Rockford

Must Win Lotto Spells - Simple Lottery Spells to Win the Lotto Jackpot Call +27836633417
onsdag 5 juni 2019 - Rockford, Illinois, USA

Lotto spells to get the winning numbers for the lottery jackpot. Get the winning lotto numbers with the help of lotto spells. Powerful lottery spells to help you become the next millionaire after winning the lottery jackpot. Lottery spells Lotto makes it possible for you to play & win any

Hasslebro - Rockford
lördag 12 maj 2018 - Rockford, Illinois, USA

I morse kom Joel och hämtade oss och körde oss till Malmö där vi tog tåget till Köpenhamn och flygplatsen, via Helsingfors till Chicago där vi hämtade hyrbilen och körde till Rockford för första övernattningen. I morgon börjar äventyret.

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
12 Rockford
söndag 4 augusti 2013 - Rockford, Illinois, USA

Söndag 4 augusti Jan serverar en typiska amerikansk frukost och den går inte av för hackor. Vi pratar vidare och det flyter på ganska bra. Jag går ut i bilen efter några vykort från Öland som vi överlämnar till Dean och Bob. När vi dricker kaffet kommer jag på att jag kanske glömde

Glenn Gustafsson
Glenndon i USA 2013
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
En intressant dag
onsdag 21 oktober 2009 - Rockford, Illinois, USA

Hej! Klockan är nu strax efter kl 22 och vi är rätt möra efter en spännande och intressant dag. Dock började den inte lika spännande. "Frukosten" som ingick på hotellet var inte som i Chicago precis. Fanns endast (1) bagel kvar osv. Vi beslutade oss att följa en rekommendation från en

Isabell Nord
TheNordsOnTour i USA-HereWeCome
Senast aktiv - från Ljungby, Kronobergs län, Sverige
Nu har vi flyttat på oss
tisdag 20 oktober 2009 - Rockford, Illinois, USA

Hej älskade vänner! Innan jag börjar mitt reseberättande så skickar vi hela familjen en stor grattiskram till de nyblivna föräldrarna. Så roligt - önskar vi var där. Vilket fint namn ni har valt!! Men Donne, var du inte rätt säker på en pojk?!? Nu kan vi äntligen kolla lite närmare

Isabell Nord
TheNordsOnTour i USA-HereWeCome
Sweden, Sweden, Sweden
fredag 10 oktober 2008 - Rockford, Illinois, USA

Hej, Detta lägger jag in långt efter att resan avslutats men jag vill göra dagboken komplett, så bättre sent än aldrig... Den 10 oktober lämnade vi vårt motel i Ottawa, Illinois, och begav oss till Bishop Hill. En liten stad dit en grupp svenskar for under mitten av 1800-talet, från

Billy Graham och mycket annat
söndag 11 maj 2008 - Rockford, Illinois, USA

Nu har vi lämnat storstan på ett tag och börjar resan ut på landsbygden. Vårt första stopp var Wheaton, Ill. Där fick vi tillfälle att besöka Billy Graham Center. Billy Graham har under många åt varit evangelist som predikat för millioner människor i samtliga världsdelar. Han har

Mats Gunnarsson
sm7bua i Res västerut USA
Nascar
lördag 3 maj 2008 - Rockford, Illinois, USA

Dagen började med frunch på Denny's Diner. Denny's blev för övrigt även gårkvällens middagsstgälle. Texas Roadhouse var smockfullt med c:a 1 timmes väntetid. Eftersom det regnade, blåste och endast var 7 grader varmt så behövdes jacka till mig (Sylvia) handlas in inför kvällens

Sylvia Carlsson
Route66mm i Route 66
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
Ankomsten
fredag 2 maj 2008 - Rockford, Illinois, USA

Jaha, då var man framme efter c:a 8 tim och 30 min på flyget. Allt gick himlans smidigt. Hyrbilen blev en silverfärgad Pontiac SUV. Att ta sig ur Chicago var ju dock inte det lättaste. Efter moget övervägande så köpte vi en navigator (tomtom) på Wal-Mart. Livet blev genast MYCKET lättare.

Sylvia Carlsson
Route66mm i Route 66
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
Soon 2008... Happy New Year
lördag 29 december 2007 - Rockford, Illinois, USA

Ooooh You touch my tra-la-la 2007-12-16 Chicago, IL. That was one of the greatest shows I ever seen. So good, I can’t tell. And afterwards I spoke a few words with Günther and the Sunshine Girls in Swedish. They were kind of surprised to have a Swedish guy at the concert at Chicago. The first

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

USA 2013

USA 2013

24 juli 2013 - 9 augusti 2013

2013 bär årets resa av till USA och i år är det släktresa som gäller. Ska bli riktigt kul.

USA-HereWeCome

USA-HereWeCome

15 oktober 2009 - 31 oktober 2009

Familjen Nords resa startar den 15 oktober på Landvetters flygplats, Göteborg. Vidare därifrån till Frankfurt för mellanlandning innan vi fortsätter till Chicago, USA. Efter några dagar där kör vi bil västerut till Rockford och sedan till Iowa för att träffa släktingar. Efter några dagar vänder vi österut igen genom att åka en annan väg tillbaka till Chicago med några nätters stopp på vägen. Vårt äventyr avslutas med ytterligare två nätter i Chicago innan vi flyger hem till Landvetter via Köpenhamn den sista oktober.

Roadtrip - Norra central Amerika

Roadtrip - Norra central Amerika

3 oktober 2008 - 13 oktober 2008

Roadtrip i norra USA (Chicago med omnejd), tillsammans med Alex, och min aldeles egna hyrbil. Besökte staterna Illinois, Indiana och Wisconsin.

Res västerut  USA

Res västerut USA

30 april 2008 - 18 maj 2008

En resa arrangerad av tidningen SÄNDAREN samt FOCUS Travel. Är med som reseledare för 26 svenskar. Vi kommer att besöka ett antal stater så häng med !

Route 66

Route 66

2 maj 2008 - 31 maj 2008

Roadtrip längs den gamla "legendariska" Route 66 i USA. Åker genom 8 delstater. Börjar i Chicago och slutar i Los Angeles.

USA Ostküste

USA Ostküste

20 augusti 2007 - 5 september 2007

Viel Erleben, sehen und staunen im Nordosten der USA. Geplant sind Cape Cod, Boston, Niagara Fälle, Nationalpark, Washington und als Abschluss New York.

Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Sweden

Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Sweden

14 augusti 2007 - 28 maj 2008

Kulturella utbyten mellan Gamla och Nya Världen

Here I go again on my own

Here I go again on my own

20 september 2007 - 26 november 2007

Åker och hälsar på släkt och vänner runt jorden och även för att upptäcka ny platser.

pa besok i usa

pa besok i usa

24 juni 2007 - 19 juli 2007

tillbaka i usa for att besoka den gamla familjen och vanner. med mig har jag min bror.

Tommy Carlsson
Hasslebro