Coconut Creek

Girls night out
måndag 4 oktober 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag delade vi på oss lite. L o M åkte iväg själva och shoppade lite och åt lunch på egen hand. Kvällen var redan bestämd, det skulle bli en "Girls night out". Det vill säga för Laila, Laila, Millis och Marion (Brians mamma). De hade en taco-middag hemma först, sedan begav de sig till

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Everglades, stranden och bio.
tisdag 5 oktober 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag begav vi oss ut och utforskade träsket, Everglades. Vi åkte ut till Billies Swamp Safari som ligger mitt ute i Everglades och i Seminole-indianernas reservat. Vi bokade en tur med en Airboat och medan vi väntade på att den skulle avgå så gick vi runt i parken de hade runt omkring. Där

Party på stranden
söndag 3 oktober 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag blev det sovmorgon och en slö start på dagen. L o M gjorde ett besök på en affär här i närheten, men det blev ingenting shoppat alls. Efter detta blev det till att förbereda utflyktskorgen med diverse godsaker. Sedan lastade vi på kajakerna ovanpå en av bilarna och åkte iväg till

Dags att lämna Orlando
lördag 2 oktober 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag var det dags att lämna Orlando. Så vi checkade ut från hotellet och begav oss ut till ett köpcentrum där vi skulle besöka en butik vi gillar. Men det visade sig att de hade slagit igen. Vi gick runt lite i andra affärer istället, men det blev inte speciellt mycket handlat. Efter

Slappardag
söndag 26 september 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag delade vi upp oss lite. L o M åkte iväg själva och shoppade lite. Laila följde med Millis, Brian och Brians föräldrar till en restaurang för en amerikansk frukost. Efter detta blev det en sväng till en "dog park" där de rastade hunden. Sedan tillbaka till huset för ett dopp i

Resa från Key West + grillkväll
lördag 25 september 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag var det dags att resa tillbaka från Key West och upp till Millis och Brian igen. Vi har alla sovit lite dåligt på grund av en tupp som sprang runt och förde oväsen hela morgonen. Dessutom var det väldigt lyhört in på rummen eftersom det var "amerikanska" ytterdörrar. Det vill säga

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Hmm, vad ska vi göra idag då?
tisdag 21 september 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Idag blev det en slö start på dagen. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, förutom att vi under eftermiddagen skulle ta oss ner till Miami och hotellet där. Framåt lunch blev det dock bestämt att Laila åker iväg med Millis och hittar på något. Vi (L o M) tar bilen och hittar på

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Nu är vi igång igen, ny dator inhandlad
tisdag 21 september 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Nu har vi införskaffat en ny dator, så nu kommer vi att skriva lite mer frekvent här.

Framme
måndag 20 september 2010 - Coconut Creek, Florida, USA

Vi är nu framme i Florida. Vi har ju faktiskt varit här i mer än en dag till och med. Vi har dock fått lite oväntade problem med datorn. S. Vi har ingen alls just nu, den är stendöd. Istället skriver vi från mobilerna och det är inte lika enkelt. Vi får se om vi kanske köper en ny

Floridaresa med mamma

Floridaresa med mamma

18 september 2010 - 8 oktober 2010

Vi ska åter till Florida men den här gången har vi min mamma med oss. Vi ska visa henne runt så hon får se de saker vi tycker är värt att se och lite nytt för oss också.