Deerfield Beach

Dag 13
tisdag 15 september 2015 - Deerfield Beach, Florida, USA

Vaknade tidigt dags för hemresa. blir en låååång dag. Långa bilköer var det när vi for till flygplatsen i Miami. Checkade in å for till New york för plan byte hemåt. Käkade en dyr macka med öl till innan vi flög vidare. Flög vidare hemåt Arlanda, lång flygtur, såg 2 filmer, kunde

Dag 12
måndag 14 september 2015 - Deerfield Beach, Florida, USA

Efter frukosten blev det buss mot Miami På vägen dit stannade vi i Everglades. Åkte bärplans båt ut i träsket å tittade på alligatorer å vackra fåglar bla. jättekul var der. Åkte vidare till Miami,åkte runt å tittade på stan, stannade å gick ut i värmen puhhhh, kollade in beachen,

Dag 11
söndag 13 september 2015 - Deerfield Beach, Florida, USA

Efter frukosten blev det en lång prommis. sen blev det beachen , sol å bad. Jättevarmt var det. lunch på rummet å lite vila från värmen. Middag med nya vännerna Ann å Tomas, blev Italienskt igen. En härlig kväll blev det,

Dag 10
lördag 12 september 2015 - Deerfield Beach, Florida, USA

Hela dagen fri. Efter en stadig frukost blev det beachen, sol å bad. Jättehärligt varmt i havet säkert runt 28 grader. på eftermiddagen blev det lite shopping. Sen på kvällen blev det middag på polynesisk restaurang. 3 rätters å en spännande gemensam drink. avslutades med en härlig show

Utcheckning från Embassy suites
söndag 15 december 2013 - Deerfield Beach, Florida, USA

Tjenare, Utcheckningsdag :( :) Både glada och ledsna miner. Det hade varit skönt att stanna ett par veckor till och samtidigt känns det bra att snart vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst, som man säger. Vi gick upp ganska tidigt för att hinna sola och bada några timmar innan

Semester är också att lata sig
lördag 14 december 2013 - Deerfield Beach, Florida, USA

Hej på er, Lördagen spenderades på hotellet och beachen med att bara ta det lugnt och ha det bra. Detta naturligtvis först efter en stadig frukost på hotellet. Vädret hade blivit något kallare, kan inte ha varit mer än 25 grader. Det funkade dock perfekt för oss. En välbehövlig

Lugn dag vid poolen och stranden
onsdag 11 december 2013 - Deerfield Beach, Florida, USA

På detta hotell så är det enklare att surfa, det måste ju bero på att hotellet ligger nära havet. Uppkopplingen funkar kanon, och det kan även ha att göra med att det är en extra avgift. Idag har vi bara slappat vid poolen och stranden. Riktigt skönt att ta det lugnt en dag. På kvällen

Bad, shopping och hockey + panik
tisdag 10 december 2013 - Deerfield Beach, Florida, USA

Hallå på er igen, Efter en god natts sömn på hotellet var det dags att gå upp och käka lite frukost. På detta hotellet ingår frukost till skillnad från de andra. Så det var med en härlig känsla som vi gick ner och käkade, utan att behöva betala 22 dollar/person. Det var ett

Orlando-Kennedy Space Center-Deerfield Beach
måndag 9 december 2013 - Deerfield Beach, Florida, USA

Hej igen, Idag är det dags att checka ut från International Palms Resort. Det är med blandade känslor vi gör detta. Vi har haft några underbara dagar i Orlando och poolområdet på hotellet är helt fantastiskt. Däremot lämnar hotellrummet en hel del att önska. Det funkar att sova i, men

Östkusten
tisdag 19 juli 2011 - Deerfield Beach, Florida, USA

Nu har vi lämnat Orlandos skyddade värld och tagit oss ut till östkusten. Här finns det riktig natur! (Och stränder förstås.) Och just nu är det äggläggningssäsong för de stora havssköldpaddorna så stränderna är fulla med avspärrningar där sköldpaddor lagt ägg nattetid. Men det

Anna O Göran Rohlin
Familjen_R i USA 2011