Hilo

Vattenfall och biltur
tisdag 11 juli 2017 - Hilo, Hawaii, USA

Vi inledde besöket på Big Island genom att ta en löprunda på morgonen. Här fanns det tyvärr ingen vacker stig eller väg längs vattnet som det faktiskt har varit på alla andra ställen (även i Alaska). Efter det blev det frukost i matsalen med dom frukostbiljetter vi fått kvällen innan.

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i De två sista staterna i USA
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Big Island
måndag 6 oktober 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Dag nr 1: Inchekningen börjar inte förens kl tre så vi spenderar dagen i hyffsat närområde, Volcano national park, är ju tur vi varit på så många att vi har fritt inträde vid det här laget :) Blir en första tur upp mot en vulkankrater, vidare mot hål i backen som ångar upp riktigt

Lina Vidman
Vidman i USA
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
Dag 21 Hilo
torsdag 26 juni 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Idag så bar det iväg på vulkantur upp till Kilauea på Östsidan av "Big Island". Det är ansett som världens idag mest aktiva vulkan och den har haft ett pågående utbrott ända sedan 1983. Nu får väl utbrottet anses som tämligen lugnt men det kommer kontinuerligt ny lava ut från sidan av

Tomas Lif
Gos2Gos i Jorden runt 2014
Dag 20 Los Angeles - Hilo
onsdag 25 juni 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Vi klev upp i ottan för att packa det sista och städa ur oss från bilen som varit vårat hem nu i drygt två veckor. Vi hängde i princip på låset till biluthyraren när dom öppnade kl 8. Efter en snabb avlämning där så väntade en taxitur tillbaka till LAX (Los Angeles flygplats). Vi

Tomas Lif
Gos2Gos i Jorden runt 2014
Sharks!!
söndag 9 februari 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Vi åt en härlig frukost på våran balkong med utsikt över havet, palmerna och berget! Något senare blev vi hämtade av våra "grannar" och dagens utflykt var en paradisstrand som de hade kollat upp. På vägen dit stannade vi för att se när mängder av knölvalar hoppade o lekte i vattnet

Sista dagarna på The Big Island
fredag 7 februari 2014 - Hilo, Hawaii, USA

De två sista dagarna på The Big Island spenderade vi på vägen till den gröna stranden som så många pratade om.. Först kom vi till USA:s sydligaste punkt, mycket häftigt med Stora vågor, valar lite längre ut i havet som hoppade för fullt och svarta snabba krabbor..! :) Sen körde vi

Senast aktiv - från Svedala, Skåne län, Sverige
Rednecks till toppen av världen!
torsdag 6 februari 2014 - Hilo, Hawaii, USA

God Morgon där hemma i Sverige! Vi åt en massa frukt som är brukligt här till frukost, fast denna gången uppe på hotellrummet.. kanske för att vi höll på att missa frukosten haha. Stänger 08.30 o vi vaknade 08.16, e de honeymoon så e de ;) Men sen fick vi fart, för att för en gångs

Volcanoes!
onsdag 5 februari 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Aloha! Dagens äventyr går helt i lavans tecken o tar vid lite där vi började igår. Vi styrde rakt uppför berget mot toppen av den aktiva vulkan som utgör den sydöstra delen av The Big Island. På vägen dit stannade vi till vid nått som heter Lava Tree Park och består av gamla träd som

The Big Island!! :)
tisdag 4 februari 2014 - Hilo, Hawaii, USA

Vi har precis varit nere och ätit en god frukost. Jag åt bla en hel papaya, haha! Såå himla gott :) Börjar berätta om gårdagen. Vi började med att hämta vår bil på flygplatsen, som tur är bor vi ganska nära den så det blev en taxitur på några dollar. Hon som körde var rätt så

Got Kahuna's?
söndag 1 december 2013 - Coconut Island, Hilo, Hawaii, USA

Första advent är nu kommen men inte ser jag nån stjärna i fönstret eller stake på bordet (misstolka ej). Nu har en vecka till gått och jag har voluntärat på. Vardagarna är sig rätt lika här, jag går upp, äter en halv ananas alternativt nån typ av söt havregrynsgröt (jag saknar

De två sista staterna i USA

25 augusti 2014 - 16 oktober 2014

Jorden runt 2014

Jorden runt 2014

6 juni 2014 - 13 juli 2014

Vår jordenrunttrip som kommer att innehålla husbil runt i Kalifornien, vulkanturer och dykning på Hawaii samt stadsutforskning i Tokyo.

Our Honeymoon

Our Honeymoon

27 januari 2014 - 22 februari 2014

In the quest for Alba

In the quest for Alba

16 november 2013 - 1 maj 2014

Drömmen om att genomföra mitt exjobb på Marine Mammal Research Program, Hawaii Institut of Marine Biology och samtidigt njuta av en av mina drömresemål, Hawaii... Ev utvecklad till: surf dyk å vandring på Hawaii tills jag måste hem.

USA + Hawaii

USA + Hawaii

8 september 2013 - 11 november 2013

Hawaii Adventures

Hawaii Adventures

10 juni 2013 - 7 juli 2013

Som en överlägsen bonus från resan till bland annat Nya Zeeland, har jag fått chansen att ge mig ut i världen igen. Denna gång till Maire och Aaron på Hawaii. Med andra ord, en resa med dess äventyr ledde till en annan resa med nya äventyr. Det ska bli helt fantastiskt att få träffa Maire och att dessutom få resa med Hjalmis igen! Jag ska försöka uppdatera i den mån jag kan. På måndag går flyget från Kastrup 06.05 och tro mig, jag är minst lika förväntansfull som ni. / e

Wisth och Meyers resa till Hawaii

Wisth och Meyers resa till Hawaii

20 december 2012 - 5 januari 2013

Vår storslagna resa till Hawaii!!

Alohawaii!

Alohawaii!

11 december 2012 - 11 januari 2013

Min egen 60-årspresent till mig själv, en resa till precis andra sidan jorden, en gammal dröm från tonårens Elvisförälskelse och 8 x Blue Hawaii! 26 timmar tar det att komma dit via Frankfurt och LA, men är trots det framme samma dag som jag åker. Värre blir det när man ska hem när man kommer fram två dagar senare och har förlorat en natts sömn! Det ska bli spännande!

Aloha Hawaii & USA (+ lite Köpenhamn)!

Aloha Hawaii & USA (+ lite Köpenhamn)!

9 april 2012 - 13 juli 2012

10 april reser jag mot varmare breddgrader. Aloha Hawaii! Där kommer jag först att resa omkring själv i 3 veckor på 3 olika öar. Hawaii Island (11/4-18/), Maui 18/4-23/4), Kauai (23/4-30/4). Maj månad kommer jag att volontärjobba för mat och husrum på STN, en folkhögskola som ligger i Honolulu på ön Oahu. Jag hinner sedan med en veckas slapp innan jag flyger till Seattle för att möta upp min mamma, pappa och syster Marielle. I 5 veckor kommer vi att göra en grymt häftig monstertrip i USA med massa släktbesök. Bila upp till Vancover, Canada. Köra till San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, ner Highway One till Los Angeles. Flyga upp till Alaska. Ner igen till Sioux Falls. Sen bär det av till hemlandet från Minneapolis 5/7. Väl i Stockholm flyger jag och finaLina till Köpenhamn för att hinna med helgen på Roskilde. Bla se Bruce Springsteen och Refused, WOW!! Det blir Köpenhamn några dagar efter, flyg till Stockholm 11/7. Sen blir det Norrland troligtvis dagen efter. GRYMT TAGGAD!

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA