Fort Myers

dag 6
måndag 29 december 2014 - Fort Myers, Florida, USA

idag började skruttan känna sig lite hängig så vi tog en tripp till bell towers och kikade lite. hittade inte så mycket men två stora flaskor redken shampo för 30 dollar. efter detta tog vi en tripp till lite andra affärer i närheten. när affärerna på förmiddagen var avklarade så

Dag 5
söndag 28 december 2014 - Fort Myers, Florida, USA

Idag har vi gjort en tripp till sanibel island det är en speciell ö då den är dränkt i snäckor. Vi tänkte att vi skulle äta frukost på beachen då det borde finnas någon stans att äta där. Väl där och parkerade insåg vi att det inte fanns något annat än hus där. Det var bara att

Dag 4
lördag 27 december 2014 - Fort Myers, Florida, USA

Idag skulle vi ta oss till Fort Myers och läste under gårdagen att det fanns ett outlet mall i Ellington som typ ligger på vägen. Så vi tog och åkte dit. Det är lite av en upplevelse att åka på motorvägarna i Florida. Alla byter fil var 10 sek. När vi kom fram hoppade vi in på

Djurliv
lördag 1 november 2014 - Fort Myers, Florida, USA

En sak som är otroligt härligt här är faktisk djurlivet. Jag var nog av bilden att USA förstör mycket av sin nära natur och inte har så mycket djurliv av vildare karaktär. Men som jag skrev igår så såg vi ju alligatorer på väg mot nationalparken. Idag såg vi inga alligatorer men väl

Sansibel Island Fort Myers Florida
lördag 1 november 2014 - Fort Myers, Florida, USA

Då var det dags för att bada på västkusten trodde vi. Vid 0600 vaknade jag och konstaterade att det spöregnade. VADÅ HALLÅ! tänkte jag, samtidigt som Seth började sno allt täcke vi delade. Men vid frukost vid 9-tiden hade regnet försvunnit och det var blå himmel igen. Frukosten här på

Everglades
fredag 31 oktober 2014 - Fort Myers, Florida, USA

En early start och sen taxi till flygplatsen för att hämta hyrbilen. Sen blev det lite sightseeing då GPS och familjen Borglund inte var kompisar. Men till slut kom vi in i Nationalparken Everglades ingång "Shark valley". Där stod en sån där park-ranger som fanns i Disneys serier:). Vi hade

Dag 9 - Baseball i Fort Myers
fredag 29 augusti 2014 - Fort Myers, Florida, USA

Taggade som få åkte fruarna in till Tampa för att testa på hur det är att vara en baseballstjärna. Mot en outdoor batting cage! Erica blev såklart nummer-två-nödig när de skulle till att slå och H fick sitta ute i regnet och vänta medan hon gjorde av sig. Fruarna träffade ungefär

Helena Ramfjord
helpose i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
Florida

Florida

23 december 2014 - 10 januari 2015

Rundresa i florida med familjen

26 oktober 2014 - 9 november 2014

En resa till Florida, med bad roadtrip och skoj

Bröllopsresa

Bröllopsresa

21 augusti 2014 - 7 september 2014

Roadtrip i Florida!

Florida runt

Florida runt

2 juli 2014 - 19 juli 2014

Familjens första resa till USA :)

21 juni 2014 - 12 juli 2014

Familjeresa till Florida. 14 personer reser tillsammans för att fira mamma 75 år. Flyger till Miami, bor två nätter på Miami Beach. Därefter bil ner till Key West. Tre nätter i Key West sen två nätter på vägen upp till Anna Maria Island, via Everglades. Efter en vecka på ön skiljs våra vägar åt. Familjen J-S åker vidare till New Orleans, medan vi andra drar till Orlando. Tre nätter där, sen avslutar vi med tre nätter i Fort Lauderdale.

16 januari 2014 - 3 februari 2014

USA - Florida resa nummer 2

USA - Florida resa nummer 2

13 mars 2013 - 28 mars 2013

Vår andra resa till USA och Florida. Denna gång har vi hyrt hus i Cape Coral och åker "som vanligt" ner till Key west. Denna gång är vi 10 personer, 9 vuxna och vår son på 6 månader.

Florida mm

Florida mm

23 februari 2013 - 15 mars 2013

Äventyr i Florida mm

USA - Florda - Ft Myers Jul/Nyår

USA - Florda - Ft Myers Jul/Nyår

17 december 2012 - 10 januari 2013

50-års resa till andra sidan Atlanten, närmre bestämt Fort Myers, Florida. Denna dagbok kommer att föras av Markus och Anna. Väl mött!

Pernilla Silvblad
Silvblad