Kalifornien

Kalifornien, check!
tisdag 24 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Så var snart även denna resa slut tyvärr. Det har varit en av de bättre resorna nånsin, det är bara Martin som längtar hem (även om han också är jättenöjd med resan), vi andra hade kunnat stanna längre, det är fantastiskt här!När vi bodde i marinan var det väldigt lugnt, men här i

Rodeo Drive baby!!
söndag 22 juli 2018 - Beverly Hills, Kalifornien, USA

Fredagen började vi med frukost på rummet där Lova testade Eggos (nån typ av våffla som värms i brödrost) Sedan ut ett par timmar till poolen innan vi gick upp till lägenheten för att äta lunch. Efter lunch blev det ytterligare nån timme vid poolen innan vi gick upp på rummet och tog

Nu åker vi hem
lördag 21 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Så har dagen kommit då det är dags att åka hem efter 3 härliga veckor i USA. Har idag hunnit med en fin runda i en Redwoodpark utanför Oakland och nu sitter vi i launchen och äter och dricker i väntan på flyget.Bilderna i de andra dagböckerna är nu uppdaterade.Kram Anneli o Jörgen

Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Snabb omgruppering pga brand.
fredag 20 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Vaknade i morse av att det luktade rök i rummet och utanför var det tjockt så vi tog ett snabbt beslut om att avbryta och åka där ifrån. Vi tog sikte på Oakland för att vara nära flygplatsen inför imorgon. Vi hittade ett hotell som var billigt och låg vettigt nära stranden. Väl här

Downtown
fredag 20 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Tisdagens poolhäng blev av även om det avbröts av ännu en shoppingtur (Lova skulle ha en bikini) för att sedan äta middag på en italiensk restaurang. Det är ju som sagt hyfsat lätt att köra här, rutsystemet finns i hela USA men det märkliga är att i alla lite mindre fyrvägskorsningar

Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

Val och delfinsafari
tisdag 17 juli 2018 - San Juan Capistrano, Kalifornien, USA

Vi inledde dagen med frukost på hotellet. Himlen var grå och det kändes ganska så svalt så koftorna togs med på utflykten. Hamnen var jättemysig så efter att ha checkat in och fått våra biljetter till utflykten strosade vi runt och tittade på båtarna, människorna och djurlivet. Vi

Los Angeles
tisdag 17 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

De första dagarna i LA har innehållit det mesta.Lördagen blev ju en resdag där vi körde efter Highway 1 (kustvägen). Otroligt vackert och mäktigt! Lunchstopp i Malibu, fint ska det vara när cirkusen är på semester. Strandhusen i Malibu är imponerande, mycket imponerande.Vi ”råkade”

Idyllwild - San Juan Capistrano
måndag 16 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så var det dags att lämna Palm Springs och köra ut mot kusten. Tur att vi packade väskorna igår så vi kom iväg i tid. Vi hade bestämt oss för att äta frukost på Elmers. Sara ville dock bara ha mjölk och flingor vilket de inte hade. Det gick inte att locka med bacon och toast, pannkakor

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Kalifornien 2018

12 juni 2018 - 10 juli 2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Keeping Up With the Bratts

Keeping Up With the Bratts

30 april 2018 - 1 juni 2018

USA-resan

Trip to LA

Trip to LA

5 mars 2018 - 15 mars 2018

We´re going to LA and we´re staying there for 10 days.

Johannesburg

Johannesburg