Som det skulle varit
torsdag 19 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Utanför hotellfönstret flödar solen och termometern visar 22 grader. Om några timmar ska det bli 27. Så är det i Miami. Men vi tar det från början. Vårt inställda flyg (med SAS från Köpenhamn) landade precis i tid klockan 14.55 lokal tid och trots att USA stängt gränsen för alla

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Miami Beach
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Dag 5 - Golf på Country Club of Miami
fredag 6 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag hade vi bestämt att spela golf igen. Mikael letade fram en bana som låg i Miami och det skulle ta runt 35 min att åka till. Vaknade runt 6 (inga sovmornar här inte :)) men låg och drog mig lite iaf. Drog bort gardinerna och solen hade gått upp och det såg ut att bli en fin dag. Vi gick

Dag 4 - Stranddag
torsdag 5 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag skulle jag sova ut och bara ta det lugnt. Ja det gick ju bra, vaknade vid 04:00 och kunde sen inte somna om men då satte jag mig och öppnade denna dagbok och skrev in vad vi varit med om dessa dagar. Importerade alla foton som jag tagit hittills till datorn och många kort blir det. Mycket

Tredje dagen - Golf på Normandy Golf Course
onsdag 4 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Vi har bestämt att spela golf på onsdag och ev. fredag denna veckan så när vi vaknade och vädret såg ut att bli bra så bestämde vi att åka iväg till golfbanan. Idag kunde jag sova iaf så inte alls lika tidigt utan runt 7 var det dags. Solen hade gått upp och det såg ut att bli

Första dagen - Resan Stockholm - Miami Beach
måndag 2 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Resan började igår då vi åkte upp till Connect Hotel i Arlandastad där jag bokat in en natt och där vi också har vår bil ståendes dessa 3 v. vi är iväg. Sov väldigt skönt och det är så skönt att inte behöva stressa upp till Arlanda hemifrån samma dag. Man slipper vara rädd för

Nytt decennium
onsdag 1 januari 2020 - Miami Beach, Florida, USA

10-talets sista dag tillbringade vi i huset förutom en avstickare för att kompletteringshandla det sista.Det var soligt och varmt så vi låg vid poolen och njöt av ljus och värme medan vi tvättade och packade det sista. Halv sex (halv tolv svensk tid) åt vi förrätten, rostat bröd med

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
På stranden
tisdag 19 februari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Dagen började med frukost på terrassen. Sen hängde barnen och jag på stranden medan Thomas cyklade en sväng. På eftermiddagen åkte vi till Bayside.

<3 Miami
måndag 18 februari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Kärt återseende av härliga Miami! Passade på att besöka Wynwood på väg tillbaka till hotellet från båtmässan (!!!)

Kryssning
lördag 12 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Inledde dagen med en promenad i Art Deco distriktet. Lite roliga hus att beskåda. Hotellet bokade en taxi som körde oss ut till kryssningspiren för 32 dollar. Det var som väntat lång kö till incheckningen. Till sist var vi iaf ombord och gick direkt upp till buffen och åt mat, som inte

fireandrain i 2019 Caribien
Varmt och sol
fredag 11 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Har ännu inte vant mig vid tidsomställningen. Idag var det dags för den guidade cykelturen. Det gick väldigt sakta 8 km på 2 tim..men fick se en hel del. Vi cyklade ner till Soith Point och vände sedan uppåt till som mest 16 gatan.Helen gick på shoppingtur! Köpte med mig friterad

fireandrain i 2019 Caribien
Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Florida med Nilssons 19/20

Florida med Nilssons 19/20

20 december 2019 - 7 januari 2020

18 mars 2020 - 2 april 2020

Till Miami Beach, Miami, Florida.

Sportlov i Florida

Sportlov i Florida

16 februari 2019 - 3 mars 2019

Med familjen i Florida.

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Min Florida trip

Min Florida trip

3 december 2018 - 17 december 2018

Min första resa ensam blev en trip till Florida :)

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

24 december 2013 - 8 januari 2014

Vi anlände till Fort Meyers Beach på julafton och stannade där en vecka. Körde därefter till Miami, där vi träffade Berith och Mats på nyårsafton. På vägen till Miami tog vi en kanottur och hälsade på alligatorerna i träskmarkerna. Framme i Miami firade vi nyårsafton på Miami Beach! Wow! Därefter till Key West och slutligen Las Vegas. Bilder finns under "2014/Florida årsskiftet 2014#

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Komandoran
Micke & Inger Larsson