Fort Lauderdale

Kryssning!!
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

28 oktober incheckning kryssningLite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och

Avresa med Crown Princess
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Lite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och hamburgerkött. Efter frukost packade vi och

Shopping på Sawgrass Mills
söndag 27 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt redan vid femsnåret. Låg och vred oss och slumrade men klockan åtta fick det bli frukost. De hade våffeljärn så man kunde göra sina egna frukostvåfflor. Att man dessutom kunde lägga på små chokladtoppar och Nutella gjorde ju inte saken sämre! Idag var det söndag och

Sista dagen i värmen
måndag 25 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Även denna tidiga morgon blev det en promenad, så jäkla varmt & säkert lite feber på det! När vi kom tillbaks hade dom andra vaknat så då stack vi till Ihop & käkade frukost! Sen blev det stranden i några timmar, blåste lite idag. Lunchhungriga(sen) stack vi till Panera Bread

Sol & bad
söndag 24 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jag & Linn  var uppe tidigt för att njuta av soluppgången på stranden, man kan lixom inte se sig mätt! Frukosten intogs på Dennys. Blev sååå besviken på mina salted caramel pancakes. Alldeles för mycket gegga på! Tradigt!!Det blev strandhäng hela dagen idag, eller jag kastade in

Sawgrassmills
lördag 23 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Mulen morgon, blev frukost på Starbucks. Idag blev det shopping för hela slanten. Eller mest att Linn, Piggen & jag inte pallar va i solen, så förkylda & febriga, ont i skinnet & hosta. Fruktansvärt tråkigt när man sett fram mot resan så! Inte jättekul att shoppa heller, allt

Mot Fort Lauderdale
fredag 22 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag skulle vi checka ut senast kl 11.00 men vi frågade om det gjorde nåt om vi stannade & använde poolen & kunde stå kvar på parkeringen. Det gick bra & det är vi glada för( ska ladda upp foto från stranden där det finns public parking...) Kryllade av folk! Blev lite Taco

Båtresa
tisdag 7 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Efter lite irrande å virrande hittade vi till slut ner till båten. Skulle varit 6pers men blev bara vi två. Så en härlig tur med egen guide. Ljummet fläktande å kylande vatten å dricka fick vi en fantastisk båtfärd genom kanalerna. Hem å fräscha till sig lite innan en promenad till

Lite här å lite där
måndag 6 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Efter en tidig kväll blev de en tidig morgon..  Frukost å upp å diskutera våra planer en gång till, eftersom det fanns tid.Ut till bilen å iväg till Fort Lauderdale antique car museum. Vilken underbar upplevelse. Efter de hamnade vi i Mattias paradis en stund. Blev lite inköp av

Las Olas med omnejd
söndag 5 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

En tur med bilen å spana runt lite. Hittade ett lite shopping center å handlade lite tilltugg. På hotellet igen tog vi en macka å planerade lite.Dags för käk.  En mexikansk restaurang, smakade fint.Hem å slappa vid poolen å planera lite mer.. Så får vi se vart vi hamnar härnäst..