Georgia

Bilkö i Kaukasus!
onsdag 19 juni 2019 - Stepantsminda, Georgia, USA

Idag tog vi språnget upp i Kaukasus igen. 42 mils körning från Ganja i Azerbaijan via Tblisi upp till Stepantsminda i Georgien nära ryska gränsen. Ganska tråkig körning, förutom den caféägare vi kom i samspråk med under en paus. Han ritade ut vägen upp i bergen på en papperslapp åt

Skidlift över Tblisi!
torsdag 13 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Vaknade av ett enormt åskväder. Hela himlen lystes upp som om vår herre höll på att elsvetsa bland molnen. Sedan kom regnet, men på morgonen var ordningen återställd, så vi har "tvingats" bese Tblisi i strålande sol och förlamande värme. Vårt första mål blev frihetstorget som vaktas

Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
Idoldyrkan - två motpoler …
onsdag 12 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

För alla er därhemma som fryser, kan vi meddela att här finns värmen. Idag har vi bekämpat den 35 gradiga värmen med glass och kylda drycker med ganska gott resultat.För att blidka de medföljande skyddsänglarna besökte vi på morgonen ett mycket gammalt kloster utanför Kutaisi.

En varm dag på "jobbet"!
tisdag 11 juni 2019 - Kutaisi, Georgia, USA

Ingen kan säga annat att vi har tur med vädret. Ibland kanske lite för mycket tur, för när termometern steg till + 38 grader idag, önskade man lite mindre av den varan.Annars inleddes dagen med kappkörning i tio mil på krokiga bergsvägar. En dum Georgisk bilförare retade oss vid starten.

Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
Egenomliga stentorn och mycket lera!
måndag 10 juni 2019 - Mestia, Georgia, USA

I morse lämnade vi Batumi i strålande sol och +25 grader. Rutten gick efter kusten upp till hamnstaden Poti och därifrån till Mestia/Ushguli via Zugdidi. Från Den senare orten styrde vi mer eller mindre rakt in i Kaukasus med riktning mot Elbrus, Europas högsta berg liggande i Ryssland.

Äventyret kan börja!
söndag 9 juni 2019 - Batumi, Georgia, USA

Sitter på en liten balkong i Batumi gamla stad och summerar dagens händelser. Vi har hunnit till en liten turkisk restaurang och fått oss en soppa, samt inhandlat lite "sliskig" baklava till kvällens kaffe. Egentligen är vi ganska utpumpade, trots att vi inte gjort något förutom att

bamwar 일산오피 ggmoa닷com [지지모아] 일산룸싸롱◑일산스파∞일산립카페▧일산키스방】일산안마방●일산오피
fredag 24 maj 2019 - Savannah, Georgia, USA

bamwar 일산오피 ggmoa닷com [지지모아] 일산룸싸롱◑일산스파∞일산립카페▧일산키스방】일산안마방●일산오피bamwar 일산오피 ggmoa닷com [지지모아] 일산룸싸롱◑일산스파∞일산립카페▧일산키스방】일산안마방●일산오피bamwar

동탄오피 {uuzoa1닷컴} 『유유닷컴』 오피가격 동탄립카페卍 동탄핸플□동탄1인샵○동탄오피
torsdag 23 maj 2019 - Savannah, Georgia, USA

동탄오피 {uuzoa1닷컴} 『유유닷컴』 오피가격 동탄립카페卍 동탄핸플□동탄1인샵○동탄오피동탄오피 {uuzoa1닷컴} 『유유닷컴』 오피가격 동탄립카페卍 동탄핸플□동탄1인샵○동탄오피

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Road trip USA

3 januari 2018 - 4 februari 2018

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

USA

USA

28 mars 2017 - 7 juni 2017

¿Y tú, cachai el chileno po'?

¿Y tú, cachai el chileno po'?

1 februari 2017 - 20 juli 2017

Utbytestermin på Universidad de Chile i Santiago