Batumi

Äventyret kan börja!
söndag 9 juni 2019 - Batumi, Georgia, USA

Sitter på en liten balkong i Batumi gamla stad och summerar dagens händelser. Vi har hunnit till en liten turkisk restaurang och fått oss en soppa, samt inhandlat lite "sliskig" baklava till kvällens kaffe. Egentligen är vi ganska utpumpade, trots att vi inte gjort något förutom att

Potasvirja i Baku 2019
Buschmal i Batumi
tisdag 2 juni 2015 - Batumi, Georgia, USA

Efter 30 mil på en vindlande motorväg österut efter Svarta Havet nådde vi till slut den Georgiska gränsen. Där rådde ett milt kaos, men efter att ha visat pass och andra handlingar ett antal gånger kom vi in i Georgien utan krångel. Jag frågade flera gånger var vi kunde köpa en

Potasvirja i Iran 2015
På lyran
måndag 4 november 2013 - Batumi, Georgia, USA

Hej alla! Vi vaknade sent idag och åt frukost i lägenheten. Efter detta och ett oväntat besök av vår läskiga hyresvärd gick vi ner på stan och vandrade omkring i de lite äldre områdena. Så vackert med georgisk arkitektur överallt, främst deras karaktäristiska balkonger. Efter en

Carolina Jäderström
Labarbro i Det georgiska återtåget
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
På topp
måndag 4 november 2013 - Batumi, Georgia, USA

Här ligger man i en flådig lägenhet vid den georgiska kusten och tänker tillbaka på senaste dygnet. Så intensivt! Vi klippte håren och åt en massa georgiska godsaker, främst deras underbara dumplings, tills vi höll på att spricka. Vi mötte Marika och drack cocktails och försökte prata

Carolina Jäderström
Labarbro i Det georgiska återtåget
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Batumi Beach
torsdag 5 juli 2012 - Batumi, Georgia, USA

Efter sedvanlig forsovning och en enkel frulle pa hotellrummet begav vi oss till Nobelmuseet, nagra kilometer utanfor stan. Vi var de enda gasterna och guiden blev exalterad over att vi kom fran Sverige. Efterat drog vi till botaniska tradgarden vilket visade sig vara en fulltraff, oplanerad som

Johan Nyberg
primitivo i Kaukasus 2012
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
Contrasten in Georgie
tisdag 9 augusti 2011 - Batumi, Georgia, USA

Dag allemaal, Hoe gaat het met jullie? Ik ben ondertussen mijn laatste dagen in Georgie aan het doorbrengen. De laatste keer mailde ik vanuit Kutaisi. In de homestay waar ik was zat ook een groep locals die een training als sociaal assistent kwamen volgen. 's Avonds moest ik meedoen met de

Hildegaatopreis i Armenia & Georgia
Contrasten in Georgie
tisdag 9 augusti 2011 - Batumi, Georgia, USA

Hildegaatopreis i Armenia & Georgia
Steka i Batumi
torsdag 7 juli 2011 - Batumi, Georgia, USA

Det första vi gjorde i den här stan var att springa en 12 km-runda på stranden klockan åtta på morgonen. Resten av dagen spenderades halvsovandes under ett träd vid stranden och med ett par öl tittandes på solnedgången över Svarta havet. Andra dagen gick åt till att besöka ett gammalt

mothas
Mothas i Mordor på Kaukasusturné 2011
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Stalin och Svarta Havet
lördag 26 juni 2010 - Batumi, Georgia, USA

Vi ar framme i Batumi, en sol- och badort vid Svarta Havet, valdigt nara den turkiska gransen. Vi kom hit igarkvall, efter atta timmars bussresa fran Tbilisi. Forvanansvart daliga vagar, kvalar in over de samsta jag akt pa. Vi bor riktigt flott pa ett fint hotell, dar vi har ett stort rum med alla

Lördagsutflykt
lördag 12 december 2009 - Batumi, Georgia, USA

Hej mina fina vänner och familj, Veckan som varit har gått ruskigt snabbt. Dagarna har varit fulltecknade med bland annat engelska lektioner, workshop och möten. 8 December genomförde vi den första av två workshops på temat HIV/AIDS. Det gick bra med en stor uppslutning och uppskattning

Helena Johansson
Helenaappelbo i Georgien - Kaukasus
Senast aktiv - från Tbilisi, Georgia, USA
Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Iran 2015

Iran 2015

15 maj 2015 - 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Det georgiska återtåget

Det georgiska återtåget

31 oktober 2013 - 6 november 2013

Tillbaka till Georgien för att återse underbare Kevin & hans underbara familj, vänner och hemland. Lite city, lite sightseeing.

Kaukasus 2012

Mordor på Kaukasusturné 2011

Mordor på Kaukasusturné 2011

1 juli 2011 - 21 juli 2011

Gnäääägg, pang

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

15 juni 2010 - 4 augusti 2010

Mot Kaukasus! Resan startar i Armeniens huvudstad Yerevan, vid foten av Mount Ararat, varifrån landet kan utforkas. Därefter står Georgien på tur, Tbilisi ska vara en vacker stad. Ett besök i Stalins födelsestad Gori skulle dessutom vara något utöver det vanliga. Sedan blir det Turkiet ett par veckor, med slutmål Istanbul. Eventuellt fortsätter resan upp mot Bulgarien och Rumänien.

Georgien - Kaukasus

Georgien - Kaukasus

16 juni 2009 - 16 januari 2010

Till min stora lycka ska jag tillbringa 7 månader i Georgien och göra praktik på en kvinnoorganisation i västra Georgien. En utmaning helt i min smak.

Ida och Kaukasus

Ida och Kaukasus

30 januari 2009 - 31 december 2009

Jag jobbar i Georgien. Fast skriver inget om jobbet här.

DTS

DTS

10 september 2008 - 28 februari 2009

September 08 till Mars 09, gar jag en larjungaskola (DTS), med UMU pa Restenas. De forsta tre manderna tillbringas i Sverige, med lektioner och undervisning, och de sista tre manderna, tillbringar man pa missionsresa, nagonstans i varlden. Mitt resmal ar Tbilisi, Georgien!

Potasvirja
Hildegaatopreis