San Francisco

Hej då San Francisco!
lördag 14 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Igår torsdag blev den en ”inget-speciellt-dag, vi promenerade till China Town (va, ska vi GÅ sa dottern med rynkad näsa! men hon överlevde), besökte Union Square med affärer som Macy’s, Saks, Victorias Secret och massor av annat smått och gott.Johan hade tagit med sig några bananer och

Alcatraz, Golden Gate och Lombard street
torsdag 12 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Igår var vi turister hela dagen lång, åt frukost på IHOP, där alla utom jag beställde amerikanska pannkakor, bacon, ägg och Hash Brown. Jag åt yoghurt, frukt, ägg och kalkonbacon och det var nog min frukost som blev den mest populära. Efter frukost for vi ut till Alcatraz, vi hade bokat

Lång resdag
tisdag 10 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Framme!Klev upp 4 i går morse för att åka med 6.35-planet från Luleå.Innan vi lyfte så märkte vi att det räknades passagerare många gånger och vi hann börja fundera lite. Till slut kommer en flygvärdinna med passagerarlistan utskriven på papper och går runt till var och en av

San Fransisco dag 3
måndag 2 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Då vi vaknade upp till  en grå och lite kall dag så ändrade vi våra planer, så efter ännu en ”nyttig” frukost bestående av franska våfflor med jordgubbar och grädde så blev det shopping större delen av dagen. Blev några fynd men vi sparar oss till outlet i Los Angeles.I kväll har

San Fransisco dag 2
söndag 1 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

I morse vaknade vi i normal tid så nu känns det som vi är anpassade för amerikansk tid. Vi vaknade upp till en normal sommardag enlig en kvinna vi träffade  dvs molnigt, dimma och en kall vind. Med lite mer kläder startade vi dagen med en rejäl frukost, pannkakor med bacon och ost samt

San Fransisco dag 1
lördag 30 juni 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Fortfarande i ”svensk tid” så vaknade vi redan vid 5 och efter att ha försökt somna om ett antal gånger så gav vi upp. Detta gjorde att vi var på lokala frukoststället redan vid halv åtta. Blev pannkakor, ägg, bacon och stekt potatis. Det var då vi insåg att vi nu var ute på den

En lång dag
fredag 29 juni 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Efter en lång dag är vi nu incheckade på hotellet. Vi sitter nu på en lokal pizzeria för lite mat innan vi skall lägga oss. Konstaterade att vi nu varit vakna i 23 timmar.Har hunnit hämta vår svarta Ford Mustang så nu blir det åka av.Godnatt från oss

Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Art Deco, Japanese Tea Garden, Painted Ladies och Baker Beach...
söndag 20 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Phuuu... en innehållsrik dag där ben och knän fick bekänna färg ännu en gång. Vi rivstartade direkt efter frukost med en liten vandring uppåt längs med Gough Street bort mot korsningen med California Street. En bit neröver California ligger det en ändhållplats för en av Cable

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Alcatraz, Chinatown och ett oväntat möte...
fredag 18 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

idag hade vi tidig väckning. Vi hade bokat in oss på en tidig tur ut till Alcatraz, avgång redan klockan 08:45, men man ville att man skulle vara på plats helst en halvtimme före och eftersom vi hade en bit att gå fick vi se till att äta frukost redan vid 07:00 och därefter lämna hotellet.

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Golden Gate, Crissy Field och Palace of fine Arts...
torsdag 17 maj 2018 - Coastal Trail, San Francisco, Kalifornien, USA

Idag kostade vi på oss en ganska lugn morgon, frukost fick man hämta nere vid lobbyn och då sittplatserna var upptagna tog vi med oss våra frukostbrickor upp till sittgrupperna vid fönstren på våning 3. Efter frukosten gjorde vi oss klara för en heldag till fots, vi tog buss 28 till Golden

Kalifornien 2018

9 juli 2018 - 25 juli 2018

Team 50 i Kalifornien

29 juni 2018 - 22 juli 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Keeping Up With the Bratts

30 april 2018 - 1 juni 2018

USA-resan

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.