Solvang

Dag 6 Hearst Castle, sjöelefanter, Solvang!
onsdag 22 maj 2019 - Solvang, Kalifornien, USA

Tjolahopp! Då var det dags att sätta sig bakom ratten igen! Camaro var ju riktigt roligt att köra, långt ifrån vår Volvo V50! Fast idag kör Kent, till att börja med iaf. Vi bestämde oss igår för att åka en bit tillbaka idag och se ett i USA väldigt berömt slott, Hearst Castle, som vi

Solvang i California USA
lördag 4 mars 2017 - Solvang, Kalifornien, USA

Är ni i närheten av Santa Barbara i California ta då en svängtill Danska staden Solvang som ligger i närheten och somhar fina vingårdar och ni kan äta Danska winerbröd och såär det Svenskar som öppnat och säljer och bakar polkagrisarså ta en sväng dit.

Swede
montans i California USA
Senast aktiv - från Kalifornien, USA
Sol o bad. Besök i Danskstaden Solvang
lördag 2 augusti 2014 - Solvang, Kalifornien, USA

Idag kör vi slappar dag. Det länns att tempraturen har blivit lite kyligare när vi kommit längre upp. Vi solar och badar till 15.00 och sen blir det dusch för att sen bege oss till Solvang. På vägen dit åker vi igenom en stad som heter "Buellton" där får vi syn på ett vrålhäftigt

S.F -Monterey -Solvang
onsdag 10 juli 2013 - Solvang, Kalifornien, USA

Wow, wow och åter wow. Vi har nu kört bil i 2 dagar och kan konstatera följande: - Att köra automatare är ju fantastiskt, speciellt för mig som hatar oväntade draglägen! - Att hitta ut från S.F bland spårvagnar, enkelriktat o jäkelskap va inte lätt men gick tillslut! - Att ha en GPS

Christine N
christine_n i USA's västkust
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Hearst byggde ett litet slott...
onsdag 10 juli 2013 - Solvang, Kalifornien, USA

Dag 6, 9 juli. Hejhej! Blir nog ingen jättelång uppdatering idag (intranätet är lite segt här i Solvang). ;) Igår avslutade vi vår dag med att njuta av en varm liten pool. Det mjukade upp, även de få dropparna rödvin som slank ner innan läggdags. Vi steg upp och gjorde oss redo för

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i T1 och T2 på äventyr i USA!
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Hgw1
söndag 9 juni 2013 - Solvang, Kalifornien, USA

Nu är vi i Boullton strax utanför danskbyn Solvang. I förrgår åkte vi sightseeingbuss över Golden Gate-bron och bort till Sausalito, jättefint! Sedan promenerade vi till Alamo Square där dom filmade husen i serien Huset fullt, sen till en stor skivaffär, passerade ytterligare en bryggpub

Robert Majd
Robocrap i Road Trippin´ USA
måndag 19 september 2011 - Solvang, Kalifornien, USA

Hej hörrni! Då befinner vi oss i Solvang. Danska flaggor överallt! Hoppas även på att hitta kalles kaviar här. Då är dagen fulländad! Började dagen med att åka till Malibu Pier och åt en god lunch på piren. Åkte sedan vidare och gick på de mysiga gatorna i Santa Barbara. Verkade

Tisdag 22
tisdag 22 mars 2011 - Solvang, Kalifornien, USA

Tisdag 22/3 Vaknar till ett soligt Santa Monica, härligt! Hotellet helt ok :)! Efter frukost på rummet for vi till Venice Beach. Vilken strand! Hur lång som helst! Solen sken och vi njöt av varsin glass. Färden gick vidare utmed kusten genom Malibu, tyvärr såg vi inte skymten av Charlie

Ann-Marie Järvinen
amolli i rundresa i USA
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
onsdag 29 september 2010 - Solvang, Kalifornien, USA

Vi har hamnat i den lilla danska staden Solvang i Kalifornien! Vi började denna onsdag med stranden i Sanat Barbara, sen blev det lunch där på deras pir, fisk tacos, väldigt gott faktiskt! Jag kom under denna dag också fram till att jag hatar sand...! Man har sand överallt! I kläderna, på

Hanna Jansson
hannakristin i USA
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Blandat
fredag 6 augusti 2010 - Solvang, Kalifornien, USA

Hej! Här kommer lite smått och gott från USA! Gjorde en utflykt till Herst Castle. Herst var en oerhört rik tidningsman som ärvde ett slott av sin familj som han renoverade dyrt! Importerade tak, öppna spisar från hela världen materialet är från 1600 talet det mesta! Det var väldigt

USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

California USA

California USA

3 mars 2017 - 3 mars 2017

Att bila i västra usa! Den här bilden är från de stora träden där man kan bila mellan,mycket fina.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

Road Trippin´ USA

Road Trippin´ USA

5 juni 2013 - 8 juli 2013

Tänk Cannonball Run men med färre kändisar och lite mindre stress.

USA's västkust

USA's västkust

3 juli 2013 - 26 juli 2013

I sommar bär det av västerut med kära Mandy! 6 år sedan vi reste tillsammans så... Världen håll i hatten- tanter på vift!

T1 och T2 på äventyr i USA!

T1 och T2 på äventyr i USA!

3 juli 2013 - 26 juli 2013

Blir en resa till västkusten med bästa Crisi (T1)! Det blir flyg, buss, bil och till fots. :)

Road Trip

16 mars 2011 - 2 april 2011

USA

USA

19 september 2010 - 30 oktober 2010

Jag och Elin börjar resan i Los Angeles där vi hyr en bil och har då en 26 dagar lång roadtrip framför oss. De fem första dagarna kommer vi att bo på Hollywood blvd, sen vet vi inte! Vi ska göra ALLT man ska göra i L.A. bl.a. Universal Studios, Disneyland, Venice beach, ta en surflektion, shoppa, festa, osv... Sen beger vi oss uppåt längs kusten för att besöka några mindre ställen innan vi kommer till San Francisco. Antagligen kommer vi att stanna där några dagar innan vi styr mot Las Vegas. På vägen till Las Vegas passerar vi Yosemite nationalpark där vi nog kommer stanna till också. Vi avslutar roadtripen i Vegas...kommer troligtvis prova lyckan på nåt casino ;) Den 15 oktober flyger vi från Vegas till New York! Och, ja, där ska vi också göra ALLT! Shoppa, strosa runt i central park, åka upp i Empire State building, se New York Rangers spela match osv.... Den 30 oktober är jag hemma igen.

Route66

Route66

28 maj 2010 - 25 juni 2010

Flyger till Chicago , åker HD via route66 till Los Angeles.

Swede
montans