Tampa

Clearwater Beach
lördag 17 februari 2018 - Tampa, Florida, USA

Godmorgon! Stupade i säng i går, dragits med en förkylning men som börjar släppa igen. Så därför skriver jag nu istället. Brandvarnaren på vårt rum började pipa mitt i natten sen var det rätt svårt att somna om. Vet inte vad som hände, men det bara slutade igen. Skumt!! Igår blev

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida 2018
2 veckor kvar
fredag 19 januari 2018 - Tampa, Florida, USA

Länge sen vi skrev , vi har hunnit med att vara på  Kennedy space center , SeaWorld och ett zoo här i Tampa samt lite shoppingbutikdr 🤗

Sofi Westlin
sunshine76 i Roadtrip USA
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Busch Gardens
söndag 12 november 2017 - Tampa, Florida, USA

Dag 13 i Florida. Idag hade vi vår andra hel-gråa dag (vädermässigt). Det regnade på morgonen, men prognosen sa att det skulle sluta regna om en timme ungefär.Vi skulle ändå åka till Busch Gardens, och då var det ganska bra väder för det, enligt mig.Det regnade hela vägen dit, men

Leena Rantalainen
Knudan67 i Vår första Floridaresa :-)
Kort visit i South Beach Miami
torsdag 7 september 2017 - Tampa, Florida, USA

Resan från Sverige den 6/9 gick mycket bra. Vi uppgraderade oss till Business class (första klass) och mådde rätt kungligt hela vägen med god mat och dryck (jag drack nog fyra glas champagne - bara för att jag kunde!) samt bekvämlighet som heter duga.När vi väl landade fick vi kliva av

Janet Sahlander
JanetSahlander i Florida för fyra
Senast aktiv - från Sundsvall
Waverunner, golf & Busch Garden
tisdag 15 november 2016 - Tampa, Florida, USA

Söndagen den 13 november!Hur firar man tant på bästa sätt?Jo man tvingar sin man som äntligen fått knäpp på näsan att han är yngre än mig och det löna sig att vara mig, eller iaf gammal som mig, att ta lilla skeppar examen!Alla födda 88 och framåt måste ta de, så jag klarade mig å

Therese Thörner
t_thorner i Smekmånad -utan smek
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Sista dagen
söndag 6 november 2016 - Tampa, Florida, USA

Hej,Då närmar sig denna överraskningsresa sig sitt slut. I torsdags tog vi det lugnt på morgonen innan vi begav oss till skolans poolområde där Bryan jobbar. Därefter blev det en vända till The Loop där vi bland annat besökte Ross och Menchies. Sedan åt vi lunch tillsammans med Karen

Fredagsbestyr
lördag 29 oktober 2016 - Tampa, Florida, USA

Hej igen,Nu har vi varit ute på en promenad med hundarna. Det är en sällsynt vara här ;) Vaknade som sagt var tidigt igår. Ashley och DeeDee skulle jobba så jag och Jonas tänkte vi skulle överraska Karina eftersom hon också bor i Tampa. Jag hade kollat upp adressen men det visade sig vara

Surprise
lördag 29 oktober 2016 - Tampa, Florida, USA

Hej alla,Resan hit gick bra. Vi flög med Air Canada, från Köpenhamn till Toronto och sedan Toronto till Tampa. Flygen gick bra, maten var sådär och mycket bra filmer (såg 4,5 stycken). På det första långflyget hamnade vi inte bredvid varandra. Det verkade som det hade hänt med flera

Svall -Tampa
fredag 5 februari 2016 - Tampa, Florida, USA

3 Feb Svall-Tampa Resen börjar med ett litet problem. Tiden i New York var för knapp så vi hinner inte till vårt Tampa flyg. Det positiva var att vi behöll vårt bagage tills vi var ombokade på ett senare flyg. Efter en middag på flygplatsen kommer vi i väg. Vi hämtar ut vår hyrbil i

pelle a
Pelle A i Västra Karibien
Senast aktiv - från Sundsvall
Tampa-Clearwater beach.
lördag 19 december 2015 - Tampa, Florida, USA

I går lämnade vi Tampa trötta efter besöket på Disneypark dagen innan. Hotellet vi bodde på, "Springhills suits by Mariott Brandon", var riktigt fräscht. Färden fortsatte mot västkusten till Clear Waterbeach. Vägen dit var fantastisk med färd längs smala landremsor. När vi kom fram så

Persöborna Rovainen
Persoborna i 3v i Florida
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Florida 2018

Florida 2018

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

Roadtrip USA

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

Vår första Floridaresa :-)

Vår första Floridaresa :-)

31 oktober 2017 - 14 november 2017

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida

Florida för fyra

Florida för fyra

6 september 2017 - 23 september 2017

Orkan eller sol? God mat, lite (?) shopping och sightseeing i gott sällskap blir det i alla fall! Sen hoppas vi SAS löst sina konflikter så vi får åka hem efteråt också (eventuell pilotstrejk på gång)!

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Surprise trip to Florida

Surprise trip to Florida

27 oktober 2016 - 6 november 2016

En överraskningsresa för att hälsa på vänner :) och för att fira Halloween!!

Västra Karibien

Västra Karibien

3 februari 2016 - 14 februari 2016

Det börjar närma sig till vårens resa. Vi startar med 3 nätter i Tampa på Floridas västkust. Därefter tar vi en Kryssning till Roatan i Honduras,Belize City i Belize Costa Maya i Mexico samt Cozumel i Mexico.

3v i Florida

3v i Florida

11 december 2015 - 1 januari 2016

3 veckors oplanerad roadtrip i Florida

32. Daytona 500

32. Daytona 500

18 februari 2015 - 17 mars 2015

Jaha så var det dags att ännu en gång uppfylla ett av det där med alla "måste upplevas", här i livet. Denna gång är det "Nascar" på Daytona 500. Jag å 200 000 motor tokiga amerikanare. Vi är 47 "motortossar" i den svenska gruppen, som skall roa oss i en vecka. När de åker hem kvitterar jag ut en "Mustang cab" och styr dit näsan pekar i tre veckor.

Madeleine89
Alex Grönberg Roivas