Islamorada

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Snorkla i Florida Keys
onsdag 9 maj 2018 - Islamorada, Florida, USA

Idag gjorde vi en utflykt i vår gigantsika bil. Vi körde till the Florida Keys, det tog ca tre timmar. När vi var framme åt vi lunch på en häftig resturang som hette Robbies Marina. Redan innan vi fick in maten börajade det att ösregna så att det öste ner från taket. Vi fick flytta in.

Jill Camper
JLCR i Tre trotters i Florida
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Soluppgång och solnedgång i havet på samma dag
torsdag 17 december 2015 - Islamorada, Florida, USA

Nu är familjen Tillman framme i USA och håller på att ställa om oss till den nya tiden (=Emil och Anna är uppe före tuppen och pigg och alert klockan 03:50). Flygresan till Miami var lång och vi hann precis med anslutningsflyget från Chicago tack vare att det var försenat, tack för det

Linda Krantz
Tillmans i Florida 2015
Senast aktiv - från Åkersberga, Stockholms län, Sverige
Acklimatisera oss till det nya
tisdag 10 februari 2015 - Islamorada, Florida, USA

Jaha efter en lång men helt ok flygresa är vi på plats i Florida och timmarna och tidsomställningen börjar sätta sig. Resan mellanlandade i New York och efter gårdagens nyhetssändningar här i USA inser vi att vi troligtvis hade tur med vädret, storm och snö med massor av inställda

Susanne O Patrik Envall
Susy_Q i Go West till en solig delstat!
Senast aktiv - från Clearwater, Florida, USA
Islamorada med fiske och moln
söndag 29 december 2013 - Islamorada, Florida, USA

131229 Florida Keys, Islamorada Tidig väckning efter sista natten i Miami, vi kom iväg strax efter nio och etappen för dagen var en av öarna i Florida Keys, Islamorada. Vi var där vid 12 och hade återigen hoppats på sol men icke. Exakt samma väder som de senaste dagarna, helmolningt men

Underbara delfiner
måndag 4 november 2013 - Islamorada, Florida, USA

Idag har varit en underbar dag! Ett billarm väckte mig 6.00 men det gjorde inte så mycket, vi skulle upp tidigt idag, det var dags för den stora dagen! Den dagen jag sett fram emot sedan den 27 december när jag fick min present från mamma och pappa, jag skulle simma med delfiner. Efter en

Malin Sjöberg
sjobergs i Vårat Florida
Senast aktiv - från Lindesberg, Örebro län, Sverige
solsemester
söndag 13 november 2011 - Islamorada, Florida, USA

Efter att ha småfrusit lite i ett höstigt New York så var det skönt att få kränga av sig jeansen o hoppa i shortsen istället. Bilfärden ut från miamis flygplatsen var spännande. Utan gpsen hade det nog inte gått så smidigt som det gick :) Appropå bil, vi hade hyrt en rätt liten bil

Linn Robertsson
linn_r i Novembersemester
Senast aktiv - från Key West, Florida, USA
Om världens bästa resa till Florida
måndag 14 februari 2011 - Islamorada, Florida, USA

Nu är jag hemma efter en tredagarsweekend i Florida, något sliten efter att ha sovit knappt två timmar natten till idag. Jag flög söderut tidigt i fredags morse, innan staden ens hade vaknat. Efter att ha landat efter en händelselös flygtur hämtade jag ut hyrbilen som var min för tre

Elin Naeslund
elin_naeslund i Empire state of mind
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Islamorada, Florida Keys
måndag 2 augusti 2010 - Islamorada, Florida, USA

Hej! Just nu är vi i Islamorada. Här tar vi det bara lugnt en dag innan vi fortsätter att flänga runt. Det tog drygt 7 timmar att ta sig hit igår, kan säga att man var lite trött när man kom fram... Så nu har det blivit lite mer badande i havet/poolen och en drink i baren på stranden ;)

Vi har lämnat Miami for The Keys!
torsdag 22 juli 2010 - Islamorada, Florida, USA

Hej hopp! Näst sista dagen i Miami spenderade vi på beachen! Helt underbart! Beachen sträcker sig mils lång känns det och den är så vacker och vattnet är helt underbart… Temperaturen är ca 30 grader och svalkar ändå riktigt skönt! Vi låg där några timmar, hade köpt varsin

Florida med Nilssons 19/20

Florida med Nilssons 19/20

20 december 2019 - 7 januari 2020

Tre trotters i Florida

Tre trotters i Florida

7 maj 2018 - 22 maj 2018

Melker, Hugo och Elsa är i Florida. här visar de och berättar vad de upplever.

Florida 2015

Florida 2015

15 december 2015 - 2 januari 2016

Go West till en solig delstat!

Go West till en solig delstat!

8 februari 2015 - 20 mars 2015

Några härliga veckor av sol och bad med vänner, shopping och sevärdheter som mål.

Florida Jul/Nyår 2013/2014

Florida Jul/Nyår 2013/2014

15 december 2013 - 3 januari 2014

Familjesemester med hyrbil där planen är att resa södra Florida runt med 2-5 nätters stopp i Orlando, Clearwater Beach, Siesta Key, Fort Myers Beach, Miami South Beach (Julen), the Keys och Key West (Nyår) + en slutlig natt i Fort Lauderdale.

Vårat Florida

Vårat Florida

24 oktober 2013 - 12 november 2013

En gång till? Ja varför ska man inte åka dit man trivs?! Vi längtar tillbaka till denna underbara del av USA, vi längtar till värmen, till roliga nöjesparker, vi längtar till "vårat" hus, den härliga stranden, till alla outlet och shoppingen det innebär, vi längtar till delfinerna!! Ja det finns så mycket vi tycker om där borta att vi inte kan åka någon annanstans :-) Håller just nu på att boka bil och ska ringa och boka delfinsimning ute på The Keys, jag och barnen ska simma med dessa underbara djur. Har hotell bokat för de första dagarna och har huset en vecka. Resten av tiden väntar vi med, vet inte riktigt hur rutten ska bli. Nu väntar några veckor på jobbet innan vi packar väskorna och åker!

Novembersemester

Novembersemester

4 november 2011 - 18 november 2011

Novembersemester igen. Denna gång till NY för att springa marathon (inte jag) och sedan till Florida för lite strandhäng o ch slappande.

Empire state of mind

Empire state of mind

25 december 2010 - 26 maj 2011

Följ mig under fem månader i New York där jag kommer att göra mitt examensarbete inom Biomedical Engineering.

Roadtrip in the Sunshine state, Florida, USA

Roadtrip in the Sunshine state, Florida, USA

10 juli 2010 - 29 juli 2010

Detta är vår impulsresa till USA i 19 dagar! Vi tänkte att vi måste ju utforska den andra sidan av jorden också och inte bara Asien. Vi kommer att hyra en bil och åka runt i Florida och se så mycket vi bara kan. Så here we come America!

Amerikat

Amerikat