Oakhurst

70 mil i bil
måndag 23 oktober 2017 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Vi startade tidigt från Las Vegas, när vi kom ner till lobbyn och gick ut till bilen var det fortfarande full rulle på kasinot och många glada människor som inte lagt sig än. Så det stämmer, Las Vegas är öppet dygnet runt för dom som orkar det.Milen i bilen tuggade på rätt så fort och

Transportdag & outlet
måndag 10 juli 2017 - Oakhurst, Kalifornien, USA

En lite tråkigt transportdag från Sonoma till Oakhurst.På vägen var vi på jakt efter GoPro-stativ och trots idogt letande på diverse ställen så hittade vi inget. Vi hittade istället BeanBoozled som barnen varit på jakt efter. Jag kan säga att jag *inte* kommer att smaka. Fy sjutton för

Mrs B
mrsbandco i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
En dag i Yosemite
måndag 29 september 2014 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Vi äter en tidig frukost på hotellet innan vi beger oss mot nationalparken Yosemite. Morgonen är lite kylig men kortbyxorna får vara på. Vi förstod inte vilken stigning och förändring det skulle bli. Vi stiger som mest upp till nästan 10 000 fot (3 000 m) och 29 F (-3 C) med snö på

Mot yogi bear skogen - Yosemite
söndag 21 juli 2013 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Idag ska vi köra vår längsta trip 43 mil från la till oakhurst. Vägen är pittoreskt kantad med alla slags odlingar med allt från druvor, oliver, avokado, majs... You name it. Blev en kul grej att försöka gissa vad de olika frukterna var. Längre upp möts vi nu sv skog och häftiga väga

Yo-SEM-ih-tee
lördag 1 oktober 2011 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Näst sista dagen med bil firade vi med att köra den längsta etappen av resan. Drygt 50 mil var det till hotellet i Oakhurst, men vägen gick å andra sidan genom Yosemite, som kontrasterade ganska starkt mot Death Valley igår. Istället för 50 meter under havsnivå hamnade vi nu på höjder

Lina Karlsson
ohlina i Vilda Västern
Alcatraz och Yosemite National Park
onsdag 15 juni 2011 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Andra dagen i San Francisco, söndagen, blev en lugn dag då vi var på Exploratorium, ett interaktivt ställe där man kunde prova olika experiment inom naturvetenskapen, t.ex. ljudalstring, synvillor, dimma, vissa plantor m.m. Helt enkelt ett stort lekhus som passade bra för att stimulera

Magnus Norberg
MagnusN i Going West - USA
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
En välbehövd paus
söndag 12 juni 2011 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Dagen började med födelsedagsfirande för Therese, nu är vi äntligen lika många år igen :-) Vi hade fixat chokladtårta oxå, mkt gott. Sedan bar det av ut på vägen igen, mot yosemite. Ord kan inte beskriva hur fint och mäktigt det var, däremot var det väldigt synd att väldigt många

Yosemite
onsdag 14 juli 2010 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Heej igen.. När vi skulle sticka från Napa mot Yosemite kom vi på att vi kanske skulle behöva boka någonstans att bo. Vi hade fått ett par svar från hotell som jag mailat innan vi stack iväg men vi tyckte att det var för dyrt. Oskar hittade ett motell och ringde för att se om de hade

Matilda Hansson
Matilada i Hemmafru i Califonien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

Roundtrip USA 2013 Highway 1

Roundtrip USA 2013 Highway 1

11 juli 2013 - 30 juli 2013

Äntligen en resa som alla kan njuta av. Vår familj med 2 barn skall ut och upptäcka det vackra CA

Vilda Västern

Vår bröllopsresa

Going West - USA

Going West - USA

27 maj 2011 - 1 juli 2011

Nu är det dags igen - denna gång till USA för att se vad det stora landet i väster har att erbjuda.

Hemmafru i Califonien

Hemmafru i Califonien

6 juli 2010 - 22 juli 2010

Hälsar på Oskar i San Francisco och provar livet som hemmafru. Roadtrip är också inbokat.

Anneli Pettersson
anneliolov