Port Canaveral

West palm beach - Kennedy space center - Orlando
söndag 22 februari 2015 - Port Canaveral, Florida, USA

Åkte tidigt, mot Orlando! Stannade i West palm beach för att äta frukost, vilka hus! wow. Käkade pannkakor mums. Gick en sväng i stan och sen vidare uppåt. Stannade på en beach i Cape Canaveral. Tanken var att stanna på cocoa beach men råkade köra förbi den. Skönt med sol och bad.

J N
jenyw i Florida 2015
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kennedy Space Center
onsdag 5 november 2014 - Port Canaveral, Florida, USA

Vi hade tänkt förlänga vår vistelse på hotellet och köra fram och tillbaka över dagen så det var bara att sätta igång och packa... Efter en dryg timmes körning var vi framme och ögonen glittrade på Sofia. Vi inledde med busstur bort till uppskjutningsrampen och den gigantiska

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning + USA
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Nasa - kennedy space center
fredag 2 maj 2014 - Port Canaveral, Florida, USA

Jag har varit på Kennedy Space Center, det var kul. Jag har sett Atlantis rymdfärjan, den var den riktiga. Jag har sett en uppskjutning av en rymdraket på tv.

Cecilia Wijnbladh
cwi05 i Florida 2014
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
18 april
fredag 18 april 2014 - Port Canaveral, Florida, USA

I går så var vi på kennedy space center och såg en raket uppskjutning och var i angry bird space det var roligt.

Jaacob Marklund
Superjaacob i Florida 2014
Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Dag 6
fredag 18 april 2014 - Port Canaveral, Florida, USA

Idag har vi varit på Kennedy Space Center. Det var otroligt, man fick se vilka land som var med och byggde den internationella rymdstationen (ISS). Sen så såg vi också en 3D film om ISS. Sen såg vi på en raket uppskjutning. Det lät fast man var 2 km bort från den. Sen såg vi på en

Isaac Marklund
Starkeisaac i Florida 2014
Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Dag 19
torsdag 30 augusti 2012 - Port Canaveral, Florida, USA

Dag 19 30 Aug Kennedy Space Center Idag vart en lite annorlunda dag.. Vi gick upp kl 03:00 för att se en uppskjutning från Kennedy Space Center, Atlas V (5) var det som drog iväg ca kl 04:00 Det var mäktigt att se! Man får inte ta sig ut på ön när det är uppskjutningar så vi stod på

Lift off, we have lift off
torsdag 1 mars 2012 - Port Canaveral, Florida, USA

En timmes bilfärd till Merritt Island, där NASAs raketbas ligger. Historisk mark, speciellt för oss födda på 50-talet. Nåja, det gällde ju inte så många av oss i bilen. Vi fick se avfyringsramperna, den jättestora byggnaden där raketerna monteras, den över 100 meter långa Saturn V

Björn Wiklund
wiklunds i Florida 2012
Senast aktiv - från Täby, Stockholms län, Sverige
Sikta mot stjärnorna!
lördag 10 december 2011 - Port Canaveral, Florida, USA

Igår var vi på Kennedy Space Center, väldigt häftigt faktiskt. Visitors Complex där man började var lite lamt bortsett från en raketuppskjutningssimulering, men sen fick man åka busstur ut i träsken där Apolloraketer, monterings- och uppskjutningsbyggnader och där syretankar stod, coolt.

Monika Martinsson
martinssonfam i Florida dec 2011
Hugos premiär kryssning!
söndag 23 januari 2011 - Port Canaveral, Florida, USA

Hej Hopp hemma i vintern! Ja då har snart Hugos första kryssning passerat och han verkar verkligen gilla kryssningslivet! Han har legat naken under palmer både på St Thomas och St Maarten och sprallat! Stor skillnad mot alla overoller hemma i Sverige och inte minst – 23 grader i Åre för

Florida by day!
lördag 22 januari 2011 - Port Canaveral, Florida, USA

Hej! Flygresan gick mycket bra! En kollegas fru jobbade ombord så vi fick lite lyx med en liten flaska champagne var :) Väl framme på flygplatsen i Orlande hann vi bli liite oroade då det tog ett tag innan vår taxi hämtade upp oss. Det visade sig att vi delade den med en familj från

Kryssning + USA

Kryssning + USA

25 oktober 2014 - 9 november 2014

Så var det höstlov och dags för lite semester. Resan inleds med en veckas kryssning söderut från Tampa till Honduras, Belize och Mexico.

Florida 2015

Florida 2015

16 februari 2015 - 2 mars 2015

Fira mamma 50 år!

20 april 2014 - 5 maj 2014

Familjen på en tvåveckors i Florida

13 april 2014 - 5 maj 2014

13 april 2014 - 5 maj 2014

USA Roadtrip 2012

USA Roadtrip 2012

10 augusti 2012 - 9 september 2012

Nu är det dags igen! Denna gång så landar vi Chicago och kommer att bila ner för att flyga hem från Miami. Men div stop som tex: Nascar, New York, Kennedy Space Center mm. //Sebastian, Johan och Gustav

Florida 2012

Florida 2012

23 februari 2012 - 11 mars 2012

Vi bilar runt Florida. Björn, Joel, Hannes och Linnea.

Florida dec 2011

Florida dec 2011

2 december 2011 - 28 december 2011

Familjens första resa som tre! Florida by car som startar i Miami och avslutas med julfirande i Key West.

Hugos första kryssning - Freedom 2011

Hugos första kryssning - Freedom 2011

14 januari 2011 - 20 februari 2011

Nu är det dax för Hugo att följa med mamma och pappa på kryssnings kontrakt!

Karibienkryss inkl Key West och Miami

Karibienkryss inkl Key West och Miami

21 januari 2011 - 6 februari 2011

En god vän vid André och jag ska åka på en Karibienkryssning med Royal Caribbean Cruise. 7 nätter ombord inkl mat :) Vi flyger via Chicago till Orlando och åker från Cape Canaveral till Labadee, Haiti, sen till Ocho Rios på Jamaica, vidare till George Town Grand Cayman och sist men inte .. jo minst! Cozumel i Mexico. Sen tillbaka till P Canaveral och sen blir det bil ner till Key West och en sväng till Miami. låter helt ok ;O)