San Leandro

Nya bilder

Här kommer bilderna

Det stora kalaset
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Är en roman av Steinbeck. Den handlar om Cannery Row, som finns i Monterey. Där fanns en fiskkonserverings-industri. Idag packas ingen fisk, utan det har blivit ett turistområde med butiker, restauranger och annat för turister i de gamla fabrikerna. Vi har även besökt Salinas som är huvudort

Vacker kust
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Hej, vi befinner oss nu i Monterey. Idag har vi kört söder om Monterey på high way 1 in i ett områdeö som heter Big Sur. Det är en oerhört vacker kuststräcka i ett relativt öde landskap (bilder). Vi var även i Carmel, Clintans gamla domän. Det var många andra också så vi hittade

San Fransisco
torsdag 6 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Vi har nu kommit till San Fransisco, men bor utanför i San Leandro, vid en marina. Lugnt och idylliskt. Vi åkte tåg från Truckee till San Fransisco, ca 6 tim och vackra vyer. Innan vi lämnade Truckee tog vi en tur runt Lake Tahoe och besökte även Carson City. En riktig håla. Idag har vi

Senast aktiv - från San Leandro, Kalifornien, USA
Fixat kyl/frys på RV:n (1)
fredag 28 juni 2013 - San Leandro, Kalifornien, USA

Kylen/frysen har strulat för oss. Vi visste att effekten skulle vara sämre än i ordinär dito men detta har varit helt omöjligt. På plats i San Leandro konstaterade mekanikern att det hela aldrig fungerat pga en slang som låg i kläm. Tråkigt att en helt ny bil ska ha ett sådant fel, den

Förkylning, värme och rastlöshet
torsdag 15 maj 2008 - San Leandro, Kalifornien, USA

Var på konsert i fredags och såg the Morning Benders. Dom har precis släppt sin första skiva så det var releasefest. Var där med James, Nancy och Sam. En trevlig kväll. På lördagmorgon vaknade jag med ont i halsen och sen dess har jag varit förkyld. Det börjar släppa nu tack vare stark

Update
onsdag 7 maj 2008 - San Leandro, Kalifornien, USA

Det var ett tag sen jag skrev nu så jag tänkte att det kanske började bli dags för ett nytt inlägg. Senast var jag i St Louis och det var bröllop på gång. Själva bröllopet och hela vistelsen i St Louis var en väldigt rolig upplevelse. Det var en märklig känsla att gå på ett bröllop

Seder
söndag 20 april 2008 - San Leandro, Kalifornien, USA

Igår var vi hemma hos Zachs familj och firade Seder som är avslutning på den judiska påsken. Zach är Nancys ex och pappa till Jonah. Hans familj bor i Berkeley och hans pappa var historieprofessor vid Berkeley University. Hans mamma, hans bröder + släkt och vänner var där, sammanlagt ca 20

dag 3
lördag 19 april 2008 - San Leandro, Kalifornien, USA

hej där hemma. nu har jag äntligen fått tillgång till internet och lite tid över att skriva några rader. jag kom i onsdagseftermiddag och flygresan gick ganska snabbt tack vare trevligt sällskap på flyget. tiden går mycket snabbare när man håller en intressant konversation. igår åt

USA

20 juni 2013 - 8 juli 2013

Going back to Cali

Going back to Cali

16 april 2008 - 30 juni 2008

Jag återvänder till Bay Area i 2½ månad för att umgås med gamla och nya vänner.

Marek52