Vattenfall och biltur
tisdag 11 juli 2017 - Hilo, Hawaii, USA

Vi inledde besöket på Big Island genom att ta en löprunda på morgonen. Här fanns det tyvärr ingen vacker stig eller väg längs vattnet som det faktiskt har varit på alla andra ställen (även i Alaska). Efter det blev det frukost i matsalen med dom frukostbiljetter vi fått kvällen innan.

Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Stränder, kristallklartvatten, sköldpaddor, hula dans, poke,
lördag 22 juli 2017 - Waianae, Hawaii, USA

Lanikai:Stranden med den finaste sanden hittills är Lanikai, mjukt som mjöl och vattnet är helt smaragd grönt.Hundar:Om tjejerna fick välja så skulle de helst stanna hemma varje dag för att bada i poolen och leka med de tre hundarna som bor här. Milo, Theodore och Marty.Turtle beach: Vi har

Byodo tempel
tisdag 11 juli 2017 - 47-560 Hua Pl, Kaneohe, Hawaii, USA

11 juli – Byodo tempel Blev väckta av att hyresvärdarna bad tränar sina hundar i poolen. Deras dotter har flyttat hem och bor i föräldrahemmet. Hon har en svart cockerspaniel som är 11 månader och behöver lära sig att simma och hitta ett sätt att ta sig ur poolen. Det är tre hundar i

Snorkling Ko'olina Ulua Lagoon och Hanauma bay
måndag 10 juli 2017 - Ko Olina Beach Park, Kapolei, Hawaii, USA

10 juli – Snorkling Koolina Ulua Lagoon och Hanauma bayVi hade tänkt att åka på en snorkelutflykt till Hanauma bay. Det rekommenderas att åka dit tidigt, 07.00 på morgonen. Inte aktuellt för denna morgontrötta familj. Vi kollade på navigatorn och såg att det var rött vid och runt

Från Maui till Big Island
måndag 10 juli 2017 - Kihei, Hawaii, USA

Idag var det dags att lämna Maui. Vi hade tänkt att gå till stranden och simma på morgonen, men hur det bar sig så vaknade vi sent, prioriterade att packa, och så skulle vi ju ha frukost, och packa lite till. Packningen tog tid, på en vecka hinner man packa upp allt och sprida ut det lite

Sista dagen på Maui
söndag 9 juli 2017 - Kihei, Hawaii, USA

Vi började dagen med en joggingtur längs havet. Igår när vi åkte till snorklingen strax efter sex var det svalt och skönt (förmodligen bara 25 grader), men vi lyckades inte ta oss upp för att springa klockan sex idag utan det blev klockan sju vilket resulterade i att jag orkade bra de

Ubåt – Honolulu Waikiki
lördag 8 juli 2017 - Honolulu, Hawaii, USA

8 juli Ubåt – Honolulu WaikikiVad skall vi hitta på idag då? Vad kostar det med en ubåtsutflykt? Och vips så hade vi bokat och köpt en ubåtsutflykt. Dags att åka in till Honolulu och vi börjar med att äta lunch. Åh herregud vad spännande att få åka ubåt. Skall erkänna att det

Senast aktiv - från Kailua, Hawaii, USA
Dödligaste vågorna i världen utflykt.
torsdag 6 juli 2017 - Haleiwa, Hawaii, USA

6 juli North Shore  Haleiwa utflykt men hamnar istället på Kaena point trailVi åker i bilen mot norra delen av ön, där de största vågorna finns som bildar sk ”Pipelines”. Spännande värre. Naturen är häpnadsväckande vacker och nästan så man inte tror på att det kan vara så

Man of War Jelly Fish and celebrating 4 of July
tisdag 4 juli 2017 - Kailua, Hawaii, USA

Första veckan på Oahu Måndag 3- Tisdag 11 juniDet är varmt! Här på Hawaii sover alla med öppna fönster och dörrar, det som skiljer oss från utomhus är myggnätsdörrar. Intressanta ljud når oss under natten, det är nattens varelser som vaknat och har de verkar ha ett herrans party.

Snorkling
lördag 8 juli 2017 - Kihei, Hawaii, USA

Idag hade vi bokat en snorkelutflykt med en båt som utgick från Maalaea ca 30 minuters bilväg norr om Kihei där vi bor. Eftersom passadvindarna kommer någon gång mellan 11 och 13 varje dag och sedan mojnar på natten så ska man göra alla aktiviteter som har med havet att göra på

De två sista staterna i USA

21 juni 2017 - 16 augusti 2017

Cross i LA & Hawaii

Cross i LA & Hawaii

11 februari 2017 - 25 februari 2017

Anders & Fia ska köra cross i LA. Vi avslutar med en vecka på Hawaii med sol & bad.

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

18 december 2016 - 22 februari 2017

USA 2016

USA 2016

21 november 2016 - 16 december 2016

Under denna resa kommer vi besöka: New York x2 Las Vegas Grand Canyon Hawaii

1 mars 2016 - 20 mars 2016

Passar på att förbereda dagboken medan jag kommer ihåg det, har tillgång till rejäl data och kan skaffa nytt lösenord. Vi kommer att starta med 3 nätter i San Fransisco, för att sen den 4/3, gå på båten mot Hawaii. Hur det blir med inlägg här, beror, precis som senast, på om vi får tillgång till WiFi, vilket var väldigt sällsynt i Karibien. Vi ska göra så gott vi kan!

Aloha Maui!!

Aloha Maui!!

29 januari 2016 - 28 februari 2016

Aldrig har det gått så fort för mig att uppfylla en dröm. Upptäckte ett djurhem på nätet i somras. När jag såg att det ligger på Hawaii there was no stopping me. I oktober bokade vi resan o sedan rann tiden iväg. Nu är vi på plats o ska tillbringa tiden här genom att varva volontärandet med upptäcka denna vackra ö samt tillbringa tid vid beachen! Finns väldigt mycket veganska alternativ här o en känsla för miljö- och hälsa. Häng med här o få lite aloha spirit du också!

22 december 2015 - 8 januari 2016

Familjen åker till Hawaii öarna över jul och nyår. Vi ska vara på 2 av öarna. Vi flyger först till BIG ISLAND där vi ska bo på Kona Kohalastranden på ett hotell som heter "Waikoloa Beach Marriott Resort" Vi stannar där tills 28 december, då vi flyger vidare till OAHU och staden Honolulu. Hotellet heter "Hilton Wakiki Beach"

fromNYtoDubai

fromNYtoDubai

28 december 2015 - 10 mars 2016

Tyckte det va dags för den där obligatoriska jordenruntresan nu. Tar med mig min danska vän Maria och drar till New York först för att fira nyår, sen Hawaii, Vietnam, Bali och avslutar med 4 dagar i Dubai! It's gonna be awesome!

Ulrika i USA
Camilla Mårtensson