Kalifornien

The Rock
lördag 22 juli 2017 - Alcatraz Island, San Francisco, Kalifornien, USA

Idag var vi uppe med tuppen och tog färjan ut till Alcatraz. Det var intressant och beklämmande att se hur torftig och kontrollerad deras tillvaro var. Kyla och snålblåst som drar in och samtidigt så nära stan att de kunde höra skatt och musik därifrån 😐 Stackars satar. På

Sammanfattning av San Francisco
lördag 22 juli 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har varit upp och ner här mest hela tiden. Det verkar inte finnas en enda gata som inte lutar åt något håll 😀 Igår tog Oscar tåget till en kompis han träffade på iPop, de hängde hela dagen så det hanns med både bio, häng hemma hos honom och bowling. Vi hämtade honom först vid

Framme
fredag 21 juli 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Efter 13.5 h landade vi👍. Vi höll på att missa planet fr Helsingfors tror aldrig vi sprungit så mkt med blodsmak i munnen,tack Finnair för Ni höll planet 15 min för oss😄. Ja i efterhand kan man skratta åt det, det berodde delvis på 20 min sen fr Umeå och att vi var en passagerare

Lars Näslund
Naslund24 i Carolas 50-årsresa
Tillbaka vid havet
onsdag 19 juli 2017 - Monterey, Kalifornien, USA

Efter en lååång dag i bilen så är vi framme i Monterey, Californiend första stad, och har fått i oss lite klassisk amerikansk middag dvs burgers och hotdogs. Det blir nog tidig nattning idag med 😊. Imorgon är det Monterey aquarium som gäller innan resan går vidare...Natti natti!

Härlig havsbris!
tisdag 18 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Idag mellanlandar vi i Ventura och tog en härlig promenad, först ut på piren och sedan längs strandpromenaden. Det var skönt att få röra lite på sig efter att suttit i bilen. Sedan hade hotellet den goda smaken att bjuda alla gäster på förfriskningar, så då blev det två glas Stella

Då har vi bytt bergen mot kusten
måndag 17 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Nu har resan nått till Ventura Beach och vi har fått se en glimt av havet 😊Igår var vi på en Studio tour på Warner Bros. vilket var riktigt häftigt. Vi kollade in var flera av våra favoritserier spelats in och fick gå in i rekvisita förrådet mm., otroligt coolt.

Ny plats nya intryck
söndag 16 juli 2017 - Stevenson Ranch, Kalifornien, USA

Så har hyrbilen hämtats ut och resan gått vidare till Stevenson Ranch, CA. Lite slitna efter en intensiv vecka lyckades vi ändå mäkta med lite shopping. Det blev nya skor (igen) till hela familjen, klockor till grabbarna och lite kläder. Sedan tillbaka till hotellet och efter en tupplur

Death Valley
onsdag 12 juli 2017 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi hängde på låset kl. 6 för frukosten när vi återigen hade en lång dagsetapp framför oss med resa till Las Vegas via Death Valley. Vi lämnade Mammoth Lakes med första siktet inställt mot Bishop där vi handlade lunch och 24-pack med vatten plus en 4-liters dunk.Vi hade inte riktigt

Yosemite, Tioga Pass & Mammoth Lakes
tisdag 11 juli 2017 - Mammoth Lakes, Kalifornien, USA

Vi gick upp till frukosten kl. 6 på hotellet. Den ”enkla” kontinentala frukostarna på de hotell där de ingått har varit helt godkända. Man får sig en kopp te, juice, macka och yogurt och det räcker.Det kändes som att vi kom iväg lite sent med tanke på att alla varnat för att man

Den galna veckan är nästan slut

Torsdagen avklarad och likaså tävlingsdagen.Nu återstår fortsatt arbete med avslutningsshowen till sent ikväll och tidig väckning i morgon. Allt är väldigt intensivt och inspirerande. Oscar trivs som fisken i vattnet och har träffat en massa nya kompisar som han förhoppningsvis håller

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Californien med Frida 2017

Californien med Frida 2017

27 juni 2017 - 19 juli 2017

Det blir en roadtripp utan dess like längs Californiens västkust, LA, San Francisco, Vegas, GrandC, med avslut i LA

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

Round trip 2017

Round trip 2017

21 juni 2017 - 16 augusti 2017

14 juni 2017 - 7 juli 2017

Roadtrip USA med hela familjen Jörgensen.

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

The swedes go west

The swedes go west

6 april 2017 - 23 april 2017

Resan går från Albuquerque och avslutas i San Fransisco

Carolas 50-årsresa

Carolas 50-årsresa

19 juli 2017 - 11 augusti 2017

Resa till San Fransisco 4 dagar bilar sedan ner till Carlsbad sen en tredagars kryssning innan resan avslutas med Las Vegas

USA

USA

31 mars 2017 - 16 april 2017

En engelsk resa när jag åker till USA.❤❤❤

49 Powell St, San Francisco, Kalifornien, USA
1446 Stanford Ave, Palo Alto, Kalifornien, USA