San Diego

Poolbio
måndag 22 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Vilken härlig morgon vi hade, jag kontaktade Turkish Airlines då de har bokat om vårt flyg mellan Phuket och Istanbul så att vi anländer en timma efter att flyget till Göteborg gått. Du får kontakta resebyrån sa det. Resebyrån svarade så klart i Indien. "Sorry, can not help" inga flyg

Mojitos
söndag 21 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Morgonen började som igår, härlig frukost och sedan poolen omedelbums. Lite soltid för mamma och pappa och smygsmuttandes på öl då man inte får dricka medhavd dryck vid poolen, men poolbaren är inte öppen! 🤪Som tur är stapplade bartendern in vid lunch och vi fick oss mojitos, i både

Champagnens dag
lördag 20 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

En strålande morgon att vakna till och vi kastade oss rakt in i resortträsket med buffefrukost på hotellet och en läskande mimosa som måltidsdryck. Dopp i poolen och Lawa slocknade gott. Lite skön egentid för att tina upp de sista istapparna mellan tårna från våra vinteretapper. Kostade

Från kust till kust
fredag 19 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi skippade frukost och kom iväg lite tidigare från Vegas med vidare färd mot San Diego. Sedan blev det frulle på Dennys i Baker, mitt i Alienland. Vad sägs om en ort på kartan som heter Zzyzx, lite nyfiken blir man allt😜Efter ett akut blöjbyte i Death Valley gjorde vi oss skyldiga till

Måste bo här!
fredag 21 september 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Igår hade jag lagt ned massor av  tid på att skriva dagbok. Så pajade fotouppladdningrn och vips var allt borta.. kul! Jag har blivit lite kär faktiskt. I San Diego. 😍Vi kom inkörandes i en rasande fart på highway från bergen. Vi körde fel rakt in i ett villa kvarter. Eller ja, fel o

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Mission Complete
tisdag 18 september 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Konstatetar att Phoenix är/var en mycket trevlig och städad stad. Varmt. Som sagt, 41 grader på em och vid 22-tiden, runt 38 gr. Idag har vi kört runt i staden och kollat lite innan vi satte fart genom bergen längs gränsen mot Mexico, till Ssn Diego. Som sagt, genom bergen, men också

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Sista dagen i Kalifornien
torsdag 12 juli 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Ännu en varm och vacker dag fick oss att börja på stranden för att efter lunch köra in till San Diego och besöka Old Town. Ett område från 1700 talet med museer och affärer i mexikanskt stuk. Det blev så nära Mexico vi kom då vi strök Tijuana pga värmen. Var ett mysigt område att gå

Ocean Beach en skön plats på jorden
onsdag 11 juli 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Idag vaknade vi upp till sol så vi tog en löprunda längs strandpromenaden innan det blev för varmt. Därefter frukost och ner på stranden några timmar. Efter lunch blev det molnigt så vi beslöt oss att åka in till stan. Men med klurig kommunikation blev vi kvar i Ocean Beach för lunch och

Los Angeles dag 4 och första kvällen i San Diego
tisdag 10 juli 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

På grund av tekniskt strul igår så kommer här en dagbok som täcker både igår och idag.Gårdagen i Los Angeles var också varm så vi bestämde oss för att sticka till Venice beach direkt på morgonen. Ytterligare en bra stund i bilköer men tills slut kom vi fram. En härlig strandpromenad

USS Midway, Balboa Park och en god middag i Little Italy...
tisdag 29 maj 2018 - 1502 India St, San Diego, Kalifornien, USA

Idag var tanken att ta spårvagnen söderut några stationer för att därefter promenera till ett bra frukostställe som Maria hittat på nätet. När vi kom fram till Richard Walker’s Pancake House förstod vi varför det rekommenderades att vara på plats före 9. Kön till matstället

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Team 50 i Kalifornien

Lawa goes jorden runt

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

Pacific Crest Trail

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

USA - California

USA - California

15 maj 2016 - 1 juni 2016

Road trip från San Francisco via Highway 1 till Santa Barbara in till Los Angeles. Vidare till San Diego och sen till Las Vegas. + Helikoptertur till Grand Canyon!

Hello, uncle Sam!

Hello, uncle Sam!

5 mars 2016 - 30 mars 2016

En drygt 3 veckors resa till USA tillsammans med vänner för att hälsa på några barndomsvänner samt göra en roadtrip från Houston till San Diego.

Rikard Stensson
Rikardreser