Los Angeles

Los Angeles
tisdag 17 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

De första dagarna i LA har innehållit det mesta.Lördagen blev ju en resdag där vi körde efter Highway 1 (kustvägen). Otroligt vackert och mäktigt! Lunchstopp i Malibu, fint ska det vara när cirkusen är på semester. Strandhusen i Malibu är imponerande, mycket imponerande.Vi ”råkade”

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Kalifornien 2018
Los Angeles dag 3
söndag 8 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Skjlle bli en varm dag idag med så vi började med att ge oss upp till observatoriet innan det blev för varmt, en fantastisk utsikt över Los Angeles men även många spännande vandringsleder. Vi valde en ganska kort rundtur för att komma upp en bit i bergen. Blev fort varmt men vi fick några

Los Angeles dag 2
lördag 7 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startade med att vi såg fotbollen som tyvärr inte gick som vi ville. Därefter åt vi frukost, bagels som Gail hade fixat. Då dagen såg ut att bli lika varm som igår så bestämde vi oss att ta bilen ner till Santa Monica beach och sola och bada vilket visade sig vara ett klokt beslut.

Årets varmaste dag i Los Angeles
fredag 6 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi började dagen med en tidig löprunda på strandpromenaden i Santa Barbara. Solen sken och Stilla havet skvalpade i bakgrunden. Därefter blev de en hemmagjord hotellfrukost av Greg och Jennifer som ägde hotellet. Bättre värdpar kan man nog inte få. Tyvärr hade vi bara bokat 1 natt så vi

Stockholm - Los Angeles
fredag 29 juni 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Upp 04.30 för en mega lång dag.Snabb frukost på vårt flygplans hotell och sedan terminal buss till terminal 2. Vi flyger via London till LA. Försökte få barnen o sova på tidiga flyget till London men tji fick vi.I London fick vi reda på att de kastat om oss i planet då vi för en månad

Eva Strauss
[email protected] i USA 2018
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dags att åka hem...

Vi tog det lugnt idag, semestern är ju ändå slut nu... Efter hotellfrukosten och en sista ompackning av resväskorna tog vi bilen bort till Clutter Park på den södra sidan av flygplatsen. Det är en finfin plats för flygnördar och ger tillträde till att se både starter och landningar samt

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
GPS och tålamod behövdes idag...
söndag 27 maj 2018 - Hollywood, Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag hade vi inget speciellt planerat, men det fanns så klart färdiga rekade planer om tid fanns...Frukosten var tidigarelagd till 7:30 och det passade oss bra. Det var ett par från Holland vid frukostbordet denna morgon. De åkte runt på MC i nationalparkerna och längs kusten under 15 dagar

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Metro till DTLA, Mimosa på Perch och Mulholland Drive...

Dagen startade med att det ljusnade genom gardinerna, och vi öppnade dörrarna till vår sköna B&B-veranda i Hollywood. Efter en trevlig och mycket social frukost tillsammans med Elaine och två gäster från Frankrike, bestämde vi oss för att testa Metron in till DTLA. Red Line Metrons

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Beverly Hills, Warner Brothers studiotur och bilfredag hos Bob’s Big Boy...

Efter en lugn morgon med frukost på Jinky’s vägg-i-vägg med hotell Carmel, fortsatte vi längs med Wilshire Boulevard till Beverly Hills och Rodeo Drive. Efter lite fönstershopping och fotograferande ställde vi in GPS’en att ta oss till Warner Brothers studiotur. Vi hade tänkt att stanna

NBA & The Grove
lördag 10 mars 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Sista natten i LA med NBA.Efter en skön eftermiddags-nap beställdes det plåtar till fredagkvällens drabbning på Staples Center. LA Clippers tog emot Cleveland från östkusten. Det var nästan fullsatt å t.o.m. Gandalf grå blev imponerad av arret. Laser a'la Öfk ggr 2000 och bara rap igenom

Ann-Louise Blomberg

12 juni 2018 - 10 juli 2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Trip to LA

Trip to LA

5 mars 2018 - 15 mars 2018

We´re going to LA and we´re staying there for 10 days.

Johannesburg

Johannesburg

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

4 reissu

4 reissu

3 januari 2018 - 4 februari 2018

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

jorgenoanneli
Helena Och Johan Eriksson