Los Angeles

Dag 11 Sol, vandring till Hollywoodskylten, byta hotell!
måndag 27 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hi på er!Ny dag med SOL😆🌞! Skönt. Börjar med att checka ut och ställa bagaget i receptionen medan vi tar en Uber en bit upp mot Hollywoodskylten. Vi ska byta till ett hotell nära flygplatsen i e.m. Chauffören vill inte köra så långt upp av nån anledning, så vi får vandra ganska

Dag 10 Regn, forts busstur, shopping i Beverly center!
söndag 26 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hejsan!Idag regnade det av och till och var lite blåsigt. Kändes som en innedag! Men först tänkte vi åka färdigt bussturen vi inte hann igår. Det gjorde vi. Sen tog vi en Uber igen, som vi börjar gilla riktig mycket, till ett enormt shoppingcenter där vi slog ihjäl ett flertal timmar

Dag 8 Från Malibu till Los Angeles och Hollywood
fredag 24 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag var det till att starta tidigt , vi skulle lämna tillbaka bilen på flygplatsen kl10 och bo på Sunset Boulevard, Hollywood. Kom på att vi kör bagaget till hotellet och sedan lämna bilen, lite omväg men slipper mycket släpande.Startade med en gedigen frukost på donken kl 7.30. Trafiken

Ännu mera väntan på en flygplats..
måndag 26 november 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi landar ca 06.30 och letar reda på vår packning. Sen ska vi ta oss till Terminal B, den hittar vi -(har ju varit här förut) 🤣🤣🤣 lite te/kaffe i oss så går vi en sväng. Jag stannar i solen för att uppdatera sociala medier och - Stefan traskar runt och undersöker stället. Han är

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Upplevelser
tisdag 30 oktober 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Walk of fame, Universal studios och idag Santa Monica beach är de senaste platserna som vi nu checkat av. Entréavgiften på Universal Studios fick oss att hicka till men är vi i L A så hör ju ett besök till. Efteråt var vi nöjda över att ha kostat på oss. Rundturen i inspelningområdet

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Lost Angels?
onsdag 24 oktober 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

En fantastisk frukost på Dream kaffe, jättegullig dam och underbar omelett. Till och med de vanligtvis svampiga pannkakorna var jättegoda.Sedan blev det promenad till walk of fame, vilket var ganska överskattat och väldigt turistiskt, så klart. LA är en ganska skabbig stad bitvis och blev

Sunset Boulevard
tisdag 23 oktober 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Som de flesta morgnar vaknade vi innan Lawa och då får man lite tid att titta på denna ljuva varelse. De bästa morgnarna 😍Packa bilen för vidare avfärd mot LA, med första stopp på Turkish airline. Träffade en mycket trevlig dam som hjälpte oss med det ingen verkar ha lyckats med, ordna

181007 Första dagen resdag
söndag 7 oktober 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

181007 ResdagSitter just nu på LAs flygplats och väntar på nästa flight till Hawaii. Resan har hittills gått bra,, allt i tid.  11 timmar gick förvånansvärt fort trots allt. Nu är det bara 5,5 timmars flight kvar.

Shopping
lördag 29 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Sista dagen är till ända... Vi har varit på Citadel Outlet och shoppat ”i 180” Alla 5 har handlat minsann! 💲💲😄På väg därifrån såg vi något otäckt verkligen. Först trodde vi att någon försökt hoppa från en bro rakt ned på motorvägen under. Sedan kom vi på att personen

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Hollywood och Beverly Hills
fredag 28 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi gör typ inget men ändå både åker vi bil och går massor...I onsdagskväll på väg tillbaka till LA, åkte vi förbi Annies skola hon gick på när hon var på språkresa här för 3 år sedan. Whittier College. Jätteroligt att se och framförallt var hon så entusiastisk att visa upp den

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

7 oktober 2018 - 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Californien 2018

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Kalifornien 2018

jorgenoanneli
Senast aktiv - från Épernay, Alsace-Champagne-Ardenne-Lorraine, Frankrike
Christina Andreasson
ChrisKent
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien
Amanda
rundfyrklant