Davenport

En vecka går fort!
tisdag 14 juli 2015 - Davenport, Florida, USA

Imorgon lämnar vi Florida och flyger till Las Vegas! En vecka har gått ganska fort men den har varit härlig med mycket sol, bad och avkoppling! Allt har varit till belåtenhet: lägenheten, vädret, bilen, shoppingen, maten (även om vi längtar sjukt mycket efter makaroner och falukorv efter

Susanne Hall
susseh i USA
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Sol och bad!
fredag 10 juli 2015 - Davenport, Florida, USA

Orlando, Florida! Palmer, sol och poolhäng! Det var behövligt efter New Yorks tempo! Här är det varmt så in i Norden, 35-40 grader. Vi solar och badar i poolen några timmar på förmiddagen sen kan man knappt vara utomhus förrän framemot em/kväll. Lägenheten är stor och rymlig, 4 rum o

Susanne Hall
susseh i USA
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Första huset
lördag 2 mars 2013 - Davenport, Florida, USA

Hej alla! Nu har vi kommit fram till det första huset där vi ska bo fram till den 12:e mars innan vi drar vidare till Cape Coral. Det är ett väldigt stort hus för fyra personer, Sanna har hela övervåningen för sig själv. Om man går ut genom skjutdörrarna på baksidan så kommer man

Sanna Jinnedal
Jinnedal i Florida 2013
Senast aktiv - från Cape Coral, Florida, USA
En vecka har gått
fredag 6 januari 2012 - Davenport, Florida, USA

Oj, en vecka har gått sen vi kom hit. Resan hit gick över förväntan. Inga förseningar heller så, mellanlandning i Frankfurt. Matilda blev dock lite åksjuk på slutet men vi hade ju extra kläder i handbagaget. William blev lite besviken när det inte var ett sånt plan som har egna

Anna Nielsen
Annisan i Orlando 2011/2012
Senast aktiv - från Davenport, Florida, USA
Två dagars träning och lite shopping
onsdag 20 oktober 2010 - Davenport, Florida, USA

Då har man redan avklarat två dagar här i detta STORA land. Ja allt är helt enkelt större här, allt ifrån bilar och städer till mat och inte att förglömma folket. Vi åker runt i våra hyrbilar mellan träningar och shoppingturer. Träningarna har varit kanon, med bra motstånd och

Patrik Lundqvist
Lunqan i Paintball i USA
Senast aktiv - från Borås NO, Västra Götalands län, Sverige
3 april
lördag 3 april 2010 - Davenport, Florida, USA

Sedan vi skrev i dagboken senast har vi fått en ny farfar bland oss. Vem det är? Jo, det är Jan-Olof som steg in i denna glada skara under gårdagen. Han är normalt ekonomiskt lagd men har på grund av detta lovat att bjuda på champagne uppe i Myrtle Beach. Han har blivit rätt utmattad under

Tisdag 30 mars
tisdag 30 mars 2010 - Davenport, Florida, USA

Hej Vi skulle spelat golf i går. Det gick inte på grund av ett våldsamt oväder med åska och kollosala mängder regn. Så vi har spelat idag som skulle vara vår spellediga dag. Vi fick ägnade måndagen till att shoppa. På eftermiddagen började det att klarna upp och det gick utmärkt att

Måndag 29 mars
måndag 29 mars 2010 - Davenport, Florida, USA

Hej alla. Nu har vi spelat dom fösta 2 rundorna golf. Vädret har varit fint. Runt 23 grader. Resultaten hittintills har överträfaft våra förhoppningar. 8 Resultat enligt följande:.- Lennart 23 + 32 p. Arne 30 + 32 p. Gösta 37 + 36 p. Jan-Olof 32 + 34 p. Nu kan det bara gå utöver. Huset

Alla lever!
torsdag 18 mars 2010 - Davenport, Florida, USA

Ingen gick åt i alligatorparken som tur var. Vi har nu tillbringat nästan hela dagen i Gatorpark, fyllt med alligatorer och häftiga fåglar. Vi har matat undulater i en jättestor fågelbur samt ett lamadjur och getter. Vädret är skiftande. Idag var det molnigt under en stor del av dagen, ca

Christina Askerblom
CAS005 i USA
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Äntligen i Orlando
onsdag 17 mars 2010 - Davenport, Florida, USA

Äntligen är vi på plats i huset i Davenport, Orlando. Det blev en viss försening (bara 3 timmar) när vi skulle åka från Arlanda tidigt på måndag morgon. Så när vi landade i Newark, New York så hade vårt plan precis åkt till Orlando. Vi blev ombokade till i morse iställe. Så kl 20 i

Christina Askerblom

1 mars 2013 - 23 mars 2013

Orlando 2011/2012

Orlando 2011/2012

29 december 2011 - 21 januari 2012

Så är det åter dags att resa lite. Vi åker till Orlando och ska bo i samma hus som vi hyrde för 2 år sedan. En massa badande i poolen och plocka apelsiner, grapefrukt och mandariner på självplock och en massa annat skoj ska vi hinna med.

Paintball i USA

Paintball i USA

17 oktober 2010 - 26 oktober 2010

Paintballtävling i USA - Florida - Orlando. Detta är den sista av fyra deltävlingar som finns i PSP serien.

15 mars 2010 - 7 april 2010

USA resa till Orlando och New York

Golf 2010 Davenport, Myrtle Beach, Jacksonville and Orlando

Golf 2010 Davenport, Myrtle Beach, Jacksonville and Orlando

26 mars 2010 - 17 april 2010

Golfresa som påbörjas med golf i Davenport, Orlando. Går vidare till Myrtle Beach, South Carolina. Därefter till Jacksonville, Florida. Resan avslutas innan hemresa med golf i Orlando.

Anna Nielsen
Annisan