Holmes Beach

Dag 15
lördag 5 juli 2014 - Holmes Beach, Florida, USA

Resdag. Dax att lämna huset och åka vidare. Långa långa köer för att komma ifrån ön! I början på veckan var det inte så många turister på ön, men ju närmare 4th of July, desto mer uthyrt blev det på ön, och ALLA verkade lämna idag! Tog säkert en timme bara att ta sig från ön!

Dag 14
fredag 4 juli 2014 - Holmes Beach, Florida, USA

4th of July! Nationaldagen. Den längsta ö-paraden finns på Anna Maria, så den ville vi ju inte missa! Åkte bort till Pär och vi gick alla och ställde oss vid vägkanten tillsammans med alla lyckliga amerikaner! Mycket varmt, men vi härdade ut, för paraden ville vi inte missa! Efter ett tag

Dag 13
torsdag 3 juli 2014 - Holmes Beach, Florida, USA

Idag tillbringade vi förmiddagen vid poolen. Håkan med familj åkte iväg till ett liten museum på ön, men vi andra blev kvar hemma fram till efter lunch då vi bokat in en båttur. Var iväg c 2-2,5 timmar på havet för att leta efter delfiner. Det tog ett tag, mensen dök de upp! De första

Dag 9
söndag 29 juni 2014 - Holmes Beach, Florida, USA

Här är såååå varmt!Minst 35 grader!Som tur är ligger huset bara c 5 min gångavstånd från beachen.Vår familj + Håkans gick ner till vår närmaste strand. Kritvit sant och alldeles ljusblått vatten. Fin strand, men ganska smal. Orkade vara där endast några timmar, sen gick vi hem till

Dag 8
lördag 28 juni 2014 - Holmes Beach, Florida, USA

Frukost serverades nere i lobbyn. Därefter begav sig några till en secondhand-affär runt hörnet och vi begav oss till affären CVS för att köpa en solstol till E. Därefter påbörjade vi resan till Anna Maria Island. Hämtade först upp Pärs nyckel och åkte till deras hus för att lasta av

Senast aktiv - från Mölndal, Västra Götalands län, Sverige
Den varmaste dagen på semestern och vår sista här på AMI för denna gång.
fredag 29 juni 2012 - Holmes Beach, Florida, USA

Sista dagen på AMI. Solen tog hårt på oss igår nere på stranden så vi beslutades oss för att stanna hemma vid poolen i stället.Köpte lunch på Subway och drack massor av vatten. Vi hade en riktigt skön dag och avslutade dagen på Waterfront, en restaurang med fisk på menyn. Det var gott

Sol över Busch gardens och Tampa Bay
torsdag 28 juni 2012 - Holmes Beach, Florida, USA

Igår, onsdga var vi till busch Gardens i Tampa som, enkelt sagt är en kombination av Kolmården och Liseberg. Det blev en kanon dag med både djur och berg och dalbanor. Vi stannade i åtta timmar och hade en fantastisk dag på alla vis. Vi konstaterade glatt att här har man inte åkband utan

När solen bröt fram i stormen
måndag 25 juni 2012 - Holmes Beach, Florida, USA

Natten var skakig. Vaknade av att det dånade utanför och fönstren skallrade. Nu var hon här tänkte vi, Debby! Mats for ner på nedre våningen för att se att allt stod rätt till. Vi var beredda att dra om polisen kom och knackade på för att evakuera ön. det höll på i två timmar tills

Dränkta katter är vi allihopa...
söndag 24 juni 2012 - Holmes Beach, Florida, USA

Oj, oj, oj... snacka om regnväder, idag har vi haft så många vädervarningar, tornados, översvämmning, starka strömmar m.m. Debby som hon kallas gör sitt bästa för att skölja bort oss. Men... vi började dagen med att åka och tanka bilen för att ha bensin om det skulle behövas, sen

Vårt möte med Debbie
lördag 23 juni 2012 - Holmes Beach, Florida, USA

Solen har lyst med sin frånvaro idag. Den tropiska stormen Debbie drar över oss och har bjudit på regn mest hela dagen. Vi har roat oss med att ta en långpromenad i regnet med lokal shopping samt en em tur till Macy´s där vi fyndat så det står härliga till. Dagen avslutades med en mycket

Florida 2014

Florida 2014

21 juni 2014 - 12 juli 2014

Familjeresa till Florida. 14 personer reser tillsammans för att fira mamma 75 år. Flyger till Miami, bor två nätter på Miami Beach. Därefter bil ner till Key West. Tre nätter i Key West sen två nätter på vägen upp till Anna Maria Island, via Everglades. Efter en vecka på ön skiljs våra vägar åt. Familjen J-S åker vidare till New Orleans, medan vi andra drar till Orlando. Tre nätter där, sen avslutar vi med tre nätter i Fort Lauderdale.

Florida sommarspelen 2012

Florida sommarspelen 2012

14 juni 2012 - 4 juli 2012

Mats, Helena och Tobias, Simon och Isak stormar runt i ett hett Florida

29 oktober 2011 - 13 november 2011

New York, AnnaMaria Island, Miami på 14 dagar

3 juni 2011 - 26 juni 2011

Vi åker från Arlanda till [b]New York [/b]där vi byter flyg innan vi åker vidare mot [b]Las Vegas[/b]. I [b]Las Vegas [/b]utforskar vi staden och besöker [b]Grand Canyon[/b]. Därefter flyger vi vidare till [b]Florida[/b], närmare bestämt [b]Orlando[/b]. Där besöker vi [b]nöjesparker[/b] (som [b]Sea World [/b]och [b]Harry Potter-world!) [/b]innan vi åker vidare till [b]Ana maria Island[/b], där vi badar och solar i en vecka. Vi besöker också [b]everglades[/b]. Sedan flyger vi till [b]New York[/b], där vi tittar på [b]sevärdheter [/b]och [b]shoppar [/b]upp pengarna innan vi åker hem.

Höstlov i Florida

Höstlov i Florida