Key West

Bilfärd mot Palm Beach
fredag 10 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Då var de dags å dra vidare. Frukost å sen packa bilen. En lång dag i bil. Mil efter mil. Stannade å käkade på Dennis å sen vidare.. När vi äntligen närmar oss Palm beach så börjar ovädret. Regn å åska.. Fick nästan krypköra emellanåt. väl framme fick vi vårat rum

Strand å museum
torsdag 9 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Frukost avklarad..På med badkläder under kläderna å promenera iväg. Vi började på Key West butterfly and nature conservatory.  Lite skeptiska var vi allt. De skiftade dock fort. Räckte å komma innanför dörren.. Så många fjärilar å lite fåglar. En fantastisk trädgård med en liten

En lång promenad
onsdag 8 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

En ganska tidig frukost.. Tillbaka till rummet för å kolla lite på kartan å planera.Tog oss ut å promenera längs huvudgatan. En hel del windowshopping. Klart vi klev in i ett antal butiker med. Blev inköp av flip flops.. Mina första. Tycker fortfarande att de ä något otäckt mellan

Jag 50 år
lördag 10 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Vaknade tidigt som vanligt, blev gratulerad med fina paket från familjen & ett kort från bästa Mia.(ser fram emot dejten :) Å tack för skönsången över FaceTime, blev verkligen överraskad!!  (Av pensionärerna :))Hotellfrukost ingick & den var hyfsad. Telefonen gick varm med

Glömde...
fredag 9 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Vi käkade ju på en restaurang på kvällen som jag inte minns namnet på, gav väl inget bra intryck förmodligen men då traskade vi vidare mot Häagen Dasz & köpte två st smoothies & superdupergod Key Lime Pie, det ni var inte att förglömma, haha!! Och vet ni, hemma i Sverige har

Mot Florida Keys
fredag 9 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Sovit dåligt inatt, vaknade vid 01.30 & var klarvaken men glodde lite på instagram sen somnade jag om :)Efter frukosten som intogs på Starbucks rattade vi in top 40 på radion & styrde kosan mot Florida Keys. Första stoppet blev Key Largo. Tänkte bada där i en state park men efter

Dag 13, 14 A Sunset, Key West
tisdag 7 november 2017 - Key West, Florida, USA

Det finns olika tidszoner, sen finns det olika dagar på året som varje land byter en timme inför sommar och vinter. För att vara säker så hade jag en timme till godo när jag satt och väntade på bussen från MIA.Resan från Miami till Key West tar 4 h, samtidigt som blandningen av hav, öar

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Lämnar paradiset
söndag 16 juli 2017 - Key West, Florida, USA

idsg lämnar vi paradiset o kör mot fort lauderdale där vi ska spendera 3 dagar❤️😎☀️Vi mellanlandade på ett shoppingcenter för sista i handlingen o en ny resväska 😂😂när vi anlände hotellet fick vi en chock det Hade fått goda recensioner men det var hemskt ett trångt rum

Sightseeing
lördag 15 juli 2017 - Key West, Florida, USA

Lördag: idag har vi gått fram o tillbaka till stan 6 km i 40 graders värme 😓☀️det var varmt😓 vi besökte Hemingways hus o alla katter o åt middag. När vi kom hem var vi värda en stund vid poolen med bad o en drink.Vi avslutade kvällen med middag på en italiensk krog vid

Tillbaks till härliga Key West!
torsdag 15 december 2016 - Key West, Florida, USA

Hej!Efter allt krångel på flygresan hit så flöt det på desto smidigare i florida. Vi hämtade upp hyrbilen och begav oss till hotellet. Som vanligt har Jimmy hittat ett mycket bra och samtidigt billigt boende vilket är hans specialité. Vi hade en hel lägenhet för oss själva. Middag orkade

Therese Murstam
EnjoyingLife i Key West & Kuba
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Florida, USA

Florida, USA

25 juli 2016 - 13 augusti 2016

Familjens sommarsemester blev i år i USA.

Anna, Anton och Ninna i Florida

Anna, Anton och Ninna i Florida

5 juli 2015 - 18 juli 2015

Nu börjar det närma sig för den resan som vi väntat så länge på. På söndag morgon bär det av till Landvetter. Ett stop i Frankfurt sen direkt Orlando.

Fira 25-årig bröllopsdag

Fira 25-årig bröllopsdag

26 juni 2015 - 11 juli 2015

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

17 juni 2015 - 15 juli 2015

Vi åker till Miami där vi hyr bil och åker runt i Florida och sedan upp till New Orleans. Resan avslutas med några dagar i Chicago.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin