Santa Monica

Att inte ha koll på klockan men kroppen full med jetlag :-)
måndag 4 november 2019 - Lot 4 South, Santa Monica, Kalifornien, USA

Somnade gott igår full av jetlag i kroppen.. vaknade 02.30 med ännu mer jetlag.. lyckades somna om men vid 08.00 vaknade jag men døm av min förvåning när mitt armbandsur visade 09.00 och Iphonen 08.00.. jag ställde ju klockan igår.. i går hade de samma tid när jag gick och la mig????Var

Ngr foton
torsdag 25 oktober 2018 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Vid Stilla havet

En dag v stilla havet
torsdag 25 oktober 2018 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Vi tog en ” hop on hop off bus ” idag till bla Santa Monika , genom Beverly Hills o allt där emellanBeachen  och piren ut o Stilla havet är något alldeles speciellt , med nöjesfält , barer , gycklare och folkliv  .Vi åt god lunch på Bubba gump ( tänk på filmen Forest Gump ) ute på

181014 Dag 8 Santa Monica LA
söndag 14 oktober 2018 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Promenerade iväg från hotellet och hämtade hyrbilen. Åkte ner till Santa Monica och checkade in på vårt hotell. Enligt vår man som vi träffade på planet brukar det bo en del kändisar där i samband med Oscarsgalan. Låter konstigt med tanken på att det inte är nåt lyxhotell. Men det

Mats Ericsson
StanleyScott i 2018-10-07-22 Hawaii och Californien
Senast aktiv - från New York, USA
Baywatch i Venice Beach och Santa Monica...

Idag fortsatte vi söderut längs med PCH/CA1 från hotellet i Ventura, via Malibu och Santa Monica till Venice Beach. Tanken var att bocka av Venice Beach innan incheckningen på Hotell Carmel i Santa Monica. Vi startade med en godbit enligt alla guideböcker och sökningar på nätet. Kanalerna

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
LA och Santa Monica
måndag 11 december 2017 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Fredagen den 8/12. Solen skiner och vi äter picknikcfrukost vid havet, och den stora kullen mitt i vattnet fick vi se först i dag. Det verkar alltid vara soligt här i Kalifornien. Men det blir svalt när solen går ner. Jag har haft min dunjacka nästan varje kväll. Nu åker vi en omväg för

Idamarta
IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Senast aktiv - från Quepos, Puntarenas, Costa Rica
Los Angeles dag 2
onsdag 1 november 2017 - 1800 7th St, Santa Monica, Kalifornien, USA

I dag var det vandring till Santa Monica ca 5 kilometer enkel väg på den härliga strandpromenaden. Vi måste ju se den berömda piren. Efter förmiddagens vandring ca 3 timmar så kopplade vi av, liggande vid poolen på eftermiddagen och till solens nedgång.

Lat söndag!
söndag 9 juli 2017 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Morgonen började med jogg medan ungdomarna låg och sov sin Törnrosasömn.Målet var att springa till Venice Pier tur och retur. Det blev en tripp på ca 11 km med lite pauser för dricka, fotografering och kolla in bilar som ställdes upp på en parkering för utställning. Frulle vid poolen

Lazy lördag!
lördag 8 juli 2017 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Lata lördag! Morgonpromenad med hela familjen (!!!!) söderut mot Venice Beach! Passerade Muscle Beach på vägen, några morgonpigga gamla kineser och biffiga amerikanare som hängde i ringarna...Efter frulle blev det poolen fram till lunch, underbart väder med lite bris från havet!Lazy

1/2 dag chill, 1/2 dag turist med bil
fredag 7 juli 2017 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Vaknade till en strålande morgon! Boysen och jag tog oss ut på en morgonpromenad blåsorna till trots! Santa Monica Pier och kollade lite fina hus längs med strandpromenaden. Förmiddagen ägnades åt poolhäng och ett dopp i havet. Lunch på hotellet, därefter var det dags att börja pricka

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

7 oktober 2018 - 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Familjen Kaos On Trip

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Californien med Frida 2017

Californien med Frida 2017

27 juni 2017 - 19 juli 2017

Det blir en roadtripp utan dess like längs Californiens västkust, LA, San Francisco, Vegas, GrandC, med avslut i LA

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

USA

USA

31 mars 2017 - 16 april 2017

En engelsk resa när jag åker till USA.❤❤❤

Los Angels

Los Angels

4 februari 2017 - 17 februari 2017

I’m going to L.A. the 4th of February and I’ve booked 5 nights at a hostel somewhere in south LA(I think). All together I've 12 days to spend in the US and I might visit another city or try couchsurfing. My plan is to have no plans. I’m going on my own and I’ll take the days as they comes and hopefully I’ll find interesting and cool people to hang out with. I’m writing here because friends and family have asked me to keep them update so I’ll do my best!

202
110