Indiana

Cincinnati - Indianapolis
tisdag 22 maj 2018 - Indianapolis, Indiana, USA

Tisdag 2018-05-22.I dag började vi med att åka till Newport Aquarium i Cincinnati, ett stort akvarium som tog hela förmiddagen att titta igenom. De hade byggt upp det jättfint och de hade ett enormt utbud av ödlor, hajar, alligatorer, fiskar och alla tänkbara vattenlevande varelser. Sedan

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Delfiner och sjö lejon
tisdag 6 februari 2018 - Ocean World Sushi, Indianapolis, Indiana, USA

Idag har vi varit på ocean world. Vilken häftig dag. Vi har simmat runt med delfiner  dansat med dom, åkt surf bräda där delfinen puttade på osv .Jätte häftigt

Solsken
torsdag 27 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Hej allihopa! Jag skypade med Malin idag och hon påpekade att jag var mycket dålig på att skriva inlägg denna gången. :) Det blir väl lite så när det är mycket på gång och när man sällan är ensam. Dagarna har bestått av mycket solsken och mycket åkning. En och annan tur, men

Nya brädor
måndag 17 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

I helg åkte vi ner till Siverton och Pagosa. Vi kom till Silverton på kvällen och åkte direkt till ventures snowboardfabrik. Där fick jag äntligen träffa Lisa och Klem som alla pratat så varmt om. Klem tog direkt fram ölen och vi surrade och hade det trevligt på deras fabrik. Jag fick

Avon, CO
torsdag 13 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Det har varit fullspäckade dagar här i Avon. Jag åkte ju hit utan bräda. Så hade siktat in mig på att åka ner till Silverton och köpa två stycken nya ganska på en gång. Men det har blivit åkning här på lånade brädor istället. Träffat mycket trevligt folk. Imorgon bär det dock

Lämnar sverige
tisdag 11 mars 2014 - Avon, Indiana, USA

Provar lägga upp det här igen... Är i Colorado nu och har inte tid med nått nytt inlägg ännu. ............................................................. Det verkar vara på flygplatserna man har tid och lugn och ro att sätta sig ner och skriva lite. Jag åkte iallafall ner till

Rabat Chefchauen Fez
onsdag 25 september 2013 - Morocco, Indiana, USA

Hej Efter planelig landning i Casablanca pa lordags e m akte hela gruppen pa 21 pers i olika aldrar med lokal guide till hotellet i Rabat. Dagen darpa sightseeing bade med buss och till fots i 34 gr varme. Vacker huvudstad med 1 milj innevanare. Besokte gamla stan moske bot tradgard mausoleum mm.

Birgitta Cuénant Johnen
Gittan m fl i Marocko runt
Senast aktiv - från Bastelica, Korsika, Frankrike
Living next door to Alice.
tisdag 2 juli 2013 - South Bend, Indiana, USA

Hej hopp! Bilbo rockade stenhårt som vi hoppats. Klubben var som ett stort vardagsrum och utanför var grillen i full gång, lite som en gammaldags svartklubb eller juke joint som dom kallade det. I förrgår åkte vi hem till kungen. Det var verkligen coolt att se Graceland även om det var lite

Robert Majd
Robocrap i Road Trippin´ USA
Svettigt väder
onsdag 1 maj 2013 - Indianapolis, Indiana, USA

Hi, guys! Svettigt väder idag har ac:n fått arbeta, 25 grader och klibbig värme. Vi har hämtat bilen, en rejält amerikansk Ford. Storhandlat på Walmart och stuvat in maten i kylen. Vi hade sällskap av danskar, norrmän och holländare som hämtade bil samtidigt som vi. Bilen svajar fram som

Väl framme
tisdag 30 april 2013 - Fort Wayne, Indiana, USA

Nu var det dags. En galen idé att köra husbil i USA, från Fleetwoodfabriken i Decatur, Indiana (50 mil sydost om Chicago) till San Fransisco, där hyrföretaget Apollo har en av sina fyra depåer. Väskorna är lagom fulla, lite shopping längs med vägen lär det nog bli... Tack Johan för

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

9 veckors äventyr

9 veckors äventyr

24 februari 2014 - 28 april 2014

Bröllop i Belgien, snowboard i Colorado och kanske Alaska. 10 veckor ledigt! :D

Marocko runt

Marocko runt

21 september 2013 - 5 oktober 2013

Landar i Casablanca och sen åker vi runt i Marocko med Rosa Bussarna. Besöker bl a Rabat, Chefchaouen, Fez, Agadir, Marrakech. Hotell på nätterna (ej i bussen) och någon natt i beduintält (!).

Road Trippin´ USA

Road Trippin´ USA

5 juni 2013 - 8 juli 2013

Tänk Cannonball Run men med färre kändisar och lite mindre stress.

Roadtrip 2013

Roadtrip 2013

30 april 2013 - 17 maj 2013

Puckot och Syster på äventyr

Puckot och Syster på äventyr

8 februari 2013 - 12 april 2013

Trött på livet hemma i lilla Huskvarna är det nu dags igen; Puckot skall än en gång ut och resa och den här gången tar hon sin syster med sig på äventyret! I två månader skall de vara iväg och se vad USA har att erbjuda. Följ dem på deras äventyr och håll tummarna för att de inte tappar bort sig helt! (Även en GPS kan ju vara förvirrande.)

Indianapolis

Indianapolis

11 december 2011 - 19 december 2011

Nu ska jag för andra gången resa till USA i tjänsten. första resan var till Nashville, Tennessee Men då hade jag inte en tanke på att skriva här... Så nu får jag försöka mig på att uppdatera den nya resan istället. /Kicki

Teologiska studier i USA

Teologiska studier i USA

23 november 2011 - 20 maj 2012

Studier i teologi vid Concordia Theological Seminary, Fort Wayne, Indiana, USA

Vi som elsket Amerika

Vi som elsket Amerika

31 augusti 2011 - 25 januari 2012

En reise gjennom nord- og sør-Amerika høsten 2011.

Diana Andersson
DianaAndersson