Iowa

USA 2015 - Rapport nr 17
torsdag 5 november 2015 - Indianola, Iowa, USA

Onsdagen den 4 november En riktigt trevlig, lugn dag tvärs över Arkansas. Vi åkte från Texarkana norrut på väg 71 och fortsatte sedan österut på väg 278 nästan hela dagen. Det var ganska slingriga vägar, skog runt omkring, där träden blev högre och högre. Vi mötte timmerbilar hela

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Resdag
fredag 5 september 2014 - Sioux City, Iowa, USA

Hej Hej, Idag har vi åkt från Shakopee , sen åkte vi mot Staten Iowa, vi stannade efter vägen o kolla på RW stora husvagnar som man kopplar till en Truck, häftiga. Sen hamna vi här, gick ut på "byn" o kolla men de var inte mycke att se mest kontorsbyggnader, några små butiker o

Nina Filmberg Holm
Route66.nina i Ny Road Trip USA
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Tio sma manader.
lördag 19 juli 2014 - Nevada, Iowa, USA

Tio manader ar ett minne blott och i detta nu har vi avverkat tretton delstater av 50 existerande. Vi har fortfarande tillgodo en manads tid i USA och imorgon blir det aka av soderover och darefter ostkusten. Vi har kort narmare 800 mil vilket borjar kannas i gasbenet. Jag misstanker att pa mina 30

Cecilia Adolfsson
Cechile i SoCeNo-Americas
Senast aktiv - från Nevada, Iowa, USA
Att flyga är häftigt!
måndag 14 juli 2014 - V Avenue, Iowa, USA

Nu har vi hunnit med en hel del, som vanligt! Vi har åkt med jeep genom Monument Valley, häftiga berg, varit i Grand Canyon och sovit en natt på ett svindyrt hotell( allt är svindyrt där...). Men oj vilka vyer! Avslutade besöket idag med en helikoptertur över ravinen, hur häftigt som helst!

Lena Eriksson
Lordiontour i Västra USA
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
11 Släktträff i Sumner, Iowa
lördag 3 augusti 2013 - Sumner, Iowa, USA

Fredag 2 augusti Lämnar hotellet i Cherokee kl. 10.00 och vårt första stopp denna dag är på bensinmacken. Det är ett rent nöje att tanka i USA då bensinen kostar endast ca. 6 kr/liter. Helt överkomligt. Innan vi lämnar Cherokee så kör en runda i staden och vi parkerar bilen och

10 Släktträff i Cedar Falls
fredag 2 augusti 2013 - Cedar Falls, Iowa, USA

09 Släkten och Moville
torsdag 1 augusti 2013 - Moville, Iowa, USA

Del 9 Torsdag 1 augusti Torsdagen är vikt för att träffa min släkt och första stopp blir återigen hos Violet där Nikki, Lacey och Coralie med barn möter upp. Vi tittar på lite filmer från Öland och fotar oss tillsammans. Två timmar senare bär det av mot Moville och ett besök på Meyer

08 Iowa och Cherokee
onsdag 31 juli 2013 - Cherokee, Iowa, USA

Onsdag 31 juli Idag har vi kört söderut mot Iowa och det har varit oändliga raksträckor, vissa upp till 4 mil (25 mile). Startade i ett ordentligt regnväder och avslutade med sol och en behaglig temp på 28 grader (82 F). Ett backigt landskap finns både i Minnesota och i Iowa men det är mer

How it begins....
onsdag 8 maj 2013 - Waterloo, Iowa, USA

Vi åker till USA och tittar på traktorer!!!! Du åker ju över hela tiden så bara att bli med nu Jennifer!!!!Titta på traktorer??? Jennifer ser fanatiskt gå igenom i skallen vart i USA det ligger en gigantisk sko fabrik så hon kan ge igen med samma mynt men som tur för mig står det väl

Therese Thörner
t_thorner i USA road trip
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
iowa
fredag 31 augusti 2012 - Iowa Falls, Iowa, USA

Hej igen Nu är vi i Iowa, här är lika varmt som innan ca 24-35 grader det högsta vi har haft är 100 Farenheit = 37 C Tur man har airconditioner i bil och hotell.Igår var vi i huset där Jesse James blev skjuten av sin kusin.Idag har vi följt Bonny & Clyde på deras flyckt tills dom blev

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

Västra USA

Västra USA

4 juli 2014 - 28 juli 2014

SoCeNo-Americas

SoCeNo-Americas

2 september 2013 - 2 september 2014

Syd-, Central- och Nordamerika a:r siktet [email protected] [email protected] och [email protected] tid a:r i o:verva:gande ja:mfo:rt med pengar tas [email protected] dagar i sa:nder, little by little. Vi a:r [email protected] iva:g [email protected] denna resa och det a:r alltid fint att kunna dela, [email protected] det oerho:rt magnifika och det vardagliga inom resandets sfa:r och gra:nser samt de mindre roliga skeendena. Vi [email protected] se om vi [email protected] ut ett @r, det a:r planen i alla fall.

USA 2013

USA 2013

24 juli 2013 - 9 augusti 2013

2013 bär årets resa av till USA och i år är det släktresa som gäller. Ska bli riktigt kul.

USA road trip

USA road trip

8 maj 2013 - 3 juni 2013

Jennifer och jag ska göra road trip. Jag börjar med John Deeres fabrik i Waterloo. Behöver jag skriva nått mer? ;o)

USA Augusti 2012

USA Augusti 2012

20 augusti 2012 - 9 september 2012

Från Arland till Chicago tåg till Salt Lake City Hyrbil i Salt Lake City till Wyoming - Nebraska Vidare ner till Kansas City,Missouri,Iowa,Minnesota,Wisconsin-Chigaco flyg hem.

Jack of Sweden

Jack of Sweden