eriksson5 i USA del 2 2012
Senast aktiv - från Huskvarna, Jönköpings län, Sverige
En dag på stranden............
torsdag 21 juni 2012 - Cocoa Beach, Florida, USA

Mikael Eriksson
Eriksson5 i USA 2012
Senast aktiv - från Huskvarna, Jönköpings län, Sverige
Första dagarna i Florida
onsdag 25 april 2012 - Cocoa Beach, Florida, USA

Då va man framme i Florida då! Blev en väldigt lång första dag som började redan halv fem hemma i Sverige. Blev ju som väntat inte mycket sömn då sista minuten-fixet innan resan tog sin lilla tid. När väckaren ringde hade sängen precis värmts upp till önskad temperatur, men

Andreas Persson
sirpersson i Florida
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

USA-tripp 2014

USA-tripp 2014

31 juli 2014 - 17 augusti 2014

Först åker vi till New York, sen flyger vi vidare till Florida.

16 oktober 2013 - 3 november 2013

USA del 2 2012

USA del 2 2012

20 juni 2012 - 17 juli 2012

Nu drar vi vidare. Det har varit problem med uppkopplingen så vi ber om ursäkt för alla mail som sett likadana ut. När vi har publicerat så har bara gamKa inlägg skickats inte det nya.f Nu kör vi igen

Bröllopsresa

Bröllopsresa

2 juli 2012 - 29 juli 2012

Den 2 juli flyger vi till L.A. där vi stannar i 3 dagar. Där hyr vi sedan bil för att den 5 juli starta vår Roadtrip på cirka 500 mil från L.A till Miami. I Miami stannar vi i 3 dagar för att sedan flyga till Bahamas där vi avslutar vår resa med sol & bad, dykning, delfinsafari m.m. i 10 dagar. Bilresan kommer att gå genom sydstaterna i följande ordning: Californien, Arizona, New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama och slutligen Florida. Inga hotellnätter är planerade under bilresan. Det blir spontana övernattningar längs med resan. Dock har vi några hållpunkter vilket ni kommer se från våra uppdateringar. Vi kommer (förutom en avstickare till Dallas) i största del hålla oss till Highway 10 med första sikte på Phoenix. Sedan kör vi mot Tucson, Las Cruces och sedan mot Juárez (El Paso) på Mexikanska gränsen där vi troligtvis övernattar. Därefter blir det Dallas, Houston, New Orleans, Panama City, Tallahassee, Orlando och slutligen Miami. 18 juli - Flyg till Bahamas!

USA 2012

USA 2012

16 juni 2012 - 17 juli 2012

23 april 2012 - 17 maj 2012

Roadtrip i Florida.

Florida dec 2011

Florida dec 2011

2 december 2011 - 28 december 2011

Familjens första resa som tre! Florida by car som startar i Miami och avslutas med julfirande i Key West.

Bo på Saint Martin

Bo på Saint Martin

10 januari 2012 - 29 mars 2012

Snart bär det av på äventyr, vi har hyrt en lgh på Nettle Baie beach. Där ska vi bo från 11 januari till 14 mars, sen blir det 14 dagar i Florida. Pga ett fel hos resdagbokens kartleverantör står det att vi är på Curacao, men vi är på Saint Martin och bor i närheten av Marigot i ett litet samhälle som heter Nettle Baie, vi bor på Nettle Bay Beach Club. www.nbbc.fr.

USA - Östkustresan

USA - Östkustresan

7 oktober 2011 - 3 november 2011

Ny roadtrip i USA. En resa från norr till söder men ständigt i öst. Denna gång flyger vi Arlanda-NY för att sedan ta oss hem från Miami via NY-Arlanda. Exakt vad som händer däremellan är det ingen som riktigt vet, men de få stopp vi vid denna tidpunkt (111004) bestämt är NY, Boston, Niagarafallen, Washington, Atlantkusten, Florida.

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela