Fort Lauderdale

Båtresa
tisdag 7 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Efter lite irrande å virrande hittade vi till slut ner till båten. Skulle varit 6pers men blev bara vi två. Så en härlig tur med egen guide. Ljummet fläktande å kylande vatten å dricka fick vi en fantastisk båtfärd genom kanalerna. Hem å fräscha till sig lite innan en promenad till

Lite här å lite där
måndag 6 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Efter en tidig kväll blev de en tidig morgon..  Frukost å upp å diskutera våra planer en gång till, eftersom det fanns tid.Ut till bilen å iväg till Fort Lauderdale antique car museum. Vilken underbar upplevelse. Efter de hamnade vi i Mattias paradis en stund. Blev lite inköp av

Las Olas med omnejd
söndag 5 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

En tur med bilen å spana runt lite. Hittade ett lite shopping center å handlade lite tilltugg. På hotellet igen tog vi en macka å planerade lite.Dags för käk.  En mexikansk restaurang, smakade fint.Hem å slappa vid poolen å planera lite mer.. Så får vi se vart vi hamnar härnäst..

Hotell Las Olas
söndag 5 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Första frukosten.. Rostad macka marmelad mjölk yoggi flingor å redigt kaffe..Sovit bra men vaknat tidigt.. Lite uppskruvad efter gårdagen förmodar jag å nyfiken på nya äventyr..Till en början blir de å spana runt lite..

Äntligen

16.48 klartecken för start.  Problem med att den stora banan stängd. Så vanlig banan med massa kalkylering å byte av banor..17.10 är vi äntligen uppe i luften..Kändes som en väldigt lång flygresa denna gången..Helt ok mat på flyget. Filmtittande å lite sovande.Inflygning, landning,

Första dygnet
måndag 7 maj 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vi kom fram till huset i Lauderdale by the Sea vid nio på kvällen. Efter att ha rest i 20 timmar var vi trötta men det första Hugo och Melker gjorde var att hoppa i poolen. Efter ett tag fick de sällskap av en ödla och grabbarna kom upp illa kvickt.Efter vi fått lite mat i magen gick vi och

Jill Camper
JLCR i Tre trotters i Florida
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Saw Grass Mills
tisdag 20 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Sovit hela natten men matt i hela kroppen . Fick låna rengöringsspray av städerskan för att rengöra bilen lite från igår.Inte jättesugen att gå in på Ihop när man inte vill lukta mat ens. Jag tog en rostemacka & lite vatten. Man har ju ångest när man vet att snart åker vi hem!!

Saw Grass Mills

Sjuk
tisdag 20 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt & begav oss till Dennys för frukost. Började inte så bra då servitrisen tappade två juice över Piggens rygg. Tur vi hade ombyte i bilen för tröjan blev helt förstörd! Vi fick drickan gratis men funderar på om vi skulle stämma dom ;)) Vi facetima med familjen där

Slut
fredag 2 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Så var resan slut för denna gång och idag satte jag Janne i en massagestol hos en kines som böjde och vred ut och in på honom 😂. Det var han värd efter allt körande och shoppande

Sofi Westlin
sunshine76 i Roadtrip USA