Tbilisi

Skidlift över Tblisi!
torsdag 13 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Vaknade av ett enormt åskväder. Hela himlen lystes upp som om vår herre höll på att elsvetsa bland molnen. Sedan kom regnet, men på morgonen var ordningen återställd, så vi har "tvingats" bese Tblisi i strålande sol och förlamande värme. Vårt första mål blev frihetstorget som vaktas

Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
Idoldyrkan - två motpoler …
onsdag 12 juni 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

För alla er därhemma som fryser, kan vi meddela att här finns värmen. Idag har vi bekämpat den 35 gradiga värmen med glass och kylda drycker med ganska gott resultat.För att blidka de medföljande skyddsänglarna besökte vi på morgonen ett mycket gammalt kloster utanför Kutaisi.

Potasvirja i Baku 2019
Rakt in i Kaukasus
fredag 5 juni 2015 - Tbilisi, Georgia, USA

Idag har gruppen gått med på att jag skulle få besöka den Bolsjevikiska gränsen! Dit kommer man efter Military Highway som går 15 mil norrut rakt in i Kaukasus till den Ryska gränsen. Den här byggde ryssarna och nu har den blivit en turistväg upp till skidorter som ligger ca 3 mil från

Den ultimata rutten
fredag 5 juni 2015 - Tbilisi, Georgia, USA

Jag måste återkomma till den fantastiska resa vi gjorde igår mellan Batumi och Tblisi. Vägen går i östlig riktning strax norr gränsen mot Turkiet förbi Althaltsikhe - Ninotsminda-Tsalka-Tbilisi och är över 410 km lång. De första 10-12 milen går på asfalt genom småbyar/städer längs

En osannolik mc-dag!
torsdag 4 juni 2015 - Tbilisi, Georgia, USA

Efter 11 timmars helt osannolik körning på fantastiska vägar och en Georgisk Meze till middag orkar vi inte blogga, utan återkommer i morgon. God Natt!

En osannolik mc-dag!
torsdag 4 juni 2015 - Tbilisi, Georgia, USA

Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
Jag har bytt hemsida: https://strandochberg.wordpress.com
måndag 18 augusti 2014 - Tbilisi, Georgia, USA

Min nya blogg: https://strandochberg.wordpress.com

På väg hem
tisdag 5 november 2013 - Tbilisi, Georgia, USA

Vi tog tåget tillbaka till Tbilisi tidigt i morse. I vanlig ordning sov jag hela vägen medans sällskapet avundsjukt tittade på. Väl framme skulle vi förbi Kevins familj för så kallat avskedsfika som visade sig vara en festmåltid. Kevins mamma har nu lovat mig en lektion i georgisk

Labarbro i Det georgiska återtåget
På plats
lördag 2 november 2013 - Tbilisi, Georgia, USA

När jag äntligen landade vi 4-snåret igår morse var jag lite seg. Min 100-årige chaufför tyckte ändå att det var dags för lite sightseeing och vägrade förstå att jag redan varit i Tbilisi, allt skulle visas. Till sist kom jag fram till hotellet och sov några timmar.Kevin hade bokat in

Labarbro i Det georgiska återtåget
Jag orkar inte mer!
torsdag 4 juli 2013 - Tbilisi, Georgia, USA

Nu inleds vår sista dag i Georgien till vår stora sorg. Vilket land och vilka människor vi träffat! I förrgår åt vi återigen middag med Marika och Ana som bjöd oss på traditionell mat och dryck och var lika trevliga och informativa som dagen innan. Marika hade också ordnat en dagstur

Carolina Jäderström
Labarbro i Ett tåg som går på land
Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Iran 2015

Iran 2015

15 maj 2015 - 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Bröllopsresa i Kaukasus!

Bröllopsresa i Kaukasus!

11 augusti 2014 - 28 augusti 2014

Äntligen blev det blev Georgien, ett resmål som jag har varit sugen på i flera år! Vi landar i Tblisi, ska förhoppningsvis ha tid att besöka några vingårdar och badhus. Sedan är planen att vi flyger till Mestia (om vi får tag i biljetter!) där det finns makalösa vandringsleder i bergen. Jag har längtat efter att vandra i bergen sedan jag var i Himalaya (för ganska många år sedan, nu). Därefter bär det söderut till Batumi och Svarta havskusten. Jag har inte våga läsa på om grannländerna, eftersom det mycket väl kan leda till att jag planerar massa fläng fram och tillbaka för att hinna "se allt".

Det georgiska återtåget

Det georgiska återtåget

31 oktober 2013 - 6 november 2013

Tillbaka till Georgien för att återse underbare Kevin & hans underbara familj, vänner och hemland. Lite city, lite sightseeing.

Ett tåg som går på land

Ett tåg som går på land

22 juni 2013 - 7 juli 2013

Vi börjar i Polen och åker det mytomspunna tåget som går på land till Kaliningrad. Om vi hittar det. En sväng förbi Minsk innan vi utforskar Kaukasus, en vecka i Armenien och Georgien. Sen vilar vi upp oss i Istanbul innan vi åker hem. Via Riga.

Georgien och Bryssel

Georgien och Bryssel

25 november 2012 - 5 december 2012

En som egentligen är två tjänsteresor - först till Tbilisi, Georgien och sedan till Bryssel, Belgien. Förhoppningsvis får jag liite lite tid över att upptäcka städerna!

Mellanöstern roundtrip !

Mellanöstern roundtrip !

20 september 2012 - 9 oktober 2012

Biltur i en annan del av världen..

Georgien 2012

Georgien 2012

21 september 2012 - 29 september 2012

En gruppresa med start i Tbilisi och rundresa med buss till vinodlingar, klippstäder, kyrkoruiner och en bra bit upp i Kaukasus.

Kaukasus & Centralasien

Kaukasus & Centralasien

1 augusti 2012 - 30 september 2012

Höjdpunkter: Jerevan, Ararat, Sevansjön, Tbilisi, Uplistsikhe, Kazbegi, vinprovning i Georgien, Baku, lervulkaner, Kaspiska havet, Isfahan, Mashad, Asjchabad, gaskratern, Khiva, Bukhara, Samarkand, Almaty, Issyk-Kul.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

4 augusti 2012 - 24 september 2012

Så var det dags igen. Om du vill ha mer detaljer så gå till Rosabussarna.se. Ska lägga upp platserna på kartan nu. Kram Susie

Potasvirja
John Fisher