San Simeon

Ändrade planer
fredag 14 september 2018 - San Simeon, Kalifornien, USA

ÅTyvärr känns det som vi börjar få lite kort om tid!! Därför sederar vi San Fransisco som vi hade tänkt ägna ett par dagar och sedan följa kustvägen till L.A. Istället har vi åkt till San Simeon som ligger en bit nedanför San Fransisco utmed västkusten!  Vi  bor  precis vid Stilla

Wildhogs
WildHogs i Californien 2018
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Morgonpigga Elefantsälar
måndag 16 november 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

Vi vaknade som vanligt tidigt. Sandra hade sett en tvättmaskin utanför som man kunde mata med 25-centare. Funderade på att tvätta hennes jeans och lite till. Vi hade dock inte tillräckligt med sådana mynt. Vi kommer att åka härifrån 07.30 för att ta oss mot Los Angeles. Vi vill komma dit

Highway 1 och Clintans stad.
söndag 15 november 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

Söndag morgon. Duscha och packa för att åka vidare mot San Simeon. Där skall vi övernatta för att köra vidare mot Los Angeles. Mycket köra bil idag. Vi skall se till att hitta Highway 1. Det kommer att bli en fantastisk resa efter kusten. Vi kommer att stanna till i Carmel och hälsa på

Onsdag
torsdag 22 oktober 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

I Monterey trivdes vi jättebra och stannade 4 dagar. Första dagen kollade vi de miliontals Monarchfjärillarna som kommer hit från Klippiga bergen för att övervintra, dagen efter tillbringades i stadens fina akvarie, under promenaden dit fick vi se bl.a. sälar, havsuttrar, pelikaner. Vägen,

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i USA
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
Mot Los Angeles
torsdag 5 februari 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

I San Simieon besökte vi ett otroligt stort slott, Hearst Castle. Rik man som byggde detta slott med 164 rum mitt i obygden. Resten av dagen gick till att ta oss söder ut till Los Angeles. Vi stannade till på Santa Monica pir bara för att ha varit där. Boende för natten blev nästa

Highway 1
onsdag 4 februari 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

Eftersom vi förtjänade en god frukost tog vi oss till Monterey. Där hittade vi Lou lous på piren nere i hamnen. Såg inte mycket utför världen men Alva fick en pankaka stor som en pizza o vi blev mätta och belåtna. Staden bjöd in till en strandpromenad där vi fick se sälar, sjölejon och

på väg söderut
tisdag 3 februari 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

Idag lämnade lämnade vi San Francisco. Vi var tvugna att åka bil genom Lombard street med sina branta kurvor, bara för att få testa. Ett annat måste var att åka över Golden Gate bron, inte så fräckt men nu har vi gjort det. Efter tips från kollegor åkte vi till en liten by, Sosolito på

Börjar färden efter HW 1
torsdag 11 september 2014 - San Simeon, Kalifornien, USA

Tar en något sådär lugn morgon för att få den att sluta i tidbrist, som vi för övrigt verkar ha varje dag. Att gissa sig till ett delmål är inte alltid så lätt men efter en del läsande, räknande och tittande så chansar vi, vi bokar ett rum nere i San Simeon, nu hade vi ca tre min kvar

Lina Vidman
Vidman i USA
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
Dykes on Bikes
tisdag 1 juli 2014 - San Simeon, Kalifornien, USA

San Francisco är verkligen en helt underbar stad. När vi kom hit började vi med att bocka av Golden Gate, Lombard street och Fisherman's Wharf. Bortsett från Golden Gate så är det gångavstånd till allting, om man vill kan man cykla över bron. På kvällen åt vi middag med Ate Ana och

Hearst Castle
söndag 6 april 2014 - San Simeon, Kalifornien, USA

Skrev ett långt inlägg som försvann. Har varit på Hearst Castle idag. Sol och värme. Sprungit.

Ingemar Eriksson
Ingemar_Karin i California
Senast aktiv - från Vingåker, Södermanlands län, Sverige
Californien 2018

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

14 oktober 2015 - 27 november 2015

Det här blir vår första tur till USA. Spännande och lite läskigt ( tycker Henka). Kalefornien blir det dom första 15dagarna sedan fortsätter vi till Florida. Kul om ni vill göra oss sällskap.

Los eller Las. Angeles och Vegas

Los eller Las. Angeles och Vegas

14 november 2015 - 30 november 2015

Ännu en resa med shoppa loss. Sen blir det lite San också. Fransisco alltså. Några stopp däremellan. En resa med både kultur, nöje och shopping. Kanske lite bad också. Får se hur varmt det är i vattnet.

Road trip USA

Road trip USA

31 januari 2015 - 19 februari 2015

En resa från San Francisco - LA -till Las Vegas utmed highway 1. Flyg till Florida med fokus på nöjesparker.

25 augusti 2014 - 16 oktober 2014

Egg and Bacon

Egg and Bacon

23 juni 2014 - 24 juli 2014

Roadtrip längs Kaliforniens kust och till Nevada och Arizona.

California

California

2 april 2014 - 29 april 2014

Flyg från Arlanda via Köpenhamn till San Francisco. Därefter bil söderut efter kusten till San Diego. Så har vi tänkt snedda österut till Palm Springs och vidare till Grand Canyon. Så blir det några dagar i Las Vegas innan vi styr mot Death Valley och sedan Yosemite och så tillbaka till San Francisco.

Kalifornien, USA

Kalifornien, USA

15 augusti 2013 - 8 september 2013

Roundtrip USA 2013 Highway 1

Roundtrip USA 2013 Highway 1

11 juli 2013 - 30 juli 2013

Äntligen en resa som alla kan njuta av. Vår familj med 2 barn skall ut och upptäcka det vackra CA

USA road trip

USA road trip

8 maj 2013 - 3 juni 2013

Jennifer och jag ska göra road trip. Jag börjar med John Deeres fabrik i Waterloo. Behöver jag skriva nått mer? ;o)

Inga resenärer