Georgia

Bilkö i Kaukasus!
onsdag 19 juni 2019 - Stepantsminda, Georgia, USA

Idag tog vi språnget upp i Kaukasus igen. 42 mils körning från Ganja i Azerbaijan via Tblisi upp till Stepantsminda i Georgien nära ryska gränsen. Ganska tråkig körning, förutom den caféägare vi kom i samspråk med under en paus. Han ritade ut vägen upp i bergen på en papperslapp åt

Skidlift över Tblisi!
torsdag 13 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Vaknade av ett enormt åskväder. Hela himlen lystes upp som om vår herre höll på att elsvetsa bland molnen. Sedan kom regnet, men på morgonen var ordningen återställd, så vi har "tvingats" bese Tblisi i strålande sol och förlamande värme. Vårt första mål blev frihetstorget som vaktas

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Idoldyrkan - två motpoler …
onsdag 12 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

För alla er därhemma som fryser, kan vi meddela att här finns värmen. Idag har vi bekämpat den 35 gradiga värmen med glass och kylda drycker med ganska gott resultat.För att blidka de medföljande skyddsänglarna besökte vi på morgonen ett mycket gammalt kloster utanför Kutaisi.

En varm dag på "jobbet"!
tisdag 11 juni 2019 - Kutaisi, Georgia, USA

Ingen kan säga annat att vi har tur med vädret. Ibland kanske lite för mycket tur, för när termometern steg till + 38 grader idag, önskade man lite mindre av den varan.Annars inleddes dagen med kappkörning i tio mil på krokiga bergsvägar. En dum Georgisk bilförare retade oss vid starten.

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Egenomliga stentorn och mycket lera!
måndag 10 juni 2019 - Mestia, Georgia, USA

I morse lämnade vi Batumi i strålande sol och +25 grader. Rutten gick efter kusten upp till hamnstaden Poti och därifrån till Mestia/Ushguli via Zugdidi. Från Den senare orten styrde vi mer eller mindre rakt in i Kaukasus med riktning mot Elbrus, Europas högsta berg liggande i Ryssland.

Äventyret kan börja!
söndag 9 juni 2019 - Batumi, Georgia, USA

Sitter på en liten balkong i Batumi gamla stad och summerar dagens händelser. Vi har hunnit till en liten turkisk restaurang och fått oss en soppa, samt inhandlat lite "sliskig" baklava till kvällens kaffe. Egentligen är vi ganska utpumpade, trots att vi inte gjort något förutom att

Lördag 10 november
lördag 10 november 2018 - Cornelia, Georgia, USA

E: En liten snabb rapport från dagens "äventyr". En gnistrande klar och solig morgon med +3 grader när vi lämnade Cleveland (Tennessee). Vi kom iväg hyfsat tidigt (09.30) och åkte mot Georgia på US-46, en mycket vacker väg som löpte utmed Ocoee River djupt nere i en dal i Apalacherna. Vi

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Valdag
söndag 9 september 2018 - Savannah, Georgia, USA

Har haft roamingen på av och till hela dagen för att vara uppdaterade på hur det går/gick hemma i Sverige. Bidde inte riktigt vad vi tänkt oss.. Vi åkte in till Savanna på förmiddagen och tog på  gympadojorna och gjorde stan. Åh, vilken fin och trevlig stad! 😍Vi fann parken där

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Finally here
onsdag 30 maj 2018 - Atlanta, Georgia, USA

Efter några timmar på flyg, så kom vi fram vid 16-tiden amerikansk tid.Flygresan gick över förväntan och Charlie skötte sig jättebra. Vi fick åtminstone några timmars sömn alla tre. Charlie fick en ny vän på planet, en äldre amerikansk herre som tyckte Charlie var så himla söt och

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
Mot flygplatsen
måndag 28 maj 2018 - Atlanta, Georgia, USA

Vaknar tidigt men har sovit bra.Dax att Flyga hemmåt, blir många timmar innan vi är hemma.Hinner med en liten rundtripp runt stan innan vi ska lämna hyrbilen.Atlanta är en stor stad å jättefin, 6 filig motorväg.Går bra att lämna bilen, åker tåg på flygplatsen till incheckningen.Checkar

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Road trip USA

3 januari 2018 - 4 februari 2018

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

USA

USA

28 mars 2017 - 7 juni 2017

¿Y tú, cachai el chileno po'?

¿Y tú, cachai el chileno po'?

1 februari 2017 - 20 juli 2017

Utbytestermin på Universidad de Chile i Santiago