Illinois

Fredag 12 oktober
lördag 13 oktober 2018 - Marion, Illinois, USA

En ganska ”tråkig” dag. Ingen har glömt sin telefon. Ingen har kört i fel riktning. Solen har visat sig hela dagen. Nästan. Men – den goa värmen var borta. Temperaturen var bara 7 grader på morgonen och orkade inte upp till mer än 14.Vi startade mot sydväst  förbi Louisville,

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Slutet är nära!!!
lördag 14 juli 2018 - Westmont, Illinois, USA

Hej hallå!! Sitter nu på ett hotellrum i en förort till Chicago efter en späckad vecka med att förbereda ett bröllop, fixa festen, städa upp efter festen och sen hitta på en massa kul!4:e juli spenderades som sig bör med fantastiska fyverkerier, varm korv och dans i Thorp Wisconsin dage

Smoky Mountains – Nashville – Chicago
onsdag 30 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Efter New Orleans körde vi vidare upp till Smoky Mountains med ett stopp i Chattanooga.  Chattanooga Choo Choo…. Känns det igen? Järnvägsstationen är idag ett hotell/nöjesställe.I Smoky Mountains bodde vi i Gatlinburg. Smoky Mountains är en av USA,s största nationalparker och här var

Gifford
fredag 25 maj 2018 - Gifford, Illinois, USA

Fredag 2018-05-25.Sista Amerika brevet ( för den här gången )I morse åkte vi bort till Rodeon för att kolla lite och det var bara träning och tillridning på förmiddagen men det fanns också försäljare där.En av dom blev lite lyckligare för Kim hjälpte till så att de inte hade lika

Indianapolis - Chicago
onsdag 23 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Onsdag 2018-05-23.Efter frukosten så åkte vi downtown för att åka på en guidad tur på Segway,s ( en 2 hjulig motorburen skateboard på tvären som man försöker hålla balansen på och samtidigt åka och styra ) Det var både roligt och enkelt och det blev en jättetrevlig tur på nästan 2

Hasslebro - Rockford
lördag 12 maj 2018 - Rockford, Illinois, USA

I morse kom Joel och hämtade oss och körde oss till Malmö där vi tog tåget till Köpenhamn och flygplatsen, via Helsingfors till Chicago där vi hämtade hyrbilen och körde till Rockford för första övernattningen. I morgon börjar äventyret.

Sista sträckan..
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Ombokning gav delade säten... Jag fick bästa platsen bakom buisness.. Gott om benutrymme.. Men även denna skärmen verkar spöka... Inte teknikens bästa dag!Men nu åker vi..

Lång lång flygresa senare
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Det var en lång lång flygning... Inget ljud till skärmen för min del. Inget wifi, troligen pga dålig satellittäckning.Barna skötte sig bra... Fast maten var sådär... Sista 20min somnade Leo. Sedan var det en säkerhetskontroll som hade gjort egyptierna stolta.. Vi, och många andra

O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

14 juni 2018 - 18 juli 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

Chicago till New Orleans ToR

Chicago till New Orleans ToR

2 maj 2018 - 31 maj 2018

Vi börjar med ett släktbesök i Wisconsin. Sedan följer vi Mississippiflodens västra sida söderut, med några avstickare, till New Orleans. I New Orleans vänder åt nordöst till Smoky Mountains, Nashville och Louisville. Sedan avslutar vi med några dagar i Chicago.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Chicago

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

Bodil Kvick
MammaBodil