Waikīkī

Dag 19 151014 Waikiki, Oahu
onsdag 14 oktober 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Dag 19 151014 Waikiki, Oahu Började dagen 08.00 med en lång promenad i strålande solsken. Sedan dags för det dagliga förmiddagskaffet med chokladdonuts. Tog det sedan lugnt hela dagen med bad både före och efter lunch. När vi på eftermiddagen la ner våra badlakan i sanden visade

Dag 18 151013 Waikiki, Oahu
tisdag 13 oktober 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Dag 18 151013 Waikiki, Oahu Uppe tidigt som vanligt, idag för att hämta hyrbil. Klockan tio i åtta stod vi i kö tillsammans med femtioelva japaner för att hämta ut bilen. Vi fick vår bil , nu har vi lämnat koreanska och japanska bilar och gått över till muskelbil. En Camaro V8

Dag 17 151012 Waikiki Qahu
måndag 12 oktober 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Dag 17 151012 Waikiki, Oahu Idag vaknade vi till mulet väder, men ändå 32 C vid niotiden. Gick ut på morgonpromenad då det plötsligt började duggregna. Kom ytterligare en liten skur senare. Stötte ihop med några svenskar och pratade en lång stund. Dom var på jordenruntresa med

Dag 16 151011 Lahania, Maui - Waikiki, Oahu,
söndag 11 oktober 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Dag 16 151011 Lahania, Maui - Waikiki, Oahu Gick upp 05.00 ,packade ut i hyrbilen och åkte mot flygplatsen. Planet skulle gå 08.00 till Oahu. Kort flygresa endast 30 min. Tog en shuttle in till Waikiki och fick rummet trots att vi kom till hotellet redan 10.00. Efter lite vila gick vi

Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
15 februari - Äntligen sol!
söndag 15 februari 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Vaknade av att det var något som var annorlunda, solen sken och det var i princip vindstilla! Skyndade mig att öppna balkongdörren och släppa in solen i rummet, det var dock lite kyligt på morgonkvisten men det ordnade upp sig. Jagade upp Sture och gick ner för att äta frukost innan vi

14 februari - Valentines day
lördag 14 februari 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Vaknar före tuppen, klockan ringer 05:00, det är jobbigt med semester! Det har stormat och regnat hela natten men just nu är det uppehåll. Slänger på oss lite kläder (tar regnjacka på mig!) och packar lite fika och promenerar mot utflyktsbussen som går 05:40. Blir upplockade och åker

13 februari - Sightseeing
fredag 13 februari 2015 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Klockan ringde 6:00, upp och packa fikaväskan och iväg till bussen som ska ta oss på en sväng runt ön. Ute är det fortfarande mörkt, ljusnar inte förrän 7:30 (och blir mörkt vid 19-tiden!) det är mulet och BLÅSIGT! Vi promenerar 10 minuter till upphämtningsplatsen och kliver på, sedan

Oahu
måndag 29 september 2014 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Kommer oss iväg i bra tid, ger oss för iväg för att tanka upp bilen och sedan lämna igen den, gick mycket smidigt. Åker vidare till flygplatsen med deras shuttlebussar de har, de släpper av oss vid rätt flyg och vi klampar in genom dörrarna ställer oss i kö och väl framme är det

Lina Vidman
Vidman i USA
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
Aloha från Oss!!
lördag 22 mars 2014 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Hej fina vänner, Nu var det längesen vi hörde av oss, vi vet;) Men vi har det såååå himlans härligt här ska ni veta!! Iza trivs som fisken i vattnet och älskar att bada i vågorna, när vi kommer till stranden så är det hon som är först ner till vattnet med sin badring under

Waikiki
tisdag 11 mars 2014 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

Hej på er, Nu var det över en vecka sedan vi lämnade Stockholm för att först checka in två nätter i NewYork för att sedan åka vidare till Hawaii. Måste säga att resorna gick fantastiskt bra, åtta timmarna till NewYork gick som en dans, Iza sov i sin vagga framför oss när hon va

USA 2015

USA 2015

26 september 2015 - 18 oktober 2015

Resa till USA. Startar i Chicago vidare med bilsöderut mot Nashville, Memphis och New Orleans. Därefter till Dallas. Sedan lyfter vi och landar på Maui och sedan till Oahu för att på hemresan stanna till i San Francisco

Mimmis 50års resa

Mimmis 50års resa

18 januari 2015 - 22 februari 2015

Dags för en gammal dröm att bli uppfylld. Har alltid sagt "när jag fyller 50 ska jag till Hallustralien" och NU är jag på väg (några avstickare på vägen när man ändå är nära!)Dubai, Australien, Nya Zeeland, Hawaii och Miami

25 augusti 2014 - 16 oktober 2014

Aloha Hawaii!!

Aloha Hawaii!!

1 mars 2014 - 12 april 2014

Då var de dax för nytt äventyr. Denna gång till varmare breddgrader med Hawaii- Oahu och Maui som huvudresemål!!! Aloha & Mahalo;)

4 oktober 2013 - 2 november 2013

En stor resa i det stora landet på andra sidan Atlanten!

Kalifornien och Hawaii

29 december 2012 - 17 januari 2013

Bröllop på Hawaii & road trip i Californien

Bröllop på Hawaii & road trip i Californien

25 juli 2013 - 24 augusti 2013

Hawaii, Oahu, Lost in a rainy paradise!

Hawaii, Oahu, Lost in a rainy paradise!

2 mars 2012 - 9 mars 2012

Här får ni läsa om min resa från Oahu, Hawaii. Trots att det regnade och stormade nästan hela veckan hade jag en av mina bästa resor någonsin. Kanske just för att jag fick uppleva det riktiga Hawaii. The trip to Hawaii have been one of my best trips ever. Even if it was raining all week with thunderstorms and flooding I still had a awsome time! And maybe that is because I got the change to see the real Hawaii. Mahalo!

USA West coast & Canada

USA West coast & Canada