Hawaii

Sista dagen i Honolulu..
söndag 25 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

I morse ringe klockan tidigare än de andra dagarna. Vi ska ut på vårt sista äventyr innan ryggsäckar och handbagage ska packas. Redan i gårkväll packade vi badväskan och fotoväska. Vi ska ut och åka undervattensvooter. Låter jättehäftigt och ser häftigt ut i broschyren. Vi går till

Juldekorationer...
lördag 24 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Det börjar närma sig jultider här i Honolulu. 😊

Pearl Harbor...
lördag 24 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

En stadig och god frukost - sen var vi klara för dagens äventyr. Vi köper ett busspass för dagen och tar oss till Pearl Habor. Ett stort område som beskriver hur hela attacken gick till. Det var fritt inträde, Stefan och jag fick en biljett till en filmvisning. Den beskrev hur allting

Dagens aktiviteter..
fredag 23 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Idag köpte vi ett dagspass för bussåkning. Vi for till det kungliga palatset här i Honolulu, och lyssnade på en utomhuskonsert med ” The Kings Band” en samling mycket skickliga musiker. De spelade Hawaiisk musik - och julmusik. Vi sitter i en underbar park under ett stort träd och får

Thanksgiving...
torsdag 22 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Vilken kväll... vi mötte upp Kristina vid statyn Duke Kahanamoku statyn och vilket kärt återseende det blev. Otroligt att tre Sundsvallsbor träffas i Honolulu på Hawaii. Vi bestämde att vi skulle gå och äta - så vi tänkte att här vid statyn fanns ett matställe vi provar där. Då

Diamond Head
torsdag 22 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Efter en stadig frukost, kollade vi runt lite i mobilen på vad man kan göra här i denna stad. Det finns en JÄTTE vulkankrater som nu är en turist vandring. Googla på namnet - orkar inte beskriva - Stefan och jag har gått nästan runt hela vulkanbasen + tagit oss in och upp mot kraterkanten.

Turister..
onsdag 21 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Vid 10 tiden i morse landade vi på Honolulus flygplats. Då hade vi fått frukost - te/kaffe, äggröra, vitabönor, korv och potatisburgare - mätt blev vi - och det var skönt att få sträcka på benen. Sömnen blev det lite si och så med. I passkontrollen var det bara att få sin högra och

Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Två onsdagar denna vecka...
onsdag 21 november 2018 - Honolulu, Hawaii, USA

Hejsan svejsan!! Nu har vi onsdag den 21 november och vi har fått denna dag tillgodo. Efter att ha suttit i planet i ca 9 timmar så var det skönt att få sträcka på benen när vi landat på vårt nästa resmål, Honolulu. Vi tar en skyttelbuss till hotellet och det verkar ligga mitt i smeten

Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Dag 15 Reser tillbaka österut, anpassar mig för tidsomställningen med att sova i en fojé
fredag 9 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Det var en sen flight som skulle inleda resan tillbaka San Francisco. Vi lyfte vid 0932 pm och landade vid 0412 am i San Francisco.   BART (Pendeltåget) hade sin första avgång vid 0607, AirTrain på flygplatsen hade signafel så jag traskade vidare till terminalen för International. Det var

Calvinand i Äventyr´18
Dag 11 Minusgrader, väntan på en soluppgång och utmana min höjdskräck
söndag 4 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Ok, det finns en viss gräns mellan att gå upp tidigt på morgonen och gå upp mitt i natten. Jag anser att 0120 am är mitt i natten!Min pickup skulle ske vid 0240, nedanför backen, vid den stora vägen. 24 grader ute, en kall dusch och en sista genomgång av Gråryggan så att allt var med.

Calvinand i Äventyr´18
2018-10-07-22 Hawaii och Californien

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

7 oktober 2018 - 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Äventyr´18

Äventyr´18

25 oktober 2018 - 13 november 2018

Återuppleva SF... en stad, plats och område som en gång i tiden hade varit en tidig dröm. Nu har det gått tre år sedan sist och det är dags att uppleva SF på nytt. Varje Äventyr ska innebär ngt nytt. Den här gången blir det en ny ö på Hawaii, Maui. SkyDive, Sharkcave och ett ypperligt tillfälle att lära sig surf :)

Hawaii-resa

21 juni 2017 - 16 augusti 2017

Cross i LA & Hawaii

Cross i LA & Hawaii

11 februari 2017 - 25 februari 2017

Anders & Fia ska köra cross i LA. Vi avslutar med en vecka på Hawaii med sol & bad.

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Calvinand
Jari Och Eva-Helen Oinas