Los Angeles

Hollywood, Hollywood, Hollywood
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det är konstigt, hur man ibland klarar sig med lite sömn. På Bonaire blev det inte så många timmar innan vi satte igång med dykandet.Samma sak i LA. Vi var pigga och glada genast på morgonen 07.30 när vi packade upp och tog oss ner till morgonmålsrummet för inmundigandet av morgonmål,

Bredviksborna i 4 reissu
Bonaire to LA
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Here we are, in the land of hope and glory, or as in the -60's  joke, in US we have Nixon and Bob Hope, whereas we in Finland have Kekkonen and No Hope. Återkommer till Hope senare.Resan hit var intressant. Först på Bonaire fotade vi ett områd med sköldpaddsägg, som vi hittat föregående

Bredviksborna i 4 reissu
Museum var dagens utflykt
tisdag 14 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag har vi varit på Lacma museum of art där det fanns en hel del häftiga kreationer. Sedan drog vi vidare till Peterson Automotive museum där det fanns massor med motordrivna fordon. T om jag (Gittan) kände igen en del, bl a bilen från filmen Tillbaka till framtiden. Dagen avslutades med en

Universal Studios!
måndag 13 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagens utflykt var till Universal Studios.Lika häftigt denna gång, man blir som ett barn på nytt. Alla dessa åkattraktioner, hur häftiga som helst. Svårt att med ord beskrivas, måste upplevas 😁

Mumsigt värre!
lördag 11 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Robbans önskan var att få stanna och äta på vägen till hotellet på ett speciellt ställe som heter Panns. En klassisk Dinner från 1958.Bilden säger nog allt om maten 😁

Nu har vi landat!
lördag 11 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Flygresan gick bra men döm om vår förvåning när vi kom till Avis för att hämta ut den "amerikanska" SUV som Robban önskat i sin beställning och det står en gigantisk Toyota där. Som plåster på såren så var det iaf en V8-motor.

Los Angeles dag 3
fredag 3 november 2017 - 100 Swinford St, Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag ösregnade det på morgonen, så morgonpromenaden blev inställd. Packade och checkade ut från Venice beach och tog en taxi till Long beach eftersom kryssningen avgår därifrån i morgon. Medan vi väntade på att få checka in besökte vi USS Iowa Battleship (1943-2012) som låg i hamnen.

Idag börjar en lång resa hemåt
fredag 3 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi vaknade upp till regn och man känner att det blivit svalare. Tror att det varit max 20 grader idag. Idag har vi mest gått och väntat på att dan skulle gå. Vi har promenerat lite och ätit på Denny's. Vi åkte tidigt till flygplatsen, här kan man ju roa sig med att titta på planen som

Tillbaka i LA
torsdag 2 november 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag tog vi det lugnt och stannade på några bilfirmor på vägen till Los Angeles. Efter att vi hade checkat in på Crowne Plaza LAX åkte vi till Alamo och lämnade tillbaka bilen. Det var nästan så det kom en tår i ögat, det var en riktig drömbil att köra. Den hade bara gått 130 mil när

En heldag med upplevelser
måndag 16 oktober 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen började vi med en "Grand tour Los Angeles. Vi fick åka runt i LA och stannade på flera ställen för fotografering och så. Vi stannade först på Venice Beach. På kartan ser det ut som att det ligger några gator bort, typ en promenad på 20 minuter men ALLT är så mycket större här,

4 reissu

4 reissu

3 januari 2018 - 4 februari 2018

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

25 september 2017 - 17 oktober 2017

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️

Kalifornien 2017

Kalifornien 2017

27 augusti 2017 - 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

Bredviksborna
Madelen Ekstrand