Crystal River

Bil med båt å Delfiner
måndag 9 mars 2015 - Crystal River, Florida, USA

Gårdagens (Söndag) största nöje var att jag hittade en ramp där man satt ner sina båtar i vattnet. Jisses vilka bilar å vilka båtar. Det var kö till rampen å lite stressat för en del. Sedan besökte jag två olika mindre National parker, en med ”Indian” utgrävningar. Det första

Vilken dag det blev.
söndag 8 mars 2015 - Crystal River, Florida, USA

Startade med att en kvinna frågade mej, ”Var kommer du ifrån” ?? ”Sweden” ”Å, dit har jag alltid velat åka, längst upp i norr, se Norrsken å besöka St. Petersburg” ?? Tablå?? Efter en kall morgon kom solen, nu cabbar vi ner å besöker http://www.riversafaris.com/. Jätte

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Här blir jag till solen kommer.
lördag 7 mars 2015 - Crystal River, Florida, USA

Crystal River verkar vara en trevlig plats, här blir jag i 3 nätter för att samla krafter efter gårdagens upplevelser, hade ju kunnat gått riktigt tokigt om jag hade väntat för länge att köra tillbaka. Vägen var ju mycket finkornig sand som vattnet snabbt hade kunnat gräva ut. Nå, nu

Lillpojken tappade läppen
fredag 6 mars 2015 - Crystal River, Florida, USA

Jaha så hände det, gubben börjar bli gammal, slutat tänka, skit. Nå det blev en lång bil dag igår, den vackra ön St. Georges Island skulle ju få en vecka med regn å moln. Det är bi effekten av den hårda vinter stormen ”Tor” lite längre norr ut. Efter ett par timmars styrande kom

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Alligatorer & sjökossor ...
söndag 15 juni 2014 - Crystal River, Florida, USA

Alligatorturen blev inställd pga låg vattennivå så vi bokade om till dagen efter. Istället spenderade vi hela dagen, 7 1/2 timme, i Sawgrass Mills gigantiska köpcentrum. Därefter skulle vi köra 11 minuter till vårt hotell. En timme senare och efter att två gps lett oss fel (varav ena till

Robert Majd
Robocrap i Road trip 2
Sjökor
söndag 24 november 2013 - Crystal River, Florida, USA

I söndags simmade vi med sjökor och snorklade i tuffa snorklingsvatten. Det var bautahäftigt! Sjökorna är som tagna från en hittepåvärld. De glider omkring i haven, betar lite och sedan glider de lite till. De bryr sig inte ens om att ta bort alger och kräftdjur som växer på dem.

NHL Premiär Tampa Bay Lightning - Washington Capitals !!!!!!
torsdag 24 januari 2013 - Crystal River, Florida, USA

Första stoppet norrut blev Punta Gorda, förmodligen har inte många svenskar varit här. Vi lånade cyklar och hade en trevlig eftermiddag i Fishermans village, som ligger vid havet,som krusades av vitt skum, då vädret höll på att ändras. Lite nordliga vindar och kyligare luft. Andra stoppet

Söndag Crystal River
söndag 28 augusti 2011 - Crystal River, Florida, USA

God morgon, eller för er God eftermiddag! Försökte i går att återge det som förvann i mitt tidigare dagboksinlägg, den fantastiska festen som mina döttrar anordnade, och glömde då nämna att Saras Johan och Linas Erik förmodligen haft en stor del i förberedelserna mm. samt Patrik och

Ewa O Kjell Rosenberg
Goldhill i Florida aug- 2011
Senast aktiv - från Lake Havasu City, Arizona, USA
Lördag Crystal River
söndag 28 augusti 2011 - Crystal River, Florida, USA

Hej igen! Lördag kväll "Crystal River" ca: 10 mil norr Tampa. Har varit ute och ätit en god middag på en hamnkrok. Här är det marint till stor del, en mindre badplats finns en bit ut i bukten. Det kom en regäl regnskur med åska och allt medan vi satt och njöt av en god middag (det var mat

Ewa O Kjell Rosenberg
Goldhill i Florida aug- 2011
Senast aktiv - från Lake Havasu City, Arizona, USA
32. Daytona 500

32. Daytona 500

18 februari 2015 - 17 mars 2015

Jaha så var det dags att ännu en gång uppfylla ett av det där med alla "måste upplevas", här i livet. Denna gång är det "Nascar" på Daytona 500. Jag å 200 000 motor tokiga amerikanare. Vi är 47 "motortossar" i den svenska gruppen, som skall roa oss i en vecka. När de åker hem kvitterar jag ut en "Mustang cab" och styr dit näsan pekar i tre veckor.

Road trip 2

Road trip 2

8 juni 2014 - 1 juli 2014

Miami till Nashville med massa stopp på vägen.

Jo-Lo på upptäcksfärd

Jo-Lo på upptäcksfärd

10 november 2013 - 1 juli 2014

Johns Och Lovisas äventyr beskrivna med till exempel ord eller bilder.

On the road in the USA 2013

On the road in the USA 2013

2 januari 2013 - 1 april 2013

Vi närmar oss en riktig äventyrsresa. Under 3 månader skall vi, huvudsakligen med bil, utforska södra och västra USA. Det känns STORT och spännande. Mer om detta när vi är på väg. Vi hoppas att ni som kommer följa oss via Resdagboken får en viss behållning och ger oss feedback from back home. Men först skall vi fira jul med barn och barn-barn. Vi hörs, kram from T & R.

Florida aug- 2011

Florida aug- 2011

21 augusti 2011 - 3 september 2011

Hej! Nu har vi planerat starten för resan till USA, Florida. Vi flyger till Orlando den 21 augusti, och har bokat en bil och boende för två nätter. Planen är sedan att åka till västra sidan av Florida, och söka upp några fina badstränder. Vi hörs vidare Ewa o Kjell