O‘ahu

Utflykt!
måndag 2 januari 2017 - O‘ahu, Hawaii, USA

For längst road 1, highway 1 och 2, och så road 99 för att njuta vid Turtle Bay. Passerade genom North shore, Oahus surfmekka. Så häftigt! Skulle fått stanna länge om vi skulle räkna surfingbrädorna där🏄Började besöket på Turtle Bay med lunch på ett otroligt mysigt ställe vid

Madelen Ekstrand
kentomadelen
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Framme på Oahu
torsdag 23 juli 2015 - O‘ahu, Hawaii, USA

Efter nästan 24 timmar så har vi nu, strax innan midnatt kommit till vårt hotell här på Oahu. Härligt att känna värmen och ljumma vindar. Vi ligger tolv timmar efter med tiden. Trots att timmen är sen så tänkte vi gå ut och gå en sväng för att få röra på oss och känna den

Första morgonen i Honolulu
torsdag 12 december 2013 - O‘ahu, Hawaii, USA

Då har vi vaknat vår första morgon i Honolulu. Första dagen också som inte innebär transport till nästa ställe, skönt! Idag ska vi slappa och sola, var nere på stranden igår kväll och det ser ljuvligt ut med vit sand, palmer och turkost hav, helläckert! Näpp, nu ska vi fixa lite

Aloha...
fredag 7 december 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

Ja, nå er dagen kommet for meg å returnere til kulden. Og som avskjedsgave fra Hawaii fikk jeg tidenes beste surfedqag. Klare 2-4 fot bølger linet opp i perfekte linjer langs stranden. Vips så var 3,5 timer av livet mitt fylt med bølger, surfing, cutbacks og padling. Så nå er jeg fortsatt i

The Waikiki thing
torsdag 6 december 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

Nå har Vilde og co intatt øya, så da stormet jeg waikiki for å endelig få litt sosial omgang med folk som er under 80 og som ikke prøver å legge ann på deg. Og det var stas. Vilde er her på tur med tre kamerater og en venninne. Sunniva og Vilde ble introdusert til Forever 21 og alle de

Pearl Harbor tourist attack
söndag 2 december 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

"BIIIIBIIIII! I have some good news for you." Du får bli med til Perl Harbor og se en times lang film om bombingen av USS Arizona og resten av Pear Harbor. Digitally remastered med fancy klipping og spesialeffekter slik at du kan se absolutt alt som skjer i sekundet båten blir bombardert. Om

Hjemme alene...
fredag 30 november 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

Endelig hjemme alene! Men hvor ble det av sola?! What to do når man er stuck hjemme uten bil, uten venner, uten bølger og uten sol?! Hmm... kreativitet er bra. min iphone og jeg gikk på jakt etter motiv. sommerfugler ble etterfulgt, skygger ble fanget, bølger ble vasset. Kveldens Ben and jerrys

S´UP???
torsdag 29 november 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

To ble til en, og hawaii ble tre hakk mindre morro. Linn er nå tilbake i Trondheim, og jeg cruser videre på Barbers point. Det har vært flatt på havet de siste fire dagene, så da blir alt litt ekstra stusselig. men men, det går seg til. Om en uke er det min tur, så de siste dagene må nytes

Thanks giving
söndag 25 november 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

Her tikker klokka og dagene fort. Noen dager er det fint vær og bra bølger, andre dager regn og torden. Surfing, sol og Barbers point beach står på programmet ved førstnevnte og shopping og is ved sistnevnte. Det er et hardt liv det her altså. Torsdag feiret vi thanksgiving, selv om hver dag

Vans 2012 tripple crown surf contest
söndag 18 november 2012 - O‘ahu, Hawaii, USA

Denne uken startet Vans 2012 tripple crown surf contest på North Shore. Store bølger, hotte surfere og pipeline... Vi tok bilen og vendte snuten nordover. Konkurransen er tredelt med surfing i Haleiwa bay, Sunset beach og Pipeline. Første del var i Haleiwa bay, så vi slo oss ned i sand og

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Hawaii 2015

Hawaii 2015

22 juli 2015 - 5 augusti 2015

Ännu en person som fyller 50 år och detta firar vi med en resa till Hawaii.

USA och Kanada

USA och Kanada

9 december 2013 - 20 januari 2014

Hawaii reloaded!

Hawaii reloaded!

9 november 2012 - 6 december 2012

Tilbake til paradis! Denne gang med selskap av Linn. Sammen skal vi fryde oss over sol, surf, sand, strand, vann og AMERIKA. Følg med den som vil. :)

USA + Kanada

USA + Kanada

5 mars 2012 - 14 april 2012

Honeymoon  - ett varv runt jorden

Honeymoon - ett varv runt jorden

21 januari 2012 - 10 mars 2012

New York till Hawaii

New York till Hawaii

6 oktober 2011 - 11 november 2011

Vi startar i New York, flyger sen till Miami. Kör bil till Key West och upp till New Orleans. Därefter flyger vi till San Fransisco. Gör en rundtur med bil i 15 dagar, Las Vegas, Grand Canyon mm. Därefter flyger vi till Hawaii i 8 dagar.

NYC och Hawaii

4 juli 2011 - 13 november 2011

Around the world in 90 days

Around the world in 90 days

12 januari 2011 - 8 april 2011

My trip starts in London, then to Costa Rica to be with my family, from there to Mexico City a few days, then on to Hawaii. After a week there it is off to Australia for 4 weeks, later Hong Kong before Vietnam and finally Taiwan and Japan, before returning to London and then Stavanger.

Madelen Ekstrand
kentomadelen
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Resmål

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!