San Francisco

Dag 4 En promenad över GG är en klassiker (San francisco)
söndag 28 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Den sista dagen i San Francisco, för den här gången, bjuder på ett fantastiskt väder med sol och 18 grader. Nytt försök med att se GG (Golden Gate Bridge) och njuta av utsikten utan dimma.Efter att ha inlett två dagar med en lokal Diner så kändes det som att frukt och vatten fick följa

Dag 3 Tram, Farmers Market och Fishermans Wharf
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

För någa år sedan så var de gamla dockorna (Piers) likt gråa fingrar som stack ut i bukten. De gav iofs ett viss inblick om att SF har varit en aktiv och betydelse hamn för sjöfart.   Inför World Race (segelbåtar, kattamaraner etc) så betsämde sig staden för att rusta upp de flesta av

På återhörande
måndag 5 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Denna dag har vi inte gjort mycket. Tidigt vaknande och sedan försökt få ordning på packningen. Lawa och Mulle sov förmiddag och jag drack smirnoff Ice i väntan på att de skulle vakna😉 Snabb lunch på en väldigt bra hambugerställe och sen tillbaka för att montera ner barnvagnen.Nu

Sista natten på del 1
söndag 4 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Idag lämnade vi turiststråken och tog en härlig promenad till Castro, som är gaykvarteren och utstrålar samma puls och kärlek som bara gaykvarter kan göra.Vi blev tipsade om en restaurang som hette Chow, roligt nog gick vi runt ett gathörn och där låg den. Tog en lunch med tillhörande

Turistar
lördag 3 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Denna fantastiska och själfulla stad! Som vanligt har vi haft tur med vädret,  värmebölja och för årstiden ovanligt, 28 grader när vi rullade in i stan igår.Vi började dagen med att knata ner mot vattnet och hittade en pir att vandra ut på, därifrån såg vi både Golden Gate och

2018-10-21-22 Sista dagen och hemresa
söndag 21 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

2018-10-21  Sista dagen och hemresaIdag har vi packat och  tog en promenad  ner till hamnen och gick en slinga längs vattnet och sedan upp några kvarter från hotellet till en mysig stadsdel där det inte var så turistigt utan där lokalbefolkningens restaurnger och barer ligger. Inte så

Älskade San Fransisco
fredag 2 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Lilla fröken tog en rejäl sovmorgon och vaknade klockan 9. Snabb frulle och sedan hoppa in bilen för SF. Vi valde highway 1 istället för den snabba vägen och vi blev inte besvikna, fortsatt härliga vyer över havet och klipporna.Idag skickade vi en tanke till härliga lille Olle när vi

Observatory
fredag 2 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Ett besök på Griffith Observatory gav oss en nästan 360 gragders vy över LA. Observatoryt (gratis entre) var ett fint ställe att besöka för att lära och få kunskap om stjärnbilder, solen, månen, galaxer och hela solsystemet. Hollywoodskylten fick vi på "köpet". Tack vare den app

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dag 2 Sightseeing med lokal buss (San Francisco)
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har blivit en tradition att varje gång jag är i SF (San Francisco) så åker jag med de lokala bussarna på en egen route.   Buss 38 utgår från Ferry Terminal mot Geary och korsar hela centrala SF till den gigantiska stranden vid Stilla Havet. Under den halvtimmen så får man se flera

Foton
måndag 29 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA