Illinois

Gifford
fredag 25 maj 2018 - Gifford, Illinois, USA

Fredag 2018-05-25.Sista Amerika brevet ( för den här gången )I morse åkte vi bort till Rodeon för att kolla lite och det var bara träning och tillridning på förmiddagen men det fanns också försäljare där.En av dom blev lite lyckligare för Kim hjälpte till så att de inte hade lika

Indianapolis - Chicago
onsdag 23 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Onsdag 2018-05-23.Efter frukosten så åkte vi downtown för att åka på en guidad tur på Segway,s ( en 2 hjulig motorburen skateboard på tvären som man försöker hålla balansen på och samtidigt åka och styra ) Det var både roligt och enkelt och det blev en jättetrevlig tur på nästan 2

Hasslebro - Rockford
lördag 12 maj 2018 - Rockford, Illinois, USA

I morse kom Joel och hämtade oss och körde oss till Malmö där vi tog tåget till Köpenhamn och flygplatsen, via Helsingfors till Chicago där vi hämtade hyrbilen och körde till Rockford för första övernattningen. I morgon börjar äventyret.

Sista sträckan..
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Ombokning gav delade säten... Jag fick bästa platsen bakom buisness.. Gott om benutrymme.. Men även denna skärmen verkar spöka... Inte teknikens bästa dag!Men nu åker vi..

Lång lång flygresa senare
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Det var en lång lång flygning... Inget ljud till skärmen för min del. Inget wifi, troligen pga dålig satellittäckning.Barna skötte sig bra... Fast maten var sådär... Sista 20min somnade Leo. Sedan var det en säkerhetskontroll som hade gjort egyptierna stolta.. Vi, och många andra

O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Chicago

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

Arkadresan

Arkadresan

2 april 2016 - 21 april 2016

Nu är vi i USA igen. Arkadspel och sol!

USA 2015

USA 2015

26 september 2015 - 18 oktober 2015

Resa till USA. Startar i Chicago vidare med bilsöderut mot Nashville, Memphis och New Orleans. Därefter till Dallas. Sedan lyfter vi och landar på Maui och sedan till Oahu för att på hemresan stanna till i San Francisco

USA East Coast Road Trip

USA East Coast Road Trip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Nu är det dags igen för The Six Travlers en ny Usa resa igen denna gånng blir det av till östrstra sidan nänmligen Washington,New York, Niagara Falls samt Chicago. mm.

Hasslebro
Amanda