San Francisco

Dag 3 Cable car, Fishermans wharf och promenad i staden!
söndag 19 maj 2019 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hej! Idag började vi dagen med att Kent ställde sig i den långa kön till cable car-rundtur medan jag sprang ut och in i affärer, dock utan resultat. Det var med livet som insats, kändes livsfarligt men ändå roligt, att åka högst upp i backarna 👌 och vilka vyer över staden, sedan

Dag 1 Ankomst till San Francisco!
fredag 17 maj 2019 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hej! Kom fram vid ca17.30 SF-tid, odentligt trötta av den långa flygturen utan nån sömn! Dags att sova, gonatt😴 // NinaVi fick tag i en bussskyttel till hotellet.Efter lite oklarheter med bokning så fick vi ett rum.//Kent

Dag 2 Citytur 1, Alcatraz och shopping!
lördag 18 maj 2019 - San Francisco, Kalifornien, USA

En dagstur runt i SF med besök på Alcatraz. Vädret var precis som i filmerna, regn och åter regn men mycket spännande./ KentDet var spännande och en aning skrämmande faktiskt att se och höra genom hörlurar berättelser av fångar och fångvaktare hur levde i fängelset och några

Dag 17 Last day in SF and Veterans Day
söndag 11 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Sunday, jag tog en lång promenad runt om i centrala SF och inser att det är inte en vacker stad. Det finns uteliggare, veteraner och trasiga människor vid flera gatuhörn. Det är en blandning av byggnader som vilken dag som helst skulle rasa samman med fasader som stoltserar med polerat

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Dag 4 En promenad över GG är en klassiker (San francisco)
söndag 28 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Den sista dagen i San Francisco, för den här gången, bjuder på ett fantastiskt väder med sol och 18 grader. Nytt försök med att se GG (Golden Gate Bridge) och njuta av utsikten utan dimma.Efter att ha inlett två dagar med en lokal Diner så kändes det som att frukt och vatten fick följa

Dag 3 Tram, Farmers Market och Fishermans Wharf
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

För någa år sedan så var de gamla dockorna (Piers) likt gråa fingrar som stack ut i bukten. De gav iofs ett viss inblick om att SF har varit en aktiv och betydelse hamn för sjöfart.   Inför World Race (segelbåtar, kattamaraner etc) så betsämde sig staden för att rusta upp de flesta av

På återhörande
måndag 5 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Denna dag har vi inte gjort mycket. Tidigt vaknande och sedan försökt få ordning på packningen. Lawa och Mulle sov förmiddag och jag drack smirnoff Ice i väntan på att de skulle vakna😉 Snabb lunch på en väldigt bra hambugerställe och sen tillbaka för att montera ner barnvagnen.Nu

Sista natten på del 1
söndag 4 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Idag lämnade vi turiststråken och tog en härlig promenad till Castro, som är gaykvarteren och utstrålar samma puls och kärlek som bara gaykvarter kan göra.Vi blev tipsade om en restaurang som hette Chow, roligt nog gick vi runt ett gathörn och där låg den. Tog en lunch med tillhörande

Turistar
lördag 3 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Denna fantastiska och själfulla stad! Som vanligt har vi haft tur med vädret,  värmebölja och för årstiden ovanligt, 28 grader när vi rullade in i stan igår.Vi började dagen med att knata ner mot vattnet och hittade en pir att vandra ut på, därifrån såg vi både Golden Gate och

2018-10-21-22 Sista dagen och hemresa
söndag 21 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

2018-10-21  Sista dagen och hemresaIdag har vi packat och  tog en promenad  ner till hamnen och gick en slinga längs vattnet och sedan upp några kvarter från hotellet till en mysig stadsdel där det inte var så turistigt utan där lokalbefolkningens restaurnger och barer ligger. Inte så

Mats Ericsson
StanleyScott i 2018-10-07-22 Hawaii och Californien
Senast aktiv - från New York, USA
USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

7 oktober 2018 - 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Äventyr´18

Äventyr´18

25 oktober 2018 - 13 november 2018

Återuppleva SF... en stad, plats och område som en gång i tiden hade varit en tidig dröm. Nu har det gått tre år sedan sist och det är dags att uppleva SF på nytt. Varje Äventyr ska innebär ngt nytt. Den här gången blir det en ny ö på Hawaii, Maui. SkyDive, Sharkcave och ett ypperligt tillfälle att lära sig surf :)

Kalifornien 2018

Lawa goes jorden runt

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Keeping Up With the Bratts

Lukas2
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Christina Andreasson
ChrisKent
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien
Jörgen Svensson
jorgenoanneli