Daytona Beach Shores

På plats och redo för Daytona Bikeweek 2014...
måndag 10 mars 2014 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Hej Dagboken Nu har vi avverkat vår första dag i Daytona. Vi anlände till Jacksonville i söndags efter en lugn och skön flygning över Atlanten. Trötta efter 15 timmars restid, checkade vi in på hotellet för en natt sömn innan det var dags att bege sig till Daytona. Men först skulle vi

Greyhound racing!!
fredag 5 juli 2013 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

När vi vaknade i vårt råttbo, så kilade vi ner och kollade in frukosten men där vände vi på klacken igen. Inget som passade oss i smaken, blir att köpa frukost idag igen. Uppe på rummet skypar vi med familjerna hemma innan vi vid 10.30 tar väskorna och checkar ut. Kör in mot Daytona

Karolina Reimer
MattiasKarolina i USA Colorado & Florida
Senast aktiv - från Tampa, Florida, USA
Daytona Beach!
torsdag 4 juli 2013 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Torsdag och det är USA självständighetsdag! Alltså den 4:e juli och inte för att det är torsdag.. ;) Vi är uppe riktigt tidigt redan vid 7.30, går ner och kollar om det finns någon frukost, jodå det finns om du vill betala för den! 3dollar för en muffin? Nä det vill jag inte betala..

Karolina Reimer
MattiasKarolina i USA Colorado & Florida
Senast aktiv - från Tampa, Florida, USA
Sol å bad
torsdag 12 april 2012 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Just nu ligger vi på stranden i daytona beach. Skulle kunna ha det så här föralltid!! Imorgon ska vi till orlando och Disneyland.

On the road to Tampa...
lördag 17 mars 2012 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Lördag 18 Mars Hej Dagboken! Sorgligt nog lämnar vi Daytona idag med nya mål på västkusten. Vi åt frukost sen var det dags att försöka få ihop packningen. Som vanligt belv det svårt att få ner allt i väskorna på hojjen så vi fick helt enkelt magasinera lite på Hilton i Daytona. Vi

Sista dagen i Daytona...
fredag 16 mars 2012 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Fredag 16 Mars Hej dagboken! Idag bestämde jag o Mia oss för att slappa på stranden några timmar. Vädret var som vanligt perfekt...30 grader och klarblå himmel så redan kl 10 efter en god hotellfrukost traskade vi ner och intog var sin solstol. Männen körde till Bruce Rossmeyers då som

Heldag på Fat Baggern...
torsdag 15 mars 2012 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Torsdag 15 Mars Hej dagboken! Ännu en strålande dag, den varmaste hittils med 30 grader och inte ett moln på himmeln. Jag tog mina shorts och nya boots, vilket var perfekt att åka i idag. Visst, det ÄR inte bra att åka så lättklädd i fall något skulle hända men som jag brukar säga,

Raggarbrännan börjar ta form...
torsdag 15 mars 2012 - Daytona Beach Shores, Florida, USA

Onsdag 14 Mars Hej Dagboken! Veckan innan vi åkte hit såg väderprognosen mindre bra ut men den förändrades till vår glädje. Idag var det 28 grader och knappt ett moln på himmeln...dom verkar ha parkerat nere i Miami...men det gör ju inget. Bara vi får med oss det när vi fortsätter

En månad på "Hardy" i USA

En månad på "Hardy" i USA

9 mars 2014 - 4 april 2014

Äntligen har nedräkningen börjat och resan börjar kännas riktigt nära. Om ett par veckor skeppar vi vår kära FBI Fat Bagger i en container som ska gå över Altanten ända till Jacksonville, Florida. I mars möter vi upp den och påbörjar ett nytt härligt äventyr på vägarna i USA med start i Daytona och Bikeweek 2014. Detta blir den 5:e hojresan vi gör i USA och det är inte den sista kan jag lova. Häng med på vårt äventyr vettja!

USA Colorado & Florida

USA Colorado & Florida

25 juni 2013 - 15 juli 2013

Rundresa i USA med bla pikes peak och nascar i Orlando!

Roadtrip in the US

Roadtrip in the US

2 april 2012 - 18 maj 2012

På en FBI Harley i Florida 2012...

På en FBI Harley i Florida 2012...

10 mars 2012 - 30 mars 2012

Ett år har gått sedan vår sista Harley Davidson-semester i Florida och nu har det blivit dags igen. I morgon flyger vi och ett par vänner till Miami för att njuta av många, många mil på två Harley Davidson. Följ vårt äventyr i min resdagbok vettja! See you over there!!!

Florida 2011

Florida 2011

26 september 2011 - 18 oktober 2011

En rundresa i florida med bad, sol, shopping samt nöjesparker.

Amerikat - The Sequel =)

Amerikat - The Sequel =)

8 juli 2011 - 2 augusti 2011

We´re back! ;)

Florida on-the road

Florida on-the road

24 november 2010 - 11 december 2010

Rundtur i Florida med sikte på bilträff, disney world, shopping, bad och allt annat vi bara måste hinna med.

Amerikat

Amerikat

25 juli 2010 - 19 augusti 2010

Au pair - Severn, Baltimore, MARYLAND

Au pair - Severn, Baltimore, MARYLAND

3 maj 2010 - 14 juni 2011

Dröm blir verklighet! Läs om min nya vardag på andra sidan Atlanten som Au pair åt en familj som bor i Severn, Baltimore. Mitt nya hem för det kommande året och här kommer jag dela med mig av alla ´mina upplevelser och äventyr! Read and Enjoy!

Lina Ländin
LinaOla