Ventura

Härlig havsbris!
tisdag 18 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Idag mellanlandar vi i Ventura och tog en härlig promenad, först ut på piren och sedan längs strandpromenaden. Det var skönt att få röra lite på sig efter att suttit i bilen. Sedan hade hotellet den goda smaken att bjuda alla gäster på förfriskningar, så då blev det två glas Stella

Då har vi bytt bergen mot kusten
måndag 17 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Nu har resan nått till Ventura Beach och vi har fått se en glimt av havet 😊Igår var vi på en Studio tour på Warner Bros. vilket var riktigt häftigt. Vi kollade in var flera av våra favoritserier spelats in och fick gå in i rekvisita förrådet mm., otroligt coolt.

Highway 1 och Ventura
söndag 3 augusti 2014 - Ventura, Kalifornien, USA

Vi vaknade i San Simeone och åkte i princip raka vägen (inte helt utan felkörningar naturligtvis) till Ventura där Ulrika och Rob bor. Ventura är en liten beach-stad som ligger en och en halv timme från Los Angeles med cirka 100 000 invånare, ganska karaktärslös egentligen, men det finns

Resan söderut
torsdag 12 september 2013 - Ventura, Kalifornien, USA

Tog sikte mot hwy 1 i tisdagsmorse, bestämde oss för att vara extra nördiga och passera garaget där grabbarna Hewlett och Packard startade sitt företag – det sägs även att det var där ”Silicon Valley” startade. (Dvs ett bostadsområde i Paulo Alto, det var inte något fattigt område

leala
Leala i Bröllopsresan
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Roadtrip Los Angeles- San Fransisco begins
lördag 24 augusti 2013 - Ventura, Kalifornien, USA

Då var vi efter 6 h flyg åter i Los Angeles för att påbörja vår bilresa utmed den legendariska "pacific highway" utmed kusten upp till San Francisco. Vi började med ett (för mig- Andreas var tålamodet själv som vanligt) totalt psykbryt när det tog nästan 2 h att hämta ut vår

Första veckan
tisdag 1 maj 2012 - Ventura, Kalifornien, USA

Hej vänner! Min första vecka i Kalifornien bestod mest av olika aktiviteter för att göra mig hemmastadd; leta bostad, träffa alla på jobbet, ordna med arbetsplats och dator, köpa motorcykel... Det vanliga, helt enkelt :) Jag fick inte så farlig jetlag, men visst var det inte helt ovanligt

Universal studios
måndag 12 mars 2012 - Ventura, Kalifornien, USA

Pust nu är man trött igen! Klockan är snart 9 på kvällen och vi har just kommit hem från Universal studios. Det har varit en lång dag. Vi åkte efter frukosten, vid kl. 8.15 och var framme lagom till kl. 10 när de öppnade. Helt otroligt att det kan ta sån tid på grund av köer. Det är

Mellandag
söndag 11 mars 2012 - Ventura, Kalifornien, USA

Idag har vi haft lite av en mellanslag. Fredde och jag hade bestämt en överraskning till Thelma. Vi åkte dit efter frukosten. På vårt nuvarande hotell ingår frukost delux som det stod. Det var diverse drycker, mjölk och flingor, olika sorters bagels och rostbröd, kaffebröd, bacon,

Åter i L.A
lördag 10 mars 2012 - Ventura, Kalifornien, USA

Då har vi återvänt till L.A eller inte riktigt. Vi är i Ventura strax norr om Hollywood. Vi bor på den här sidan om stan för vi ska göra lite aktiviteter på den här sidan om stan. Vi ska bland annat gå på universal studios på måndag och imorgon ska vi ta med Thelma på en hemlig

Bye Bye LA
lördag 12 november 2011 - Ventura, Kalifornien, USA

Sista dagen i Los Angeles och snart utcheck från lägenheten betyder också packning! Vi har lyckats samla på oss så mycket mer saker än när vi åkte från Sverige. Saga hade sin väska i min och idag kan jag knappt stänga min och Sagas är full! Så konstigt! Men i alla fall, efter att ha

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

26 juli 2014 - 18 augusti 2014

Nu är det dags, fyra bleka svennar ska suga in sig en liberal västkustkultur under tre helt underbara veckor. Vi förväntar oss att få se Mirelle och Anders få panik på flygplatsen för att Martin eller Camilla vill ha en flaska vatten som vi inte hinner köpa. Vi kommer även få se en Martin ramla runt på världens största surfbräda i världens, relativt sett, minsta våtdräkt. Eller Anders som febrilt försöker fånga solnedgången och sätta det i ett bra sammanhang till Highway 1. Camilla, som får värmeslag, kommer leta efter närmsta glassbar med flest sorters topping. Mirelle som naturligtvis har planerat fyra steg i förväg har tre kartor uppe för att se till att vi kommer fram dit vi ska. Tillsammans ska vi ha ett par riktigt bra veckor

Bröllopsresan

Bröllopsresan

26 augusti 2013 - 27 september 2013

Firar att jag o Petter gift oss med en resa till USA

Kalifornien och Hawaii

Kalifornien och Hawaii

10 augusti 2013 - 5 september 2013

Jobb, jobb, jobb...i Kalifornien

Jobb, jobb, jobb...i Kalifornien

1 april 2012 - 25 juni 2012

Jag är på en längre tjänsteresa i mitt älskade andra hemland Kalifornien!

Drömresan i USA

Drömresan i USA

18 februari 2012 - 16 mars 2012

25 oktober 2011 - 18 november 2011

Under 25 dagar ska vi, Saga, Susanna och Calle ta en paus från vardagen och utforska, upptäcka och bara njuta av vår första resa tillsammans som en liten familj! Vi landar i San Francisco, far vidare mot Las Vegas genom Yosemite National Park. Sedan väntar några dagar i San Diego och Los Angeles innan vi åker kustvägen upp mot San Francisco igen.

California dreaming och lite Nevada

California dreaming och lite Nevada

3 september 2011 - 24 september 2011

Jag och Danne ger oss ut på en roadtrip-de luxe 110903; Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego och allt där emellan...

West Coast Roadtrip 2011

West Coast Roadtrip 2011

7 juli 2011 - 25 juli 2011

En spännande roadtrip med utgångspunkt från San Francisco Vi kommer att besöka många fina platser och sevärdheter såsom Hollywood, Sedona, Grand Canyon och Las Vegas Välkomna att följa med på vår resa! Micke & Malin

Inga resenärer