Fort Lauderdale

Slappardag
fredag 8 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag blev det sen frukost med våfflor såklart! Tillbringade förmiddagen med att slappa på rummet och göra skolarbete innan vi begav oss ut med taxi. Per hade bestämt sig gör att köpa en ny iPad. Vi hittade också två enorma affärer med partygrejer och pyssel så nu har vi handlat till

Land i sikte!
torsdag 7 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Inatt fick vi dra tillbaka klockan en timme vilket var tur eftersom vi ar i första gruppen och skulle promenera av med vårt bagage redan kl 07:30. Klockan 6 ringde klockan och vi fick masa oss till frukosten där vi möttes av soluppgång samtidigt som vi ankom till Fort Lauderdale. Sedan

Till havs II
onsdag 6 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag försov vi oss nästan men halv tio kom vi iallafall iväg till frukosten. Efter frukosten rusade barnen till kids club för att färdigställa äggfarkosten innan tävlingsdags. Per och jag gick en vända ner till deras stora rea för att titta. En blus till julmiddagen inhandlades. Tio

Kryssning!!
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

28 oktober incheckning kryssningLite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och

Avresa med Crown Princess
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Lite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och hamburgerkött. Efter frukost packade vi och

Shopping på Sawgrass Mills
söndag 27 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt redan vid femsnåret. Låg och vred oss och slumrade men klockan åtta fick det bli frukost. De hade våffeljärn så man kunde göra sina egna frukostvåfflor. Att man dessutom kunde lägga på små chokladtoppar och Nutella gjorde ju inte saken sämre! Idag var det söndag och

Sista dagen i värmen
måndag 25 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Även denna tidiga morgon blev det en promenad, så jäkla varmt & säkert lite feber på det! När vi kom tillbaks hade dom andra vaknat så då stack vi till Ihop & käkade frukost! Sen blev det stranden i några timmar, blåste lite idag. Lunchhungriga(sen) stack vi till Panera Bread

Sol & bad
söndag 24 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jag & Linn  var uppe tidigt för att njuta av soluppgången på stranden, man kan lixom inte se sig mätt! Frukosten intogs på Dennys. Blev sååå besviken på mina salted caramel pancakes. Alldeles för mycket gegga på! Tradigt!!Det blev strandhäng hela dagen idag, eller jag kastade in

Sawgrassmills
lördag 23 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Mulen morgon, blev frukost på Starbucks. Idag blev det shopping för hela slanten. Eller mest att Linn, Piggen & jag inte pallar va i solen, så förkylda & febriga, ont i skinnet & hosta. Fruktansvärt tråkigt när man sett fram mot resan så! Inte jättekul att shoppa heller, allt

Mot Fort Lauderdale
fredag 22 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag skulle vi checka ut senast kl 11.00 men vi frågade om det gjorde nåt om vi stannade & använde poolen & kunde stå kvar på parkeringen. Det gick bra & det är vi glada för( ska ladda upp foto från stranden där det finns public parking...) Kryllade av folk! Blev lite Taco

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Florida/New York

Florida/New York

16 februari 2019 - 3 mars 2019

Lite sol & värme i Florida innan vi firar Fias 20 årsdag i New York!

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Tre trotters i Florida

Tre trotters i Florida

7 maj 2018 - 22 maj 2018

Melker, Hugo och Elsa är i Florida. här visar de och berättar vad de upplever.

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Roadtrip USA

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Usa 2017

Usa 2017

13 december 2017 - 6 januari 2018

Familjesemester, florida - orlando och fort lauderdale. Allt från att simma med sjökor till att gå på parker och sola och bada.

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Vår första Floridaresa :-)

Vår första Floridaresa :-)

31 oktober 2017 - 14 november 2017

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida