Florida

Dag 4 - Stranddag
torsdag 5 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag skulle jag sova ut och bara ta det lugnt. Ja det gick ju bra, vaknade vid 04:00 och kunde sen inte somna om men då satte jag mig och öppnade denna dagbok och skrev in vad vi varit med om dessa dagar. Importerade alla foton som jag tagit hittills till datorn och många kort blir det. Mycket

Tredje dagen - Golf på Normandy Golf Course
onsdag 4 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Vi har bestämt att spela golf på onsdag och ev. fredag denna veckan så när vi vaknade och vädret såg ut att bli bra så bestämde vi att åka iväg till golfbanan. Idag kunde jag sova iaf så inte alls lika tidigt utan runt 7 var det dags. Solen hade gått upp och det såg ut att bli

Andra dagen - Key West
tisdag 3 mars 2020 - Key West, Florida, USA

Värsta med att somna tidigt är att man också vaknar tidigt. Sov lite oroligt och tittade mycket på klockan och 03:30 kunde jag inte somna om, hemma i Sverige var ju klockan ändå 9:30 och så länge brukar jag inte sova längre och kroppen är fortfarande inställd på svensk tid. Jag började

Första dagen - Resan Stockholm - Miami Beach
måndag 2 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Resan började igår då vi åkte upp till Connect Hotel i Arlandastad där jag bokat in en natt och där vi också har vår bil ståendes dessa 3 v. vi är iväg. Sov väldigt skönt och det är så skönt att inte behöva stressa upp till Arlanda hemifrån samma dag. Man slipper vara rädd för

Dag 0-1 Resdagar.
torsdag 27 februari 2020 - Miami, Florida, USA

Dag 0Jag kom inte iväg från jobb förens vid halv nio. MLo skulle ta tåget söderut 21:10 och passerade Lund vid halv tio. Så då hade jag en timma att döda. Hörde å mig till Rikard om vi skulle ta en 40 min AW. Han var precis klar med dagens hussyssla så han tyckte det passade bra.På

Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Nytt decennium
onsdag 1 januari 2020 - Miami Beach, Florida, USA

10-talets sista dag tillbringade vi i huset förutom en avstickare för att kompletteringshandla det sista.Det var soligt och varmt så vi låg vid poolen och njöt av ljus och värme medan vi tvättade och packade det sista. Halv sex (halv tolv svensk tid) åt vi förrätten, rostat bröd med

Delfiner och Gott Slut!
tisdag 31 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

I förrgår tillbringade vi nån timme på Fort Myers beach igen. Fort Myers beach är superhäftigt, massor med pastellfärgade hus, påminner om Art Deco-stilen i Miami South Beach i kombo med Arubas karibiska touch samt Venice beach i Los Angeles. Det är cyklar, motorcyklar och barnvagnar i

Minigolf och Fort Myers beach
lördag 28 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Om de första sju personerna i familjerna Nilssons/Erikssons hade blivit diskade i minigolfen hade jag otvivelaktigt blivit mästarinna! Nu roffade Jack åt sig mästartiteln. Riktigt rolig minigolf där Lova lyckades skjuta in sin boll i ett vattenfall på bana tio. Bollen gick inte att komma åt