Kalifornien

Hemma hos Sharon!
måndag 4 december 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hello! Har ni det bra? Jag är nu i San Francisco och har varit här sen i fredags eftermiddag. Torsdagen den 30 november:Det var min sista skoldag 2017. Efter att skolan slutat var det bara att ta sig hem och packa ihop allt innan det var dags att åka till tågstationen. Skövde - Stockholm

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Reser vidare till Merissa

med taxi. Vi tog först en Tuktuk till järnvägsstationen, tåget som skulle gå om två och en halv timma var fullsatt fick vi veta. En trevlig taxichaufför dök upp och vi dök in i hans taxi. Hämtade upp hans 20-åriga dotter på vägen, stannade vid en liten vägkrog för litet att tugga

Violette Danielsson
koratkatten i Första resan till Sri Lanka
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
De sista skälvande dagarna
lördag 25 november 2017 - Burbank, Kalifornien, USA

Nu börjar onekligen resan närma sig sitt slut 😢 Det är varmt och skönt men vem har tid att sola. Nu är det shopping som gäller 👍 och julstämningen börjar infinna sig 🎄 Inom loppet av några dagar har det varit både Thanks Giving och Black friday och nu har julmusiken börjat

Så var vi tillbaka i Burbank
fredag 24 november 2017 - Burbank, Kalifornien, USA

Så var det då dags att lämna Las Vegas för denna gång 😢 och åka tillbaka mot Los Angeles och Burbank. Har haft fantastiska dagar i Vegas. Men, men! Tillbaka till verkligheten så efter incheckning på hotellet i Burbank avslutade vi kvällen med besök på en Laundromat 😀 Klimatet är

Museum var dagens utflykt
tisdag 14 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag har vi varit på Lacma museum of art där det fanns en hel del häftiga kreationer. Sedan drog vi vidare till Peterson Automotive museum där det fanns massor med motordrivna fordon. T om jag (Gittan) kände igen en del, bl a bilen från filmen Tillbaka till framtiden. Dagen avslutades med en

Universal Studios!
måndag 13 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagens utflykt var till Universal Studios.Lika häftigt denna gång, man blir som ett barn på nytt. Alla dessa åkattraktioner, hur häftiga som helst. Svårt att med ord beskrivas, måste upplevas 😁

Safari Inn
lördag 11 november 2017 - Burbank, Kalifornien, USA

Safari Inn är det hotell som kommer bli vårat högkvarter för de närmaste fyra nätterna. Ligger i ett trevligt område och på lagomt avstånd till bl a Universal Studios.Dags att ta sig en dusch och sedan hoppa i säng. Det har varit en låååång dag

Mumsigt värre!
lördag 11 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Robbans önskan var att få stanna och äta på vägen till hotellet på ett speciellt ställe som heter Panns. En klassisk Dinner från 1958.Bilden säger nog allt om maten 😁

Nu har vi landat!
lördag 11 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Flygresan gick bra men döm om vår förvåning när vi kom till Avis för att hämta ut den "amerikanska" SUV som Robban önskat i sin beställning och det står en gigantisk Toyota där. Som plåster på såren så var det iaf en V8-motor.

Familjen Kaos On Trip

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

25 september 2017 - 17 oktober 2017

USA on the road again

USA on the road again

20 september 2017 - 20 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️