Miami Beach

På stranden
tisdag 19 februari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Dagen började med frukost på terrassen. Sen hängde barnen och jag på stranden medan Thomas cyklade en sväng. På eftermiddagen åkte vi till Bayside.

<3 Miami
måndag 18 februari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Kärt återseende av härliga Miami! Passade på att besöka Wynwood på väg tillbaka till hotellet från båtmässan (!!!)

Kryssning
lördag 12 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Inledde dagen med en promenad i Art Deco distriktet. Lite roliga hus att beskåda. Hotellet bokade en taxi som körde oss ut till kryssningspiren för 32 dollar. Det var som väntat lång kö till incheckningen. Till sist var vi iaf ombord och gick direkt upp till buffen och åt mat, som inte

Varmt och sol
fredag 11 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Har ännu inte vant mig vid tidsomställningen. Idag var det dags för den guidade cykelturen. Det gick väldigt sakta 8 km på 2 tim..men fick se en hel del. Vi cyklade ner till Soith Point och vände sedan uppåt till som mest 16 gatan.Helen gick på shoppingtur! Köpte med mig friterad

Nu är vi här.
torsdag 10 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Landade i går kväll här. Lokal tid ca 14. Vi tog bussen fr flygplatsen 2.65 i dollar.  Busshållplatsen är 5 min fr hotellet. Så vi checkade in på 3 vån fanns hiss!sedan ut och åt på en cuba rest som var billig. 8 dollar för fisksoppa..sedan hem och slocknade direktIdag torsdag och e

Nyårsafton på Miami Beach
tisdag 31 december 2013 - Miami Beach, Florida, USA

Efter en vecka på Fort Meyers Beach körde vi med riktning till Miami. På vägen dit besökte vi de berömda träskmarkerna I Everglades för att titta på krokodiler. Vi hade bokat en privat kanot-tur som vi genomförde trots regnet. Lite läskigt att komma så nära de stora

Miamibeach
söndag 25 november 2018 - Miami Beach, Florida, USA

Äntligen på hemmaplan. Bor denna gång på South Seas hotel. Vi har i vårt tycke ett stort rum, sköna sängar och med frukost. Går bara ut genom grinden så är vi ute på beachen. Blir en dag med ca 28 grader dock ser molnen ut att breda ut sig över himlen. Något som vid lunchtid är ett

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
En riktig skitdag😀
tisdag 2 oktober 2018 - Miami Beach, Florida, USA

Två timmar längre sömn i morse, vi är på god väg😀Idag blev det frulle på Dennys, nostalgi för mig då jag i princip alltid åt där när jag bodde i Monterey. Lawa höll låda på morgonkvisten och det såg ut som en sopstation under henne när vi lämnade, men vi dricksade bra och

Jetlagens förbannelse
måndag 1 oktober 2018 - Miami Beach, Florida, USA

Lawa tyckte 2.30 var en bra tid till att börja busa i sängen, så det var ju bara att ruska liv i knoppen. Vi traskade iväg till härliga strandpromenaden och inväntade en soluppgången, så vackert att se en ny dag börja, oavsett var i världen man befinner sig. Vi stötte på några

Äntligen nedkrupna
söndag 30 september 2018 - Miami Beach, Florida, USA

Tidig morgon och en dag som aldrig tycks ta slut om man byter tidszon.Lawa strålade trots den tidiga morgonen och grovstädade golvet på en av barerna på Landvetter med sina byxor och eftersom strumporna åkte av direkt var fötterna också kolsvarta. På flyget fick vi en trea så Lawa sov sig

Sportlov i Florida

Sportlov i Florida

16 februari 2019 - 3 mars 2019

Med familjen i Florida.

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Min Florida trip

Min Florida trip

3 december 2018 - 17 december 2018

Min första resa ensam blev en trip till Florida :)

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

24 december 2013 - 8 januari 2014

Vi anlände till Fort Meyers Beach på julafton och stannade där en vecka. Körde därefter till Miami, där vi träffade Berith och Mats på nyårsafton. På vägen till Miami tog vi en kanottur och hälsade på alligatorerna i träskmarkerna. Framme i Miami firade vi nyårsafton på Miami Beach! Wow! Därefter till Key West och slutligen Las Vegas. Bilder finns under "2014/Florida årsskiftet 2014#

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Vår första Floridaresa :-)

Vår första Floridaresa :-)

31 oktober 2017 - 14 november 2017

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Christoffer Andersson
Calvinand