Carmel-by-the-Sea

Magpirrande vägar
söndag 28 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Dags att åka vidare till Carmel. Härlig frukost nere i byn på ett Cafè som haft den utan konkurrens bästa servicen genom hela resan. Sprudlande och snabb servitris.Nu ligger vi och rullar längs kusten och vyerna är helt magnifika, man måste anstränga sig för att inte stanna hela tiden.Och

181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

StanleyScott i 2018-10-07-22 Hawaii och Californien
181017 Dag11 Cambria till Carmel
onsdag 17 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181017 Dag 11  Cambria  till CarmelIdag har vi avverkat den mest natursköna sträckan på Highway 1. Det är alltså sträckan mellan Cambria och Carmel. Vägen går stora delar på bergssidan mot Stilla havet. Vi har kikat på "Elephant seals" som ligger och sover i sanden vid havet. Besökt

StanleyScott i 2018-10-07-22 Hawaii och Californien
4th of july
onsdag 4 juli 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Vi startade dagen med frukost på sängen och därefter tog vi en lång promenad i Carmel och beundrade alla fina hus, tyvärr för en betydligt större plånbok än vår. Därefter så gick vi till parken för att vara med på amerikanernas nationaldagsfirande, tal och musik. Eftermiddagen och

Highway 1 första etappen
tisdag 3 juli 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Anneli 50 år idag. Vi startade dagen med att se när Sverige slog Schweiz när vi åt frukost på vårt lokala hak. Därefter åkte taket ner på Mustangen och vi gav oss söderut på Hw1. Efter några miles så tyvärr blev det mulet och kallt igen så taket åkte upp. Var en fin tripp ner längs

Mot Carmel
tisdag 12 september 2017 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Idag lämnar vi San Francisco och vi styr mot nya äventyr. Planen är att vi ska åka kustvägen ner mot LA. Resans fösta stopp är en liten stad som heter Carmel by the sea.Vägen mot Carmel var otroligt vacker, kusten är fantastisk här och det känns som om man åker i ett skapat landskap.Vi

Tobias Almström
rambogreen i Kalifornien 2017
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Blöta svenskar längst kusten - steg 2
måndag 17 april 2017 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Idag har det regnat mest hela dagen tyvärr. Vi lämnade Morro Bay med målet Hearst Castle och sedan Carmel (där Clint Eastwood varit borgmästare och fortfarande äger en hel del). Hearst Castle är ett fantastiskt slott som William Hearst lät bygga under början av 1900-talet. Inspirerat av

Utmed Highway1 från Carmel by the See till Santa Monica
tisdag 25 oktober 2016 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Från Oakland tog vi vägen ner till San Jose.Tanken var att åka till Googles kontor men med närmare eftertanke, vad skulle vi där och göra så vi drog vidare ner mot kusten för att anknyta till Highway1.Väl där kom vi nästan per omgående fram till Carmel by the See där vi bokat

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Roundtrip USA
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Resa Carmel/Monterey - Oakland
fredag 24 april 2015 - 3080 Rio Rd, Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Det första vi gjorde då vi vaknat och checkat ut från vårt motell var att återigen åka in till Carmel-on-the-Sea. Dagen innan hade vi ju inte haft tillfälle att besöka Clint Eastwood och det måste man ju göra då man är i trakterna. Sagt och gjort, vi åkte till Clintans lilla ställe,

Resa San Diego-Carmel/Monterey
torsdag 23 april 2015 - 2830 14th Ave, Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Idag skulle vi åka långt, lite drygt 70 mil, ända till Monterey/Carmel, så vi startade relativt tidigt. Upp till Los Angeles körde vi snabbt på motorvägen och därefter skulle vi ta kustvägen, Highway 1, upp till Monterey/Carmel var det tänkt. Det var dock mycket trafik och vår väg var

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

7 oktober 2018 - 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

Team 50 i Kalifornien

Lawa goes jorden runt

Kalifornien 2017

Kalifornien 2017

27 augusti 2017 - 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

The swedes go west

The swedes go west

6 april 2017 - 23 april 2017

Resan går från Albuquerque och avslutas i San Fransisco

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

Route 66

Route 66

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Kalifornien

Kalifornien

23 oktober 2014 - 4 november 2014

Semesterresa med Karin och Kenneth

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

USA Påsk 2.1

USA Påsk 2.1