Furnace Creek

Death Valley
lördag 27 september 2014 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Straxt utanför Las Vegas hittade vi ett litet frukosthak där vi intog en riktig amerikansk frukost med sirap till pannkakorna. Efter runt två timmars bilresa var vi framme i Furnace Creek där vi skulle bo. En gammal arbetsrange som är ombyggd till hotell i riktig gammal västernstil. Här

Roadtrip dag 13
onsdag 23 oktober 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Hej! Idag gick vi upp hyfsat tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Efter gårdagen hade vi fortfarande några utsiktsplatser kvar. Så vi började med Dantes view som var en krokig väg upp på ett berg där man hade en spektakulär utsikt över dalen. Vi drog oss sedan tillbaka mot

Roadtrip Dag 12
tisdag 22 oktober 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Idag tog vi sovmorgon efter den sena natt turen I Las Vegas, vi checkade ut därefter och begav oss väster ut, vi åkte först och kollade på "a little white wedding chapel" men något bröllop blev det inte ;) sedan körde vi 15 mil till Death Valley national park och vägen dit va bara berg och

Att ha gjort Death Valley!
måndag 23 september 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

I söndags åkte vi in i hettan i Death Valley via väg 190 vid Lone Pine. Vackra vyer längs vägen in och så fort vi kommit in i själva nationalparken möttes vi av en coyote på vägen. Fräsigt! Vi stannade sedan till i Stonepipe Wells för en tidig lunch på deras lokala Saloon. Där såg

Jessica Nilsson
vbj i California Road Trip
Onsdag 2013-07-03 – Heta upplevelser i Death Valley
onsdag 3 juli 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

I går upplevde vi den högsta temperaturen i våra liv! Inte ens termometern i skuggan under ett tak räckte till för att visa temperaturen (se bild) som var kring 130F/54C under eftermiddagen (vet inte vad den officiella registreringen blev än). Fast värst var det nästan på kvällen när vi

Hetta!!!!
tisdag 18 juni 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Upp tidigt för ett pass på gymmet för att sedan checka ut och bege sig mot Furnace Creek i Death Valley. Efter någon timme i öknen var vi på plats, första stopp var vid Dantes Wiew för att kolla på utsikt. Därefter mot Badwater, det varmaste stället på jorden, och där var det varmt,

Yosemite & Death Valley
fredag 5 april 2013 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Resan från San Francisco till Cedar Lodge Yosemite gick som smort förutom att vår nya kompis Ingrid (en gps) inte ville som vi, hon ville bada. Vi kom fram till Yosemite runt 15:00 och checkade in. Vi passade på att fråga i receptionen vad vi kunde hitta på inne i nationalparken dagen efter,

Death Valley
fredag 25 maj 2012 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Early wakeupcall as usual..... Breakfast at Paris Paris..... Därefter dax att omsätta träning till praktik och dra ihop storkovan på Craps...... Det sket sig....igen. Några 100 dollar fattigare återvänder vi till Caesars Palace och checkar ut och styr den "Röda Faran" mot Furnance Creek

Death Valley och Furnace creek
fredag 23 juli 2010 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Efter en sovmorgon, packade vi ihop allt och checkade ut från hotellet. Skönt att lämna denna spelhåla. Lite trist då vi hade så fint hotell men nu är det nya mål som hägrar. Vi styrde kosan västerut för att att stanna vid en outlet vid gränsen mellan Nevada och Kalifornien. Mycket

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

USA + Hawaii

USA + Hawaii

8 september 2013 - 11 november 2013

California Road Trip

California Road Trip

17 september 2013 - 13 oktober 2013

I 25 dagar ska det rullas runt i västra USA. Kalifornien, Nevada, Arizona och möjligen en touch av Utah. Nationalparker, naturupplevelser, redwoods, extremhetta i en död dal, canyons, enarmade banditer, surf dudes, sjölejon, berg- och dalbanor, Hollywood, stränder, städer och till slut en fängelseö. Tror inte att vi kommer att ha tråkigt! ;o)

Kalifornien runt 2013

Kalifornien runt 2013

5 juni 2013 - 28 juni 2013

Berglund USA-tour 2013

Berglund USA-tour 2013

22 juni 2013 - 15 juli 2013

Pappa Leif fyller 70 år, lillebror Mattias 40 år. Det firar vi, tillsammans med storebror Per, med en storslagen USA-resa sommaren 2013. Planen är att börja med några dagar i New York, därefter tåg med California Zephyre till San Francisco. Från SF drar vi vidare med bil till Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles och så via Highway 1 till Big Sur och tillbaka till SF för flygresan hem.

En liten tripp i väst...

En liten tripp i väst...

27 mars 2013 - 16 april 2013

Route 66 and much moooooore........

Route 66 and much moooooore........

21 maj 2012 - 20 juni 2012

2 gubbar, en röd Ford Mustang cab och var sin minimalt packad ryggsäck samt ca 800 mil i bil Grundplanen är att åka Route 66 från Los Angeles till Chicago men göra en kraftig avstickare i New Mexico och styra rakt norrut ända till Montana för att vända ner igen och fortsätta på Route 66 igen. När vi ändå är "på väg" kan vi givetvis inte låta bli och göra ytterligare 2 mindre avstickare till Las Vegas och vidare till Furnace Creek och sedan en tripp till Grand Canyon också. Följande stater passerar vi på resan: Califonia-Nevada-Arizona-Utah-Idaho-Montana-South Dakota-Nebraska-Wyoming-Colorado-New Mexico-Texas-Oklahoma-Kansas-Missouri-Illinois. Städer som vi passerar: Los Angeleles-San Bernardino-Barstow-Needles-Kingsman-Las Vegas-Furnace Creek-Las Vegas-Kingsman-Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff-Gallup-Albuquerque-Santa Fe-Salt Lake City-Jackson-Yellowstone-Billings-Rapid City-Denver-Santa Fe-Amarillo-Oklahoma City-Tulsa-Saint Louis-Springfield-Chicago.

USA 2010

USA 2010

17 juli 2010 - 2 augusti 2010

Resa till USA sommaren 2010.

Senaste aktivitet
Senaste svar