Riktigt bra tågtur och fantastiska dagar hos Familjen Gedda i Inverness
söndag 17 november 2019 - Chicago, Illinois, USA

Efter några härliga dagar i Flagstaffområdet tog jag mitt pick och pack och gitt till stationen i Flagstaff mycket tidig morgon den 11 november. På stationen møtte jag Julie som faktiskt skrivit en bok om att resa med med Amtrak "Adventures on Amtrak: Traveling on the Soutwest Chief Los

Linda Andersson
SkytteLinda i Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA
Smoky Mountains – Nashville – Chicago
onsdag 30 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Efter New Orleans körde vi vidare upp till Smoky Mountains med ett stopp i Chattanooga.  Chattanooga Choo Choo…. Känns det igen? Järnvägsstationen är idag ett hotell/nöjesställe.I Smoky Mountains bodde vi i Gatlinburg. Smoky Mountains är en av USA,s största nationalparker och här var

Indianapolis - Chicago
onsdag 23 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Onsdag 2018-05-23.Efter frukosten så åkte vi downtown för att åka på en guidad tur på Segway,s ( en 2 hjulig motorburen skateboard på tvären som man försöker hålla balansen på och samtidigt åka och styra ) Det var både roligt och enkelt och det blev en jättetrevlig tur på nästan 2

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Sista sträckan..
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Ombokning gav delade säten... Jag fick bästa platsen bakom buisness.. Gott om benutrymme.. Men även denna skärmen verkar spöka... Inte teknikens bästa dag!Men nu åker vi..

Lång lång flygresa senare
torsdag 26 april 2018 - Chicago, Illinois, USA

Det var en lång lång flygning... Inget ljud till skärmen för min del. Inget wifi, troligen pga dålig satellittäckning.Barna skötte sig bra... Fast maten var sådär... Sista 20min somnade Leo. Sedan var det en säkerhetskontroll som hade gjort egyptierna stolta.. Vi, och många andra

O'Hare flygplats
söndag 20 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 18.05Sitter i SAS loungen, som ligger långt efter ett antal (för att inte säga de flesta) andra lounger jag har besökt. Om tre timmar (om allt går enligt planerna) lyftas det mot Arlanda, så det här är den sista dagboksanteckningen. Det talas mest engelska omkring mig än så länge,

En promenad i sardinburken
lördag 19 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde

En vandring i solen ( och under molnen)
fredag 18 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 20.15Efter mejlkontakt med hembasen inställdes eventuell tunnelbanaresande, vilket föranledd en ny dag på benen. Problemet med att bo mitt i smeten är att allting ligga åt andra hållet. Morgonen var gråmuligt och det kändes att regnet kunde börja när som helst då jag gav mig ut vid

Stor plus för the windy city
torsdag 17 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl. 19.45Liten som New York, men bara lite. The Magnificent Mile, som området där jag bor heter är precis som det verkade vara igår, mycket krogar och hotell men ändå känns det Chicago - som när man bor på Manhattan, är man definitivt i New York. En promenad på State Street och en

Big Bang Theory igen
onsdag 16 augusti 2017 - Chicago, Illinois, USA

Kl.21.00 (som för mig är egentligen 22.00, tidszoner)Nu är roadtrippen verkligen slut eftersom jag inte har någon bil längre, den återlämnades till Hertz vid tolv tiden (eastern time) efter en i huvudsakligen enkel motorvägskörning tills gps:en och jag missuppfattade varandra, den här

Route 66

Route 66

14 juli 2016 - 14 juli 2016

En färd på "motherroad" från Chicago till Santa Monica pier i Los Angeles

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

Chicago till New Orleans ToR

Chicago till New Orleans ToR

2 maj 2018 - 31 maj 2018

Vi börjar med ett släktbesök i Wisconsin. Sedan följer vi Mississippiflodens västra sida söderut, med några avstickare, till New Orleans. I New Orleans vänder åt nordöst till Smoky Mountains, Nashville och Louisville. Sedan avslutar vi med några dagar i Chicago.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

2 januari 2017 - 30 april 2017

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Arkadresan

Arkadresan

2 april 2016 - 21 april 2016

Nu är vi i USA igen. Arkadspel och sol!

Namn
TinaHenrik