San Francisco

Älskade San Fransisco
fredag 2 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Lilla fröken tog en rejäl sovmorgon och vaknade klockan 9. Snabb frulle och sedan hoppa in bilen för SF. Vi valde highway 1 istället för den snabba vägen och vi blev inte besvikna, fortsatt härliga vyer över havet och klipporna.Idag skickade vi en tanke till härliga lille Olle när vi

Observatory
fredag 2 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Ett besök på Griffith Observatory gav oss en nästan 360 gragders vy över LA. Observatoryt (gratis entre) var ett fint ställe att besöka för att lära och få kunskap om stjärnbilder, solen, månen, galaxer och hela solsystemet. Hollywoodskylten fick vi på "köpet". Tack vare den app

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dag 2 Sightseeing med lokal buss (San Francisco)
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har blivit en tradition att varje gång jag är i SF (San Francisco) så åker jag med de lokala bussarna på en egen route.   Buss 38 utgår från Ferry Terminal mot Geary och korsar hela centrala SF till den gigantiska stranden vid Stilla Havet. Under den halvtimmen så får man se flera

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´18
Foton
måndag 29 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

San Fransisco

På väg mot Maui / Hawaii
måndag 29 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Sitter i gaten väntar på flight 41 till Maui .Vi har sovit ytterst lite i natt , kanske en ny liten resfeber ? Redan halv sju åkte vi med shuttelbussen hit ut till SanFransisco intern. AirPort och vi skall nu flyga ca 6 timmar rakt ut över Stilla havet .”Gubben” som körde bussen hit var

Dag 1 Hur svårt kan det vara?
fredag 26 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det känns nästan som redan dag 2 eftersom nästan 48 h utan sömn. (Om vi bortser från 49 min någonstans över Grönland och en skön nackspärr. Skulle ha använt nackkudden men fastnade i Tårtgeneralen)Det börjar bli mer till en regler än ett undantag att varje Äventyr inleds med en

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´18
Den bilden kostade 1 dollar

men det var de’ värt

Foton

Golden gate bla.

Vi kom ,, vi cyklade!!
söndag 28 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Men ,vilka dagar!!Igår körde vi de ca 37 milen från Cambria till San Fransisco längs en bedövande hisnande vacker o dramatisk Highw nr 1 . Dramatiskt högt , klippor , stora vågor , skummande hav , sol och dramatiskt !Det var skönt att få glida ner i garaget på Bush street o lämna åter

Muir Woods Tour
fredag 26 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Buss till Muir Woods idag. På väg dit passerade vi Golden Gate bron. Vår busschaufför tillika guide gav oss bra information hela resan. Framme i Muir Woods fick vi 1,5 timma på egen hand  i nationalparken. Imponerande redwoodträd, lika höga som Golden Gate Brons bropelare. Det lär finnas

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour