Key West

Andra dagen - Key West
tisdag 3 mars 2020 - Key West, Florida, USA

Värsta med att somna tidigt är att man också vaknar tidigt. Sov lite oroligt och tittade mycket på klockan och 03:30 kunde jag inte somna om, hemma i Sverige var ju klockan ändå 9:30 och så länge brukar jag inte sova längre och kroppen är fortfarande inställd på svensk tid. Jag började

Serena Johansson
Komandoran i Florida/Karibien 2020
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Key West
torsdag 2 januari 2014 - Key West, Florida, USA

Efter några dagar i Miami tog vi bilen och körde vidare till Key West. Vilket mysigt litet ställe! Vägen dit var ganska dryg men vi stannade till på ett riktigt lastbilschaffis-fik och njöt av hembakade bullar och gott kaffe.Gert och jag passade också på att fira vår bröllopsdag med en

Bilfärd mot Palm Beach
fredag 10 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Då var de dags å dra vidare. Frukost å sen packa bilen. En lång dag i bil. Mil efter mil. Stannade å käkade på Dennis å sen vidare.. När vi äntligen närmar oss Palm beach så börjar ovädret. Regn å åska.. Fick nästan krypköra emellanåt. väl framme fick vi vårat rum

Strand å museum
torsdag 9 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Frukost avklarad..På med badkläder under kläderna å promenera iväg. Vi började på Key West butterfly and nature conservatory.  Lite skeptiska var vi allt. De skiftade dock fort. Räckte å komma innanför dörren.. Så många fjärilar å lite fåglar. En fantastisk trädgård med en liten

En lång promenad
onsdag 8 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

En ganska tidig frukost.. Tillbaka till rummet för å kolla lite på kartan å planera.Tog oss ut å promenera längs huvudgatan. En hel del windowshopping. Klart vi klev in i ett antal butiker med. Blev inköp av flip flops.. Mina första. Tycker fortfarande att de ä något otäckt mellan

Jag 50 år
lördag 10 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Vaknade tidigt som vanligt, blev gratulerad med fina paket från familjen & ett kort från bästa Mia.(ser fram emot dejten :) Å tack för skönsången över FaceTime, blev verkligen överraskad!!  (Av pensionärerna :))Hotellfrukost ingick & den var hyfsad. Telefonen gick varm med

Glömde...
fredag 9 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Vi käkade ju på en restaurang på kvällen som jag inte minns namnet på, gav väl inget bra intryck förmodligen men då traskade vi vidare mot Häagen Dasz & köpte två st smoothies & superdupergod Key Lime Pie, det ni var inte att förglömma, haha!! Och vet ni, hemma i Sverige har

Mot Florida Keys
fredag 9 februari 2018 - Key West, Florida, USA

Sovit dåligt inatt, vaknade vid 01.30 & var klarvaken men glodde lite på instagram sen somnade jag om :)Efter frukosten som intogs på Starbucks rattade vi in top 40 på radion & styrde kosan mot Florida Keys. Första stoppet blev Key Largo. Tänkte bada där i en state park men efter

Dag 13, 14 A Sunset, Key West
tisdag 7 november 2017 - Key West, Florida, USA

Det finns olika tidszoner, sen finns det olika dagar på året som varje land byter en timme inför sommar och vinter. För att vara säker så hade jag en timme till godo när jag satt och väntade på bussen från MIA.Resan från Miami till Key West tar 4 h, samtidigt som blandningen av hav, öar

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Florida med Nilssons 19/20

Florida med Nilssons 19/20

20 december 2019 - 7 januari 2020

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

24 december 2013 - 8 januari 2014

Vi anlände till Fort Meyers Beach på julafton och stannade där en vecka. Körde därefter till Miami, där vi träffade Berith och Mats på nyårsafton. På vägen till Miami tog vi en kanottur och hälsade på alligatorerna i träskmarkerna. Framme i Miami firade vi nyårsafton på Miami Beach! Wow! Därefter till Key West och slutligen Las Vegas. Bilder finns under "2014/Florida årsskiftet 2014#

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Florida, USA

Florida, USA

25 juli 2016 - 13 augusti 2016

Familjens sommarsemester blev i år i USA.

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik