Kalifornien

Sista heldagen
tisdag 19 september 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startades med att vi åt frukost och ringde till mormor. Sen var det solkräm och badkläder på som gällde för idag var det återigen stranden som väntade.Det var en härlig förmiddag och havet var rätt så lugnt. Vi hade lånat med oss lite strandgrejjer från hotellet så det var till

Disneyland
måndag 18 september 2017 - Anaheim, Kalifornien, USA

En av de saker som vi har sett fram emot denna resa var Disnyand och idag var det äntligen dags. Brage var överlycklig över att vi skulle dit. Vi ställde klockan då vi ville komma dit när de öppnade. En förväntansfull familj rullade in med bilen på gatan som kallades Disney dr.

Dim sum
söndag 17 september 2017 - Milpitas, Kalifornien, USA

På lördagen skulle Johans kusin Mattias med familj komma ut till Milpitas. Men efter frukost fick vi reda på att de skulle inte komma förrän kl 15 så vi hann med en utflykt innan poolbadet började. Magnus och Kerstin tog oss till Winchester house i San José. Ett hus som var otroligt coolt!

Jenjul i Utvandrarna jenny & johan style
Hos Magnus och Kerstin
torsdag 14 september 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Nu var det dags att vidga våra vyer vidare. Vi tog oss med nästa flyg från las vegas till san francisco. Tre timmars flyg gick fort men ganska irriterande att amerikanerna hade så stora rullväskor med sig som handbagage att våra väskor inte ens fick plats där uppe, så vi var tvungna att ha

Jenjul i Utvandrarna jenny & johan style
Hollywood och Santa Monica pier
söndag 17 september 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Eftersom att vi inte är i LA så många dagar så kom vi fram till att det mest effektiva sättet att se staden var att göra det med Hop on Hop of buss. Vi tog oss bort till Santa Monica pier som ligger väldigt nära där vi bor.Vi hoppade på bussen och satte oss på taket. Brage är ju som

Hej då Santa Barbara
lördag 16 september 2017 - Malibu, Kalifornien, USA

Vi bestämde oss för att lyxa till det lite denna morgon och beställde upp frukost till rummet istället för att gå ner till restaurangen.Vi tog det rätt lugnt innan vi checkade ut och påbörjade dagens resa. Nu går färden mot LA och Venice Beach igen.Vi bestämde oss för att göra ett

Santa Barbara
fredag 15 september 2017 - Santa Barbara, Kalifornien, USA

Idag åt vi en riktigt god och stadig frukost som vi alla tre var nöjda med. Efter den skyndade vi oss upp till vårt rum för att byta om till badkläder. Vi gick ner till stranden som ligger precis nedanför hotellet och hyrde ett parasoll och två solstolar.Havet var kallt men det var inte för

En dag i en bil
torsdag 14 september 2017 - Santa Barbara, Kalifornien, USA

Det är åter dags att byta stad och denna gången ska vi få köra längt med Highway 1 från Carmel till Santa Barbra. Detta är en tur som vi har beräknat ska ta ca 5h + lite stopp.Resan började bra och vi fick se många vackra vyer. Vi hade köpt med lite gofika och första långa stoppet var

Monterey aquarium
onsdag 13 september 2017 - Monterey, Kalifornien, USA

Dagen började med att det knackade på dörren och det var vår frukost som var uppburen till oss. Vi satte oss och åt av frukosten framför lite tecknat på TV:n och ringde sedan upp farmor och farfar.Vi gjorde oss iordning och begav oss av mot Monterey och akvariet, det tog bara 15-20 minuter

Mot Carmel
tisdag 12 september 2017 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Idag lämnar vi San Francisco och vi styr mot nya äventyr. Planen är att vi ska åka kustvägen ner mot LA. Resans fösta stopp är en liten stad som heter Carmel by the sea.Vägen mot Carmel var otroligt vacker, kusten är fantastisk här och det känns som om man åker i ett skapat landskap.Vi

USA

USA

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️

Kalifornien 2017

Kalifornien 2017

27 augusti 2017 - 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

Route 66 augusti 2017

Route 66 augusti 2017

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Californien med Frida 2017

Californien med Frida 2017

27 juni 2017 - 19 juli 2017

Det blir en roadtripp utan dess like längs Californiens västkust, LA, San Francisco, Vegas, GrandC, med avslut i LA

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

Round trip 2017

Round trip 2017