Cincinnati - Indianapolis
tisdag 22 maj 2018 - Indianapolis, Indiana, USA

Tisdag 2018-05-22.I dag började vi med att åka till Newport Aquarium i Cincinnati, ett stort akvarium som tog hela förmiddagen att titta igenom. De hade byggt upp det jättfint och de hade ett enormt utbud av ödlor, hajar, alligatorer, fiskar och alla tänkbara vattenlevande varelser. Sedan

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Delfiner och sjö lejon
tisdag 6 februari 2018 - Ocean World Sushi, Indianapolis, Indiana, USA

Idag har vi varit på ocean world. Vilken häftig dag. Vi har simmat runt med delfiner  dansat med dom, åkt surf bräda där delfinen puttade på osv .Jätte häftigt

Svettigt väder
onsdag 1 maj 2013 - Indianapolis, Indiana, USA

Hi, guys! Svettigt väder idag har ac:n fått arbeta, 25 grader och klibbig värme. Vi har hämtat bilen, en rejält amerikansk Ford. Storhandlat på Walmart och stuvat in maten i kylen. Vi hade sällskap av danskar, norrmän och holländare som hämtade bil samtidigt som vi. Bilen svajar fram som

Dags att åka hem
söndag 18 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

I går kväll var det hopplöst att hitta någonstans att äta. Det hade varit basketmatch och stan var full av folk. Varenda restaurang hade ett par timmars väntetid så det blev en "Totally Tuna sub", alltså en macka med tonfiskröra i. Passade på att köpa lite inlagd gurka också.

Platt fall!
lördag 17 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

Idag har jag varit jätteduktig :) Gick i en timme till en butik för att köpa kängor till Philip. På vägen dig när jag gått över en väg så ligger jag, min vana trogen som en strandad val på trottoaren. Jag till och med studsade lite när jag föll - snacka om att jag och kollegan

Lördag
lördag 17 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

Hej alla glada! Idag är det lördag och jag ska snart åka hem :) Eller snart och snart - om 1,5 dygn. Tills dess ska jag åtminstone till att börja med gå iväg på en promenad och hitta en butik där jag kan köpa kängor till Philip, som jag lovat. Hoppas bara att de har hans storlek inne.

Blommor och Converse
lördag 17 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

Idag när jag kom till hotellrummet stod det en stor bukett blommor på bänken där tv:n står. Jag blev något snopen. Första tanken var att de gått fel med blommorna men det stod mitt namn på lappen som hängde på celofanplasten. Vem i jisse namn skickar blommor till mig? Efter en liten

Senast aktiv - från Floda, Västra Götalands län, Sverige
Lite bra och lite mindre bra
torsdag 15 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

Först och främst vill jag gratulera min älskade som som idag blir myndig! Känns konstigt att ha två barn som kan gå till puben och köpa sig en öl om de känner för det. Det var inte länge sedan de föddes - eller jo det är det men det känns inte så... Puss älsklingssonen! I går åt

Onsdag 14 december
torsdag 15 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

I dag åt vi lunch på ett mexikanskt ställe. En av kollegorna är från Mexiko och rekommenderade en dryck som heter Horchada (uttalas orchada). Den var gjord på ris, socker, kanel och vatten. Det var rätt ok, påminde om kokos i smaken. Passade utmärkt till den enchilada jag åt som var rätt

Dag 2
onsdag 14 december 2011 - Indianapolis, Indiana, USA

I morse var jag jättehungrig. Men när jag väl tagit åt mig av maten slängde jag hälften. Den stod mig liksom upp i halsen... De har en väldigt torftig frukost på hotellet - inte alls som man är van vid hemifrån. Det som finns är: Omelett (har varit olika varje dag iofs) Korvskivor -

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Roadtrip 2013

Roadtrip 2013

30 april 2013 - 17 maj 2013

11 december 2011 - 19 december 2011

Nu ska jag för andra gången resa till USA i tjänsten. första resan var till Nashville, Tennessee Men då hade jag inte en tanke på att skriva här... Så nu får jag försöka mig på att uppdatera den nya resan istället. /Kicki

Vi som elsket Amerika

Vi som elsket Amerika

31 augusti 2011 - 25 januari 2012

En reise gjennom nord- og sør-Amerika høsten 2011.

USA 2011

Larsson och Jonsson ser sig om i USA

Rosa bussarna - Ecuador till Paraguay

Rosa bussarna - Ecuador till Paraguay

21 november 2010 - 12 januari 2011

Undvika bli rånad i Quito =S, inka-leden i Peru, Titicaca i Bolivia, party i Asucion i Paraguay, Iguazo-fallen i Argentina och en massa kul däremellan =)

nine

nine

25 februari 2010 - 1 juli 2010

En resa med två västerbottningar och en iranier. Nio lander pa 126 dagar. [b][/b]Where to go? Bali. Australien. Nya Zeeland. Kalifornien. Centralamerika. New York.

Ball State University

Ball State University