Naples

Naples Pier
måndag 12 februari 2018 - Naples, Florida, USA

Vaknade utsövd i sköna sängar. Fin frukost var det oxå med gröt, pannkakor, yoghurt, scrambled eggs & bacon, bagels & allt ni kan tänka er. Vi åkte ner till Naples Pier & la oss på stranden där. Det märks det är helg, mycket folk. Vi såg några delfiner inne vid

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida 2018
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
En dag i bilen
söndag 11 februari 2018 - Naples, Florida, USA

Nu sover man åtminstone hela natten, skönt!Efter frukosten på hotellet packade vi ihop & checkade ut. Vi styrde kosan mot Floridas västkust. Sist vi var i Florida var 2011 så vi bestämde oss för att köra 41:an, tamiamitrail, för att se lite alligatorer. Det går lixom ett stort

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida 2018
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Nyår
söndag 31 december 2017 - Naples, Florida, USA

29/12 Dags att bege oss söder ut. Vi hade bestämt oss för att fira nyår i Naples. Vi passerade förbi här för några år sedan när vi var på väg till Key West. Och stannade då en natt. Denna gång blev det tre nätter. Fick ganska bra pris på Gulfcoast Inn. Hotellet har en fin pool, bra

Per Duveborn
Duve i New Orleans - Florida
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Naples
måndag 20 februari 2017 - Naples, Florida, USA

Okej Cecilia tänker att hon ska ta sig ut på en liten tripp över helgen. Hon har velat åka över till andra sidan (västkusten) under en lång tid och tänker ”NU är det dags”. Kvällen innan sitter hon och letar efter billiga hotel i ”Naples” och efter en lång tid hittar hon ett

Cecilia Spångfors
cissidiss i Texas/Florida
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Scoutshop, Coral castle och the Keys
fredag 5 augusti 2016 - Naples, Florida, USA

Efter frukost och sista handen vid resväskorna checkade vi ut fron Hpliday Inn där vi trivts så bra. Dagens första stop gjorde vi i Everglades vid vad som påstås vara usas minsta postkontor, i ärlighetens namn är det inte så mycket större än ett utedass. Tyvärr är öppettiderna också

Baddag
torsdag 4 augusti 2016 - Naples, Florida, USA

Efter frukost (våfflor) vid poolen packade vi badsakerna och körde mot badlandet. Enligt väderprognosen skulle det bli regnskurar under dagen men ingen åska och regn skadar ju ingen badare. När vi närmade oss vräkte regnet ner och när vi kom fram var parken öde och alla trängdes under

Cykeltur på Sanibel
onsdag 3 augusti 2016 - Naples, Florida, USA

Efter att noga ha studerat väderprognoserna kom vi fram till att idag skulle det säkert vara en bra dag för att besöka Sanibel. Sagt och gjort, efter frukost vid poolen styrde vi kosan norrut och efter att ha kört över bron till ön var vi snart framme vid cykeluthyrningen. Vi provade ut

Bad och Hobby Lobby
tisdag 2 augusti 2016 - Naples, Florida, USA

Detta hotellet hade en riktigt trevlig frukost som avnjöts vid poolen. Båda barnen gillade de stora våfflorna som man själv fick grädda själv. Vi badade helt själva i poolen till efter lunch. Men sedan drog det ihop sig och började mullra så det var helt enkelt dags att köra och äta

Hotellbyte och Everglades
måndag 1 augusti 2016 - Naples, Florida, USA

Det var dags att byta till ett nytt hotell så det var bara att börja dagen med att packa resväskorna och bilen. Efter frukost körde vi ner till Everglades där vi startade med en airboat-tur rakt ut i mangroveskogen. Den var betydligt lägre än den vi åkte genom i Indonesien men guiden

Marknad och havsbad
söndag 31 juli 2016 - Naples, Florida, USA

Efter en god frukost körde vi bort till ett ställe med massor av marknadsstånd och skrotade runt en stund innan vi körde ner till en state park vid havet. Det var så fullt att vi fick vänta vid infarten tills någon annan körde ut. Men efter en stund fick vi köra in och fann oss en plats.

Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Florida, USA

Florida, USA

25 juli 2016 - 13 augusti 2016

Familjens sommarsemester blev i år i USA.

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

17 juni 2015 - 15 juli 2015

Vi åker till Miami där vi hyr bil och åker runt i Florida och sedan upp till New Orleans. Resan avslutas med några dagar i Chicago.

Florida

Florida

17 december 2014 - 1 januari 2015

Rundresa i Florida med hela familjen.

SoFlo roadie

SoFlo roadie

3 augusti 2014 - 17 augusti 2014

Bilar genom södra Florida

21 juni 2014 - 12 juli 2014

Familjeresa till Florida. 14 personer reser tillsammans för att fira mamma 75 år. Flyger till Miami, bor två nätter på Miami Beach. Därefter bil ner till Key West. Tre nätter i Key West sen två nätter på vägen upp till Anna Maria Island, via Everglades. Efter en vecka på ön skiljs våra vägar åt. Familjen J-S åker vidare till New Orleans, medan vi andra drar till Orlando. Tre nätter där, sen avslutar vi med tre nätter i Fort Lauderdale.

20 april 2014 - 5 maj 2014

Familjen på en tvåveckors i Florida

Florida höstlovet 2013

Florida höstlovet 2013