Bishop

Trailer trash, men ändå inte.
fredag 15 november 2019 - Bishop, Kalifornien, USA

Hej!Ursäkta att det dröjt med inlägg, jag har varit på jordens vackraste plats - och där finns ingen mottagning.Med den oblyga cliffhangern avklarad kommer äntligen ett inlägg.Vi kom fram till San Francisco efter ordning den femte november. Det enda som krånglade var naturligtvis SJ. De

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Senast aktiv - från Fernie, British Columbia, Kanada
Snöbollskastning och varma vindar
torsdag 29 juni 2017 - Bishop, Kalifornien, USA

Dags att lämna Mariposa! Lite oflyt, Tioga-passet öppnar troligen i morgon..Men, vi fick en härlig upplevelse iallafall! Istället för väg 120 blev det väg 108 istället. En härligt kringelikrokig väg där vår högsta punkt Sonora pass var på 2 933 m ö h.Stannade till vid flera platser

Från Death Valley till Bishop
söndag 28 september 2014 - Bishop, Kalifornien, USA

En perfekt frukost på Wranglers, den lägst restaurangen i USA. En snabb koll på museet som visade gruvdriften av Borax. Därefter ett besök på en gammal gruva av Borax. En extra tripp till en "spökstad" på ca: 10 mil blev en riktig besvikelse. Resten av vägen var en helt otrolig

Bye bye Vegas!
torsdag 8 maj 2014 - Bishop, Kalifornien, USA

Igår lämnade vi Vegas och drog vidare på vårat lilla äventyr. Det har varit några häftiga dagar i Vegas med massor av roliga upplevelser. Tyvärr blev det dock inga stora vinster på Casinot för Robban så jag får väl fortsätta jobba när vi kommer hem. Suck! I natt har vi sovit på ett

Att befinna sig på fel sida av the Sierras!
söndag 22 september 2013 - Bishop, Kalifornien, USA

Howdy! Lite naivt trodde vi att det var en enkel sak att ta sig till Sequoia National Park, det är ju liksom bara att åka rakt genom the Sierras. Jo tjena, man åker INTE rakt över the Eastern Sierras hur som helst. Finns knappt ens någon väg. Man åker runt hela skiten. 6 timmar att köra,

Jessica Nilsson
vbj i California Road Trip
Att ha haft en resfredag med avslut på Whiskey Creek Saloon!
lördag 21 september 2013 - Bishop, Kalifornien, USA

Gårdagens maratonhajk känns mindre än förväntat i kroppen. Stel och öm i vaderna, annars helt ok. Tydligen är man som gjord för att bestiga berg! ;-) Vi började dagen med frukost vid halv åtta och vi lyckades få till en bra frukost med äggröra, frukt och keso. Det var ytterst nära

Jessica Nilsson
vbj i California Road Trip
Dag 6 - Las Vegas -> Bishop
torsdag 18 juli 2013 - Bishop, Kalifornien, USA

Vaknade runt 8.30. Ner och åt frukost och sen upp o duscha, hämta väskorna och checka ut. Körde förbi outleten igen för vi hade glömt Emmas fina schampoo och balsam på cosmopolitan så fick leta efter en affär som sålde det. När det var fixat begavs det in på Target (typ Ica Maxi)

Emma Rosdala
emmachristian i USA
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Tisdag 2013-07-02 – Bilresa till Bishop
tisdag 2 juli 2013 - Bishop, Kalifornien, USA

Idag har vi åkt lite bil igen, en ca tre timmar lång resa över bergen till Bishop på vår väg mot Death Valley och Las Vegas. Det är stundtals en mycket vacker resväg och vi stannade och tog ytterligare några kort på vackra berg (!) och på en underbart vacker rastplats vid en sjö för

Från Canyon via Vegas till dödens dal.
söndag 21 oktober 2012 - Bishop, Kalifornien, USA

Så har vi lämnat Vegas bakom oss och kör mot San Francisco via ytterligare sevärdheter i Death Valley. En nationalpark i ökenlandskap som har mätt världens varmaste temperatur, närmare bestämt 59 grader celsius. Inte för att det är så varmt nu.. Idag har vi nog bara haft 35 grader som

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

30 juni 2014 - 29 juli 2014

Resan börjar från Arlanda till Seattle och en 3-dagars internationell sammankomst. Vi åker sen vidare till Yellowstone, San Fransisco, Las Vegas, Grand Canyon och avslutar resan i Los Angeles.

Gittan och Robban på Roadtrip i vä USA

Gittan och Robban på Roadtrip i vä USA

25 april 2014 - 26 maj 2014

Nu kan äntligen nedräkningen börja och planeringen är i full gång. Allt från vad jag (Gittan)inte bör packa ner i resväskan till bilbokning ska ska fixas. Flyget är bokat med destination Los Angeles men mycket är fortfarande i planeringsstadiet. Finns mycket på våran "Must Do-list" som t ex att man vill se Grand Canyon och gå på Blues Festivalen i Dana Point Spännande! Spännande!

California Road Trip

California Road Trip

17 september 2013 - 13 oktober 2013

I 25 dagar ska det rullas runt i västra USA. Kalifornien, Nevada, Arizona och möjligen en touch av Utah. Nationalparker, naturupplevelser, redwoods, extremhetta i en död dal, canyons, enarmade banditer, surf dudes, sjölejon, berg- och dalbanor, Hollywood, stränder, städer och till slut en fängelseö. Tror inte att vi kommer att ha tråkigt! ;o)

USA

USA

13 juli 2013 - 5 augusti 2013

Berglund USA-tour 2013

Berglund USA-tour 2013

22 juni 2013 - 15 juli 2013

Pappa Leif fyller 70 år, lillebror Mattias 40 år. Det firar vi, tillsammans med storebror Per, med en storslagen USA-resa sommaren 2013. Planen är att börja med några dagar i New York, därefter tåg med California Zephyre till San Francisco. Från SF drar vi vidare med bil till Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles och så via Highway 1 till Big Sur och tillbaka till SF för flygresan hem.

Kalifornien under en månad

Kalifornien under en månad

1 oktober 2012 - 25 oktober 2012

Jag och Linda kommer använda oss av resedagboken då vi ska ut och resa i början av oktober. Resan går till Usa och mestadels kalifornien. Men en sväng genom Nevadas öken skall också hinnas med. Tanken med resan är att besöka San Fransisco, Napa Valley, Vallejo, Los Angeles, San Diego (även mexico om jag får välja) Phoenix, Grand Canyon, Las Vegas.

Jorden Runt

Jorden Runt

17 juli 2012 - 17 augusti 2012

Börjar resan på Usa:s västkust, sedan fortsätter resan till Cooköarna och avslutas med snabbvisit i Auckland, Nya Zeeland och Hong Kong.

Rikard Stensson
Rikardreser