O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här

Willis tower
måndag 7 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Amanda. Blir mest jag som skriver märker jag. Idag var vi då upp i Willis tower, en av världens högsta byggnader. Sjukt mäktigt. Jag som knappt åker hiss i vanliga fall och pga höjdrädsla inte ens tar mig igenom hinderbanan i Hemus var ju då lite nervös över detta. Men glad att jag var

Hoppa av och på
söndag 6 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Amanda.Dagen idag har bestått av frukost på subway, promenad, hoppa av och på buss och lite tunnelbana. Jag kan inte sluta förvånas över hur stort allt är här, byggnaderna och maten t.ex. och dörrarna, vägarna och takhöjden. Så många stora byggnader. Och så häftiga. Nya. Gamla.

söndag 6 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Amanda.Då var vi framme i Chicago sen ett halvt dygn tillbaka eller så. Ligger här i en megastor säng i ett hotellrum stort som en mindre lägenhet och får choklad kastad på mig. Frukost. I och med tidsskillnad är klockan 12.45 i Sverige och 05.45 här så något lär vi ju äta i väntan

Ugle i byen
måndag 17 april 2017 - Chicago, Illinois, USA

mig og far fandt en ugle mit i byen hvor vi bor. CSN news kom og tog billeder og interviewede far. Næste tirsdag tager vi til Florida.

maxkramer i Chicago
Chicago BlackHawks
torsdag 23 mars 2017 - Chicago, Illinois, USA

Mig og far var og så Chicago BlackHawks spille mod Colorado Avalanche og i første periode var det 3-1 til Avalanche og så i anden periode så blev 4-1 Avalanche men i tredje periode blev det 6-5 til BlackHawks

maxkramer i Chicago
Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

2 januari 2017 - 30 april 2017

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Arkadresan

Arkadresan

2 april 2016 - 21 april 2016

Nu är vi i USA igen. Arkadspel och sol!

USA 2015

USA 2015

26 september 2015 - 18 oktober 2015

Resa till USA. Startar i Chicago vidare med bilsöderut mot Nashville, Memphis och New Orleans. Därefter till Dallas. Sedan lyfter vi och landar på Maui och sedan till Oahu för att på hemresan stanna till i San Francisco

USA East Coast Road Trip

USA East Coast Road Trip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Nu är det dags igen för The Six Travlers en ny Usa resa igen denna gånng blir det av till östrstra sidan nänmligen Washington,New York, Niagara Falls samt Chicago. mm.

USA runt, till släktingar, och dans

USA runt, till släktingar, och dans

19 juli 2015 - 10 augusti 2015

Vi börjar med ett par dar i Chicago och Ethels släktingar. Det avslutas med lite squaredans på en stor convention. Sen drar vi vidare till Las Vegas. Spelstaden lockar, Grand Canyon lockar, och lite squaredans kan det bli också.Med Greyhoundbuss tar vi oss sen till Phoenix, där fler av Ethels släktingar bor. En helg är vi hos dom. Sen avslutar vi med min dröm, att upptäcka countrymusikens Mecka, Nashville. 2 kvällar på Grand Ole Opry, besök på Country Music Hall of Fame, m.m. 5 dar i Nashville, ev också lite squaredans. Sen, sönd 9 aug flyger vi hem.

Bröllopsresa till USA

Bröllopsresa till USA

20 juli 2015 - 6 augusti 2015

Äntligen dags för vår bröllopsresa!! Det bär iväg till USA och det kommer bli ett äventyr!!

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

rundfyrklant
Linda Enström