Tallahassee

Lämnat kusten
fredag 5 oktober 2018 - Tallahassee, Florida, USA

Härlig morgon då Lawa är i fas igen. Vi passade på att ta en morgonpromenad på stranden för att se vår sista soluppgång på östkusten. Vi kom fram till en pir med frukostresturang så vi passade på att äta lite till den gryende dagen med mås(?)skrik i bakgrunden. En trevligt och genuint

Födelsedag i Savannah och havsbad på Amelia Island.
fredag 8 juni 2018 - Tallahassee, Florida, USA

Min 33:e födelsedag firades in i Savannah med lunch på Paula Deen's Creek House. Supermysig restaurang och en av de godaste salladerna jag ätit. Efter lunchen begav vi oss till hotellet,  som kändes precis som ett amerikanskt motell fast betydligt bättre standard än de man ser på tv-program

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
Nu blir det vandring igen! Appalachian trail!
söndag 11 juni 2017 - Tallahassee, Florida, USA

Hej igen.Alla som läste det förra inlägget har nog det här på känn, men jag har goda nyheter!Appalachian trail blir av, klubbat och klart. :)Elin och jag är på väg till USA:s östkust, Miami närmare bestämt. Det var från början en plan för att fördriva tiden tills vi kunde gå på

Rikard Stensson
Rikardreser i Pacific Crest Trail
Senast aktiv - från Fernie, British Columbia, Kanada
Nationaldagsfirande i Tallahasse.
lördag 4 juli 2015 - Tallahassee, Florida, USA

Efter alla dagar i Orlando är det dags att dra vidare och börja åka mot New Orleans. Vi hade bestämt att vi skulle till Tallahasse som är huvudstaden i Florida för att titta på 4 juli firandet som är USA:s nationaldag. Väl där så visade det säg att det var en väldigt öde och tråkig

Sol till regn!
torsdag 5 mars 2015 - Tallahassee, Florida, USA

Hej! Nu har vi lämnat Florida och kommit fram till Tallahassee north. Vi bor på Best Western i natt och fortsätter mot Texas i morgon. Solen sken i Orlando men här regnar det. Hoppas på bättre väder i morgon.

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i Äventyrsresa 2015
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
"Have a Magical Day"
tisdag 2 juli 2013 - Tallahassee, Florida, USA

Andra och sista dagen i Key West bjöd på mer värme och sol. Vi började med lite lunch nere vid southernmost beach och foton vid southernmost point of continental USA, som ligger 80 miles ifrån Kuba. Det är alltså närmre till Kuba än till Miami därifrån. Sedan tog oss vidare till

Mot Orlando
lördag 30 mars 2013 - Tallahassee, Florida, USA

Resdagboken Imorse gav vi oss av mot Orlando, 9 timmar i bilen så det kommer bli några stopp. Vi har ätit lunch på Dennys som är det "nyttigare" alternativet (allt är ju relativt) och nu åker vi vidare. Det är mindre är 4 timmar kvar till målet nu, kommer göra minst ett stopp till

Fredrik Örtengren
frenka i USA Roadtrip 2013
Senast aktiv - från Nacka, Stockholms län, Sverige
"We feed them marshmallows, and one year they got too fat to fly. The gators ate them all.."
torsdag 21 mars 2013 - Tallahassee, Florida, USA

Väder: började med regn och kallt, slutade med sol och varmt Hej alla! Idag var vår sista dag i New Orleans vilket kändes lite vemodigt. Vi har haft kul där! Men vi tänkte att vi avslutar med något typiskt, så vi åkte på en tur i Lousianas träskmark! Vi bokade en tur med svävare.

Sanna Johannesson
SannaJ88 i Puckot och Syster på äventyr
Senast aktiv - från Tampa, Florida, USA
Vår shoppings Mecka - Tallahasse
fredag 21 september 2012 - Tallahassee, Florida, USA

Hej Tidig morgon,vid sjutiden, startade vi dagens etapp på 48 mil. Solen hade nyss gått upp och trafiken var lagom tät. Gröna frodiga träd, både barr och lövträd, kantade vår resväg. Stora vida grönskande fält varvades med enstaka hussamlingar, avbröts med betande kreaturer på fält

Lena Wallin Söderman
stinamatte i Los Angeles - Orlando
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Exploring New Orleans and being stopped by the Police
torsdag 16 augusti 2012 - Tallahassee, Florida, USA

Today we took a VIP City Tour of New Orleans where we were able to visit cemeteries, different parts of the city and to see the 9th ward, the part of New Orleans that was most badly hit by the hurricane Katrina. It’s so weird and due to the rain we had for 2hours we could get a better

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Pacific Crest Trail

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

17 juni 2015 - 15 juli 2015

Vi åker till Miami där vi hyr bil och åker runt i Florida och sedan upp till New Orleans. Resan avslutas med några dagar i Chicago.

Äventyrsresa 2015

23 juni 2013 - 2 augusti 2013

Puckot och Syster på äventyr

Puckot och Syster på äventyr

8 februari 2013 - 12 april 2013

Trött på livet hemma i lilla Huskvarna är det nu dags igen; Puckot skall än en gång ut och resa och den här gången tar hon sin syster med sig på äventyret! I två månader skall de vara iväg och se vad USA har att erbjuda. Följ dem på deras äventyr och håll tummarna för att de inte tappar bort sig helt! (Även en GPS kan ju vara förvirrande.)

USA Roadtrip 2013

USA Roadtrip 2013

16 mars 2013 - 21 april 2013

Resan tar oss från Atlanta till Miami, via New Orleans,Destin, Orlando, Sarasota och Ft.Meyers. Den sträckan är ungefär 270 mil, samt att vi kommer åka på utflykter, jag räknar med ungefär 350 mil i bil.

"Young Wild & Free" ;)

"Young Wild & Free" ;)

3 augusti 2012 - 29 augusti 2012

A second roadtrip through the States, this time on the south west and east coast!

New York och södra delarna av USA

New York och södra delarna av USA

10 juli 2012 - 28 juli 2012

23,5 timmar i NYC sen flyger vi vidare till New Orleans där vi tar ut en hyrbil. Vi kommer att vara tre nätter i New Orleans innan vi påbörjar färden mot Key West. Upptäckter, äventyr och bilder kommer att förgylla dagboken.

Jjkkk
Hjjghkl