Hollywood

Pool+packning
tisdag 18 juli 2017 - Hollywood, Florida, USA

Idag har vi utnyttjat poolområdet från10-20 barnen har badat i stort sett hela tiden vi har ätit där o bara myst sen blev det packning för imorgon är 4 1/2 vecka till ända sorgligt på ett sätt för att tiden går fort men så tacksamma att vi fått upplevs allt detta❤️🙏 4 1/2

Slappdag vid poolen
måndag 17 juli 2017 - Hollywood, Florida, USA

idag blev det slapp o mys vid poolen sol, bad, mat o drinkar vid poolen😎☀️🍷🌴🍸🍹🏊

Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida-Karibien 2016-17
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
En dag i Hollywood
torsdag 24 november 2016 - Hollywood, Florida, USA

Bestämde mig för att hitta den klassiska Hollywoodskylten. Till slut fann jag den. Skylten i sig är runt 100 år. Den skapades för att bygga ett nytt bostadsområde. Så blev det inte och man lät skylten förfalla under många år. De sista bokstäverna plockades bort och idag står det bara

Anders W
almcab i USA tvärs över kontinenten
Senast aktiv - från New York, USA
Universial studios
söndag 5 juni 2016 - Hollywood, Florida, USA

Idag gick vi upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt på Universal studios. Vi var på plats vid åtta och startade med Harry Potters värld. Jag åkte "Harry Potter and the forbidden journey" vilken var en sån cool upplevelse och jag är såå nöjd att jag vågade. Vi hade tur och

Onsdag
torsdag 5 november 2015 - Hollywood, Florida, USA

I dag har vi varit på utflyckt, till Sawgrass Mills, som är världens största outlet med mer än 350 affärer! Man blev trött redan efter första gatan, men ett par timmar höll vi ut. Vi lyckades komma där ifrån utan att ha köpt någonting, det blev liksom bara för mycket. Resten av dagen

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i USA
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
Viva Las Wegas
fredag 30 oktober 2015 - Hollywood, Florida, USA

Efter våra fantastiska upplevelser av naturen i Grand Canyon, styrde vi kosan mot Nevada och Las Wegas! Här snackar vi glitter och glamour,något så påkostat, stort och varierat som hotellen på The Strip,får man nog leta efter. Vad sägs om t.ex. kanaler med gondoler, eifeltornet, jättelika

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i USA
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
Sången dom spelar när filmen är slut
söndag 13 september 2015 - Hollywood, Florida, USA

Dag 2 av vår LA-vistelse började med att vi åkte till vårt andra hotell som bara låg [u]fem minuter[/u] från Walk of Fame. Hotellet var fräscht, men litet, men vi fick det billigt så det var perfekt för oss! Efter det tog vi en riktigt amerikansk brunch på Donken där vi även såg en

Dag 16
lördag 25 juli 2015 - Hollywood, Florida, USA

Uppe med tuppen, kanske rent av innan. Universal stod på schemat idag. Bilfärd på ca 1h sen var vi på plats med allt vad det innebar. Började längst in i parken med jurasic park, typ flumingride med dino å en aningens brantare backe i slutet. Fortsatte till Mumien, berg å dalbana kort

Hollywood och Beverly Hills
lördag 21 mars 2015 - Hollywood, Florida, USA

Vi vaknade tidigt igår, och körde tidigt från hotellet till Hollywood Boulevard. När vi kom fram till Hollywood letade vi upp den bästa utsikten av den berömda Hollywood skylten uppe på bergen och tog foton innan horderna av asiater hade hunnit komma. Sedan gick vi och tittade på alla

Linda Bengtström
lindabengtstrom i USA West Coast
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17

22 december 2016 - 5 januari 2017

USA tvärs över kontinenten

USA tvärs över kontinenten

11 november 2016 - 27 november 2016

Min resa kommer att starta i Köpenhamn med flyg till NY. Där stannar jag i fem dagar. Tänker uppleva NY med allt vad det har att erbjuda. Därefter sätter jag mig på planet till LA. Tänker resa runt i Calafornien med fokus på LA. Planerar att stanna där i 10 dgr. Har hyrt en Mustang cabbe - allt för att ta in Calefornien på bästa sätt.

Min 40 års resa till USA

Min 40 års resa till USA

27 maj 2016 - 12 juni 2016

Klockan skulle ringa kl. sex men jag vaknade redan vid fem. Resten av familjen vaknade vid sex halv sju och kvart över sju satt vi i bilen på väg mot Arlanda✈️ Lite mat på Arlanda och sen väntade 10, 5 timme på flyget??men det gick jättebra med grabbarna. Visst en lång flygtur men det gick över förväntan?? Tyvärr var det någon som inte kan skilja på mitt och ditt på planet, så 45 minuter innan vi skulle landa så var det någon som tog min telefon??Så ledsamt... för mig var den sååå värdefull å den som tar den kommer bara radera allt??Jag vill ha alla personliga grejor som jag har i telefon... Nu har vi precis ätit på en restaurang bredvid hotellet, Jesper's och ska krypa ner i sängarna på Hilton San Francisco Union Square efter att varit vakna i snart 24 timmar????

USA

USA

14 oktober 2015 - 27 november 2015

Det här blir vår första tur till USA. Spännande och lite läskigt ( tycker Henka). Kalefornien blir det dom första 15dagarna sedan fortsätter vi till Florida. Kul om ni vill göra oss sällskap.

En termin på SBCC

En termin på SBCC

6 augusti 2015 - 20 december 2015

Carlifonien

Carlifonien

12 juli 2015 - 31 juli 2015

Nästa drömresa med min man å mina föräldrar. Bilar från San Francisco till Los Angeles å en tripp till Las Vegas,Grand cannion och San Diego.

USA West Coast

USA West Coast

17 mars 2015 - 7 april 2015

Efter ett par tuffa månader men inlämning av avhandlingar åker vi på en välförtjänt semester till Californien.

Florida 2014/2015

Florida 2014/2015